۰
شنبه ۳ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۵

یک نماینده مجلس: پاسخ ایران به اسرائیل دردناک و پشیمان کننده خواهد بود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص پاسخ ایران به اسرائیل گفت: زمان در اختیار ماست. هر زمانی که اقتضاء کند این عملیات انجام می‌شود.
یک نماینده مجلس: پاسخ ایران به اسرائیل دردناک و پشیمان کننده خواهد بود

ابراهیم عزیزی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، درباره پاسخ ایران به ترور شهید هنیه گفت: پاسخ ما انشاالله در وقت مناسب، قاطع، جامع، بازدارنده، کوبنده، پشیمان‌کننده و دردناک خواهد بود و بدون شک رژیم صهیونیستی از این اقدام خود پشیمان خواهد شد. 

او در گفتگو با منیبان، افزود: اما درباره اینکه برخی تحلیل می‌کنند جمهوری اسلامی ایران بنابر دلایلی اعم از تحولات منطقه‌ای و موضوعات آتش‌بس میان گروه‌های فلسطینی در حال کوتاه آمدن است، اینها تحلیل‌های غلط است چراکه جمهوری اسلامی ایران و مسئولان مربوطه با هوشمندی برخورد می‌کنند. همیشه اصرار داریم که با هر موضوعی با صبر، برنامه، دقت و ظرافت لازم برخورد کنیم. اساسا در این موضوعات نباید دچار هیجانات و برخی احساسات شد بلکه باید تلاش کرد به آنچه که وظیفه دینی و انقلابی ماست، عمل کنیم. 

عزیزی درباره اینکه چه بازه زمانی را برای پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل می‌توان پیش‌بینی کرد؟ تصریح کرد:  زمان در اختیار ماست. هر زمانی که اقتضاء کند این عملیات انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همه اقدامات ما هوشمندانه، متناسب با شرایط زمان و مکان است. همه چیز را کنار هم می‌گذاریم و وظیفه خود را انجام می‌دهیم.

عزیزی در مورد اینکه حالا که عراقچی به عنوان وزیر امور خارجه از مجلس رای اعتماد گرفته، مواضع ایران در مورد برجام تغییر خواهد کرد و احیا می‌شود؟ ادامه داد: ما همیشه دارای منطق و گفتمان بودیم، هیچ زمانی جمهوری اسلامی ایران از موضوع مذاکره پرهیز نداشته چراکه بالاخره کشوری دارای گفتمان قوی است، پیشینه تاریخی دارد،  بر این اساس ما از مذاکره پرهیز نداریم اما مذاکره برای چه چیزی؟ اگر قرار باشد مذاکره برای مذاکره باشد، وقت تلف کردن است اما اگر مذاکره برای رسیدن به اهدافمان و نتیجه‌بخش باشد و از طرفی منافع ملی ما را تامین و تضمین کند، منعی برای مذاکره قائل نیستیم بلکه بارها تشویق به مذاکره هم کردیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد اینکه دولت سیزدهم به دنبال احیای برجام بود اما موفق نشد، به نظر شما حضور تیم جدید و مخصوصا عراقچی تا چه اندازه می‌تواند موثر باشد؟ خاطرنشان کرد: همه تلاش دولت سیزدهم این بوده که طبق وظایف و رسالت خودش عمل کند. جمهوری اسلامی اهل مذاکره بوده اما مذاکره برای رسیدن به اهداف، منافع و خواسته‌های به حق ملت ایران و نه برای امتیاز و باج دادن.

عزیزی در پایان یادآور شد: اگر منظور از مذاکره این باشد که امتیاز بدهیم، هیچ‌وقت دولت و مجلس جمهوری اسلامی چنین نگاهی را به مذاکره نداشته و ندارند اما چنانچه طرف‌های ما آماده باشند که منافع ملی ما و آنچه که در موضوع مذاکرات اصرار داریم که همان چارچوب‌های تعیین شده از طرف رهبری هستند، بپذیرند حتما می‌توانیم این مسیر را طی کنیم.

کد مطلب: 221884
برچسب ها: مجلس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *