۰
جمعه ۲۹ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۰

قطعی گسترده سرویس‌های کامپیوتری جهان به‌دلیل اختلال در خدمات مایکروسافت است؟

اختلال فنی گسترده در سراسر جهان منجر به لغو تمامی پروازها و قطعی سیستم‌های بانکی و مخابراتی و حمل‌ونقل در برخی کشورهای مهم شده است.
قطعی گسترده سرویس‌های کامپیوتری جهان به‌دلیل اختلال در خدمات مایکروسافت است؟

خطوط هوایی بزرگ ایالات‌متحده روز جمعه به دلیل مشکلات ارتباطی، دستور توقف‌های زمینی را صادر کرد؛ این در حالی است که سایر شرکت‌های حمل‌ونقل، شرکت‌های رسانه‌ای، بانک‌ها و شرکت‌های مخابراتی در سراسر جهان نیز گزارش دادند که قطعی سیستم باعث اختلال در عملکرد آن‌ها شده است.

خطوط هوایی امریکن ایرلاینز، دلتا ایرلاینز، یونایتد ایرلاینز و آلجینت ایر پروازهای خود را کمتر از یک ساعت پس از اعلامیه مایکروسافت، مبنی بر رفع قطعی خدمات ابری که بر چندین شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت تأثیر گذاشته بود، متوقف کردند.

هنوز مشخص نیست که آیا تماس برای جلوگیری از برخاستن پروازها مربوط به قطعی خدمات ابری مایکروسافت است یا خیر. در استرالیا، رسانه‌ها، بانک‌ها و شرکت‌های مخابراتی دچار قطعی‌هایی شدند که به گفته دولت به نظر می‌رسد با مشکلی در شرکت جهانی امنیت سایبری Crowdstrike مرتبط باشد. وب‌سایت Crowdsourced Downdetector نشان داد که چندین بانک و شرکت مخابراتی از کار افتاده‌اند.

دفتر هماهنگ‌کننده امنیت سایبری ملی استرالیا، میشل مک گینس، در پستی در X اعلام کرد که هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که نشان دهد این قطعی یک حادثه امنیتی سایبری بوده است.

قطعی برق بسیار زیاد بود و اسپانیا یک "حادثه کامپیوتری" را در همه فرودگاه‌های خود گزارش کرد، در حالی که رایان ایر، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی اروپا از نظر تعداد مسافران، به مسافران در مورد اختلالات احتمالی هشدار داد که به گفته او "همه خطوط هوایی فعال در سراسر شبکه" را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

ارائه‌دهنده خدمات ابری AWS در بیانیه‌ای گفت که در حال بررسی گزارش‌های مربوط به مشکلات اتصال به نمونه‌های ویندوز EC۲ و فضاهای کاری در AWS است.

کد مطلب: 219824
برچسب ها: اختلال
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *