۰
پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۰

زلزله این استان را لرزاند

زلزله «قلعه‌ قاضی» در استان هرمزگان را لرزاند.
زلزله این استان را لرزاند

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایرنا ، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) عصر پنج‌شنبه «قلعه‌ قاضی»، در استان هرمزگان را لرزاند.

اعلام عصر پنج‌شنبه مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران، این زمین‌لرزه در ساعت ۱۷ و ۳۴ دقیقه و ۳۰ ثانیه به وقوع پیوست.

این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست؛ موقعیت مرکز این زمین‌لرزه عرض شمالی ۲۷.۶۱ و طول شرقی ۵۶.۲۸ درجه گزارش شد.

زلزله خسارت نداشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: زلزله ۴.۶ ریشتری قلعه قاضی بندرعباس خسارت جانی و مالی در پی نداشت و شرایط در کانون زلزله عادی است.

«مهرداد حسن‌زاده» افزود: طبق تماس با فرماندار بندرعباس و دهیاران فین و قلعه قاضی و همچنین ارتباط تلفنی با هلال احمر و اورژانس استان و بررسی‌های انجام گرفته، تاکنون هیچ مصدومی شناسایی نشده و خسارت مالی هم گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه ستاد بحران استان هرمزگان و شهرستان بندرعباس و همچنین ادارات هلال احمر و اورژانس استان در حالت آماده باش هستند، بیان کرد: براساس ارزیابی انجام شده، هم‌اکنون شرایط آب، برق و تلفن مناطق زلزله‌زده پایدار، و وضعیت راه‌ها و جاده‌ها نیز مناسب است.

هرمزگان جزو مناطق پرخطر از نظر رخداد طبیعی زمین‌لرزه به شمار می‌رود. 

بخش «قلعه‌قاضی» در ۴۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع است.

کد مطلب: 220215
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *