۰
شنبه ۳ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۰

توضیح درباره علت کند بودن روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: امروز در تهران نزدیک به ۴۰ هزار تاکسی فرسوده در تهران داریم.
توضیح درباره علت کند بودن روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی

«شادی مالکی» مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره نظارت هوشمند بر فعالیت تاکسی‌ها در سطح شهر تهران گفت: از چهارشنبه هفته گذشته ثبت‌نام خودروها در پلتفرم هوشمند تاکسیرانی تهران آغاز شده و از نیمه شهریورماه به صورت رسمی در دو خط تاکسی‌ها فعال خواهند شد و مهرماه این کار را برای کل تاکسی‌های گردشی و خطی اجرایی می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات تاکسیرانی‌ عدم امکان پایش و رصد عملکرد تاکسی‌هاست، در واقع از ۸۰ هزار تاکسی پایتخت ۶۴ هزار تاکسی کارنامه فعال دارند و این آمار نشان می‌دهد که مابقی تاکسی‌ها به هر دلیلی فعالیت نمی‌کنند، از همین‌رو برای اولین بار در شهرداری تهران سامانه بر خط تاکسی‌ها فعال شد تا بتوانیم از این طریق نظارت هوشمند بر فعالیت تاکسی‌ها داشته باشیم.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره مبحث ماده ۱۲ برای کمک به رانندگان تاکسی برای خرید خودروهای برقی گفت: ما پیگیر این موضوع هستیم، اما تا به این لحظه محقق نشده است اما امیدواریم با حمایت دولت این موضوع محقق شده و تاکسیرانان بتوانند در بحث خرید خودروهای برقی از این موضوع استفاده کنند.

مالکی همچنین درباره نوسازی ناوگان تاکسیرانی با خودروهای بنزینی گفت: سه خودرو را امسال در نظر گرفته‌ایم و علاوه بر سورن از شرکت ایران خودرو، یک خودرو از شرکت کرمان‌خودرو، یک مدل خودرو از شرکت فرداموتور برای نوسازی ناوگان خودروهای بنزینی در نظر گرفته شده است. این سه مدل خودرو در رنج قیمتی مناسبی برای خریداری توسط رانندگان تاکسی هستند.

وی تصریح کرد: علاوه براین سه خودرو ما خودروهای برقی را نیز برای نوسازی ناوگان تاکسی داریم و تنوع خوبی در حال حاضر وجود دارد تا تاکسیرانان عزیز بتوانند از آن استفاده کنند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره اظهارات اعضای شورای شهر مبنی بر کند بودن روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی در تهران گفت: توانایی شرکت‌های خودروساز داخلی در ارائه خودروهایی که برای رانندگان قابل قبول است و مورد تایید وزارت کشور هم است، را باید در نظر بگیریم. در سال گذشته سه هزار و ۳۰۰ پرونده برای دریافت خودروی سورن تشکیل شده بود که تا به امروز واگذاری تمام این خودروها صورت نگرفته است.

مالکی تصریح کرد: به همین دلیل است که هم تنوع محصولات پیشنهادی به تاکسیرانان توسط وزارت کشور صورت گرفت و این خودروها معرفی شدند و تاکسیرانان می‌توانند در سامانه‌ها ثبت‌نام کرده و از این خودروها استفاده کنند و همچنین امیدواریم با استفاده از ظرفیت خودروهای وارداتی بخش مورد نظر ناوگان که باید نوسازی شود و عدد رقم آن هم بالاست برسیم.

وی با بیان اینکه امروز در تهران نزدیک به ۴۰ هزار تاکسی فرسوده در تهران داریم، گفت: بنابراین حتما باید از تمام ظرفیت و پتانسیل‌های موجود برای نوسازی ناوگان استفاده شود و امیدوار هستیم با ورود خودروهای برقی شهرداری تهران که نحوه واگذاری آن نیز به صورتی است که شرایط سهلی برای تاکسیرانان در نظر گرفته شده است، تحول بزرگی در نوسازی ناوگان صورت بگیرد. ما شرایطی را برای استفاده از خودروهای برقی در نظر گرفته‌ایم که رانندگان عزیز بتوانند با هر آورده‌ای بحث خرید خودرو را داشته باشند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه هیچگونه افزایش قیمت در خطوط تاکسی نداریم، گفت: خودروهای برقی که در حال حاضر در سطح شهر فعالیت دارند به صورت گردشی در فرودگاه‌های بین‌المللی امام خمینی و مهرآباد در حال فعالیت هستند و براساس مصوبه شورای شهر که تا ۸۰ درصد می‌توانند افزایش قیمت داشته باشند صرفا ۵۰ درصد افزایش کرایه داشته‌اند و در سایر خطوط تاکسی ما هیچ گونه افزایش قیمت تاکسی را نداریم.

کد مطلب: 221890
برچسب ها: تاکسیرانی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *