۰
جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۰

چرا شورای نگهبان تعطیلی شنبه را مغایر با شرع دانست؟

عضو کمیسیون و صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: اختلاف نظر بین علما طبیعی است و مجلس نیز ممکن است بر اساس نظرات برخی مراجع تصمیم‌گیری کند. اما شورای نگهبان به این نتیجه رسید که تعطیلی شنبه با اصول شرعی مغایرت دارد.
چرا شورای نگهبان تعطیلی شنبه را مغایر با شرع دانست؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ سلمان ذاکر عضو کمیسیون و صنایع مجلس شورای اسلامی، گفت: مسئله‌ی تعطیلی دو روز از هفته، به‌ویژه تعطیلی روز شنبه، از موضوعات پرمناقشه در ایران بوده است و مجلس شورای اسلامی تصمیم به تعطیلی جمعه و شنبه گرفت، اما شورای نگهبان به دلیل مغایرت با شرع مخالفت کرد.

وی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، افزود: وظیفه‌ی شورای نگهبان بررسی تطابق مصوبات با شرع و قانون اساسی است. این شورا به این نتیجه رسید که تعطیلی شنبه با اصول شرعی مغایرت دارد.

ذاکر اظهار داشت: در موارد اختلاف نظر بین علما، مجلس ممکن است بر اساس نظرات مراجع خاص تصمیم‌گیری کند، اما نظر نهایی با شورای نگهبان است.

وی افزود: گاهی مجلس بر اساس نظرات برخی مراجع و مصالح ملی تصمیم‌گیری می‌کند که ممکن است با شرع در تضاد باشد. در نهایت، شورای نگهبان موظف است این تضادها را بررسی و اعلام کند.

ذاکر اظهار داشت: اختلاف نظر بین علما طبیعی است و مجلس نیز ممکن است بر اساس نظرات برخی مراجع تصمیم‌گیری کند. اما شورای نگهبان به این نتیجه رسید که تعطیلی شنبه با اصول شرعی مغایرت دارد.

عضو کمیسیون و صنایع مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این فرآیند پیچیده‌ی قانون‌گذاری و نظارت در ایران نشان‌دهنده‌ی توازن میان منافع ملی و اصول شرعی است.

کد مطلب: 221017
برچسب ها: تعطیلی شنبه ها
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *