۰
شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۰

آموزش و پرورش را مانند «دسته گل» به کابینه جدید تحویل می‌دهیم

آموزش و پرورش را مانند «دسته گل» به کابینه جدید تحویل می‌دهیم

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته حدود ۲۰۳ هزار نیروی انسانی کم داشتیم؛ دو آزمون استخدامی برگزار شد که تا بیستم شهریور ماه هیچ کدام اعلام نتیجه نشده بود گفت: امسال آزمون آموزگاری اعلام نتیجه شده؛ نتایج آزمون دبیری هم به زودی اعلام خواهد شد؛ این در حالیست که نتایج آزمون نیروهای کیفیت بخشی اعلام می‌شود لذا خیلی نگران کمبود نیروی انسانی نیستیم.

علی فرهادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نحوه تحویل وزارت آموزش و پرورش به دولت چهاردهم گفت: مطابق وظیفه شرعی، ملی و قانونی موظف هستیم تا لحظه‌ای که مسئولیت داریم جدا از اینکه در کابینه هستیم، تلاش کنیم کارهای وزارتخانه بر زمین نماند. آنچه هدف‌گذاری شده از جنس استخدام، پرداخت‌ها، آموزش نیروی انسانی، برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی کلاس‌های اول مهر به نحو احسن است.

وی با بیان اینکه وظیفه داریم کارها را بدون توجه به اینکه چه کسی و چه کابینه‌ای مشغول است، مطابق قانون انجام دهیم افزود: تلاش می‌کنیم زمانی که کابینه جدید شروع به کار کرد شرایط برای او آماده باشد و وظیفه داریم وزارتخانه را به شکلی زیبا، مرتب و به مثال معروف مانند یک «دسته گل» مرتب تحویل دهیم به طوری که دولت چهاردهم بتواند ادامه کار را انجام دهد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هر وزیری در آموزش و پرورش مسئولیت داشته باشد کار سختی در پیش دارد و موظفیم به نحوی عمل کنیم که برای آینده، کار بر او سخت نباشد ادامه داد: مطابق اسناد بالادستی، قانون بودجه ۱۴۰۳ و قانون برنامه هفتم تلاش کنیم از برنامه جا نمانیم و بتوانیم بدون بحران وزارتخانه را تحویل دهیم.

فرهادی با بیان اینکه سال گذشته در همین موقع شرایط وزارتخانه بسیار بحرانی بود گفت: حدود ۲۰۳ هزار نیروی انسانی کم داشتیم، دو آزمون استخدامی برگزار شده بود که تا بیستم شهریور ماه هیچ کدام اعلام نتیجه نشده بود؛ امسال آزمون آموزگاری اعلام نتیجه شده است. آزمون دبیری به زودی اعلام نتیجه خواهد شد؛ نتایج آزمون نیروهای کیفیت بخشی هم اعلام می شود و لذا خیلی نگران نیروی انسانی نیستیم مشروط بر اینکه بحث تقویت اضافه تدریس معلمان شاغل و بازنشسته را جدی بگیریم و از ظرفیت‌های قانونی برای استمرار خدمت همکارانی که شرایط بازشستگی دارند تا زمان عبور از بحران به مدت یکی دو سال استفاده کنیم تا یکم مهر آرام را شروع کنیم.

وی درباره برنامه‌های ابتدای مهرماه وزارتخانه نیز گفت: در اول مهر باید ثبت‌نام همه دانش‌آموزان لازم التعلیم که به پایه‌های بالاتر می‌روند انجام شود که برنامه‌ریزی‌ها انجام شده اما تامین نیروی انسانی مهمترین وجه فعالیت مهرماه امسال خواهد بود که با توجه به آزمون‌های استخدامی برگزار شده، بخشی از آن تامین شده و امیدواریم با استمرار خدمت بازشستگانی که شرایط بازنشستگی را دارند، بخشی تامین و بخشی دیگر با اضافه تدریس معلمان شاغل و بازنشسته جبران و تامین شود مشروط بر اینکه پیشنهاداتی که وزارت آموزش و پرورش آماده کرده و مورد توافق قرار گرفته، تامین شود.

فرهادی ادامه داد: همچنین آمادگی فضای آموزشی و تامین تجهیزات آموزشی با کمک سازمان نوسازی مدارس و ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها در قالب پروژه مهر در حال پیگیری است.

کد مطلب: 221071
برچسب ها: آموزش و پرورش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *