۰
شنبه ۳ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۰

میدان‌های تازه برای حضور زنان؛ از «جوکر» تا «هیأت دولت»

مصطفی کواکبیان از نمایندگان ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی و فعال رسانه‌ای، درباره واکنش‌ها به فصل تازه برنامه «جوکر» که با حضور کمدین‌های خانم به پخش رسیده است، گفت: من متأسفانه فرصت نکردم به صورت کامل قسمت‌های پخش‌شده از «جوکر» زنان را ببینم، ما بخش‌هایی از آن را به تماشا نشستم، پسندیدم. شکر خدا زنان هنرمند ما توانسته‌اند در موقعیتی قرار بگیرند که پا به پای قسمت‌های قبلی این برنامه که با حضور آقایان پخش می‌شد، «جوکر زنان» را هم شکل بدهند.
میدان‌های تازه برای حضور زنان؛ از «جوکر» تا «هیأت دولت»
به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ وی تأکید کرد:  از این منظر که چنین برنامه‌ای با حضور هنرمندان زن هم به تولید رسیده است، این اقدام را تایید می‌کنم و معتقدم زنان هنرمند ما در برنامه‌های بعدی درخشش بهتر و بیشتری هم خواهند داشت.

این نماینده سابق مجلس، در گفتگو با خبرآنلاین گفت: البته اساسا تفکیک برنامه‌ای مانند «جوکر» به فصل‌های زنانه و مردانه را چندان نمی‌پسندم. گرچه وجود برنامه‌هایی برای نقش‌آفرینی زنان و مردان به شکل جداگانه مناسب است اما حالا که این برنامه تهیه شده است باید قدردان دست‌اندرکاران آن به ویژه شخص احسان علیخانی در مقام طراح و تهیه‌کننده باشیم که بالاخره موفق شده چنین برنامه‌ای را به این شکل تازه به سرانجام برساند.

کواکبیان گفت: واقعیت این است که زنان در سطح اجتماع ما تا حد زیادی دچار نوعی مظلومیت هستند اما شاهد تغییر نگاه‌ها نسبت به این گروه در شرایط امروز هستیم. خوشبختانه همین روزها در کابینه دولت جدید معاون راهبردی امور زنان، وزیر مسکن و شهرسازی و رییس سازمان محیط زیست به‌عنوان سه خانم به هیأت دولت وارد شده‌اند که این یک گام رو به جلو است. البته در همین مسیر هم خیلی‌ها نمی‌خواستند ما وزیر زن داشته باشیم و مثلا طعنه می‌زدند و می‌گفتند مگر یک زن می‌تواند جاده بسازد؟ 

وی افزود: این گروه از افراد، گمان می‌کنند که وزیر زن قرار است خودش جاده و مسکن بسازد اما جایگاه اصلی یک وزیر سیاستگذاری است. با این حال خدا را شکر که مجلس شورای اسلامی با یک نگاه درست به وزیر زن رای داد. آقای پزشکیان هم هنگام معرفی و دفاع از وزرا صداقت به خرج داد و با هماهنگی‌هایی که با رهبری صورت گرفته بود این کابینه به شکل کامل مورد اعتماد قرار گرفت. همه این‌ها آغاز یک راه است و امیدوارم باز هم هرچه بهتر در جهت به کارگیری زنان و تحقق شایسته سالاری در همه عرصه‌ها به ویِژه در برخی معاونت‌ها شاهد این همت از سوی دولتمردان باشیم.
این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی درباره برخی انتقادات به شوخی‌های کمدین‌های خانم در دو قسمت پخش‌شده از برنامه «جوکر» هم تأکید کرد: طراحی برنامه‌ای مانند جوکر از ابتدا برای سرگرمی بوده و ممکن است در یک محیط رسمی اجتماعی ما کمتر برخی شوخی‌ها را انجام بدهیم. ولی این شوخی‌ها در چنین برنامه‌ای که معلوم است برای سرگرمی طراحی شده و به تولید رسیده است، فکر نمی‌کنم به مباحث فرهنگی ما ضربه بزند چراکه مخاطب هم با همین نگاه در حال تماشای برنامه است. اصل ماجرا این است که اراده‌ای برای ساخت چنین برنامه‌ای با حضور خانم‌ها وجود داشته و حالا به نتیجه رسیده است؛ این اتفاق بسیار عالی و قابل‌تحسین است.

کد مطلب: 221909
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *