۰
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۰

شهری که مردمانش به کوکاکولا معتاد هستند

کوکاکولا، نوشیدنی محبوب سراسر دنیاست، اما شهری در مکزیک وجود دارد که هر فرد از ساکنان آن سالانه به‌طور متوسط ۸۲۱٫۲ لیتر، یعنی تقریبا ۳۲ برابر متوسط جهانی، کوکاکولا می‌نوشد.
شهری که مردمانش به کوکاکولا معتاد هستند
به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ مردم شهر چیاپاس در مکزیک بیش از سایر مردم روی کره زمین کوکاکولا مصرف می‌کنند و به این نوشیدنی معتاد هستند. هر فرد در این شهر روزانه حدود ۲.۲ لیتر کوکاکولا می‌نوشد. درواقع این نوشابه در تمام این شهر به ارزانی آب در دسترس است. مردم این شهر از این نوشیدنی برای پرآب نگهداشتن بدن خود استفاده می‌کنند و بیشتر آنها نمی‌دانند که به این نوشیدنی معتاد شده‌اند.

کوکاکولا بیش از نیم قرن پیش، راه خود را به این شهر باز کرد و مردم در تمام مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی‌شان، از این نوشیدنی استفاده می‌کنند و نمی‌توانند زندگی بدون این نوشیدنی را تصور کنند.

از دهه ۱۹۶۰، مقامات محلی و مذهبی امتیازهای توزیع نوشابه‌های کوکاکولا و پپسی در شهر چیاپاس را به دست گرفتند و این نوشیدنی را جایگزین نوشیدنی‌های الکلی کردند. آنها همچنین در مراسم مذهبی، کوکاکولا را نماد قدرت معنوی و معجون معجزه‌آسا و شفابخش می‌دانستند.

زمانی‌که کارخانه نوشابه‌سازی در این منطقه افتتاح شد، وضعیت بدتر از قبل شد و تبلیغات گسترده مردم، این شهر را به نوشیدن بیشتر کوکاکولا تشویق کرد. در آن زمان این کارخانه برای تولید نوشابه، روزانه ۳۰۰‌هزار گالن آب مصرف می‌کرد و مردم این شهر، فقط چند بار در هفته به آب نوشیدنی دسترسی داشتند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد به کودکان یک تا دو ساله و حتی نوزادان زیر شش ماه هم کوکاکولا داده می‌شود.

متاسفانه اهالی این شهر به پوسیدگی دندان و دیابت مبتلا هستند و سالانه ۳هزار نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند. علی‌رغم این خطرات جدا کردن این مردم از کوکاکولا، ماموریتی غیرممکن به نظر می‌رسد.

منبع:

odditycentral

کد مطلب: 221634
برچسب ها: نوشابه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *