۰
پنجشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۰

آقای شریعتمداری! یکبار گزارش دهید که در این همه سال در کیهان چه کردید؟

اگر مواضع جناحی و سیاسی را کنار بگذارید، می‌بینید که برجامی که ظریف برای کشور آورد به صلاح مردم و زندگی آنها بود. همه مشکلات امروز هم به‌خاطر زمانی است که آمریکا از برجام خارج شد و مردم امروز با درد بی‌برجامی زندگی می‌کنند.
آقای شریعتمداری! یکبار گزارش دهید که در این همه سال در کیهان چه کردید؟

دیشب آقای ظریف، رئیس شورای راهبری انتقال دولت چهاردهم، به تلویزیون آمد و درباره نحوه انتخاب وزرا با مردم صحبت کرد. اتفاقی که در تاریخ جمهوری اسلامی بی‌سابقه بود. تقریباً هیچ‌یک از ما به یاد نداریم که رئیس‌جمهور منتخب و تیم او درباره نحوه انتخاب وزرا با مردم صحبت کرده باشند.

آنگونه که عصرایران روایت کرده، حضور ظریف اما یک مخالف جدی داشت و آن هم حسین شریعتمداری بود. مدیر مسئول روزنامه کیهان همچنان در فضای انتخابات باقی مانده است و به نظر می‌رسد نمی‌خواهد یا نمی‌تواند باور کند که مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران شده است و ظریف نیز نقش بسزایی در این پیروزی داشته است.

شریعتمداری نوشته بود: «آقای ظریف مسئولیت رسمی ندارند و جایگاه کنونیِ ایشان یک جایگاه درون‌حزبی است و از این رو، دعوت از آقای ظریف نمی‌تواند توجیه قابل‌قبولی داشته باشد. به اعتقاد بنده، جناب ظریف قبل از حضور یک‌طرفه در تلویزیون باید به چند سؤال دربارهٔ عملکرد خود توضیح بدهند و کاش برادر عزیزمان جناب آقای جبلی قبل از دعوت از آقای ظریف برای حضور یک‌طرفه، از برخی کارشناسان برای پرسش چند سؤال راهبردی از ایشان هم دعوت به عمل می‌آوردند.»

نکته اولی که باید به جناب شریعتمداری متذکر شد این است که ظریف در دوره انتقالی مسئولیت رسمی دارد و مسئول شورای راهبری است؛ بنابراین او بهترین گزینه برای پاسخ دادن به روند انتخاب کابینه است. حالا اگر شما از او خوشتان نمی‌آید، مسئله دیگری است.

نکته بعدی این است که جناب مدیر مسئول باید توجه کنند که در انتخابات تیرماه، همه نامزدهای اصول‌گرا و همراهانشان به اندازه کافی درباره ظریف و عملکرد او صحبت کردند. خود شما و دوستان رسانه‌ایتان بارها و بارها از ظریف، برجام و دولت روحانی نوشتید، اما نتیجه انتخابات چه شد؟ اگر مردم ظریف را عامل مشکلات خود می‌دانستند، به پزشکیان رأی نمی‌دادند. فراموش نکردید که وزیر پیشین خارجه شهر به شهر برای پزشکیان تبلیغ کرد و گفت که او و رئیس‌جمهور منتخب همفکر هستند، پس مردم با رأی خود به خوبی پاسخ شما را دادند.

شما بارها به خاطر برجام به ظریف حمله کردید. باقری، سرپرست وزارت خارجه که قبل از دولت مرحوم رئیسی منتقد برجام بود و احتمالاً وزیر خارجه مطلوب شما و همفکرانتان، در نشست شورای امنیت گفته است: «برجام به‌عنوان یک ابتکار موفق چندجانبه توانست یکی از موضوعات غیرضروری و یک نگرانی ساختگی از سوی کشورهای غربی در خصوص برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را مورد توجه قرار دهد.»

بله، اگر مواضع جناحی و سیاسی را کنار بگذارید، می‌بینید که برجامی که ظریف برای کشور آورد به صلاح مردم و زندگی آنها بود. همه مشکلات امروز هم به‌خاطر زمانی است که آمریکا از برجام خارج شد و مردم امروز با درد بی‌برجامی زندگی می‌کنند.

راستی جناب شریعتمداری، شما که این همه علاقه به پاسخگویی دارید، حداقل یک بار درباره حوزه مسئولیت خود و مؤسسه کیهان با رسانه‌ها و خبرنگاران صحبت کنید و گزارش بدهید که در این همه سال چه کردید. گزارش دادن که بد نیست.

کد مطلب: 219780
برچسب ها: شریعتمداری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *