۰
يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۰

تشدید حملات روسیه به بخش انرژی اوکراین

وزارت انرژی اوکراین، در استان «سُومی» (Sumy) که هم مرز با روسیه است، حملات روسیه در اواخر روز جمعه به زیرساخت‌های انرژی باعث شد کل این منطقه در تاریکی فرو رود.
تشدید حملات روسیه به بخش انرژی اوکراین

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از یورونیوز، مقامات اوکراین روز شنبه اعلام کردند که حملات شبانه روسیه به مناطق مختلف این کشور، بیش از ۱۰۰ هزار خانوار را در شمال اوکراین بدون آب و برق کرد و تلفات غیرنظامیان در شرق این کشور را نیز افزایش داد.

بنا بر گزارش وزارت انرژی اوکراین، در استان «سُومی» (Sumy) که هم مرز با روسیه است، حملات روسیه در اواخر روز جمعه به زیرساخت‌های انرژی باعث شد کل این منطقه در تاریکی فرو رود.

ساعاتی بعد، رادیو و تلویزیون عمومی اوکراین نیز گزارش داد که برخورد پهپادهای روسی در مرکز استان «سُومی» به خطوط برقی که انرژی لازم برای فعالیت سیستم‌های پمپ‌ آب را تامین می‌کرد، باعث قطع آب این منطقه شد.

خبرگزاری بین‌المللی «ریا نووستی» روسیه نیز به نقل از یکی از رهبران محلی طرفدار کرملین گفت که نیروهای مسکو در شبانه‌روز گذشته یک کارخانه تولید مهمات موشک را در این منطقه هدف گرفتند.

در این گزارش مشخص نشده که روس‌ها برای حملاتشان از چه سلاحی استفاده کردند؛ با این وجود رسانه‌های اوکراینی در اوایل روز شنبه گزارش دادند که در پی این حملات، انفجارها شهر را لرزانده است.

در منطقه دونتسک واقع در شرق اوکراین نیز گلوله باران روسیه در روز جمعه و شب گذشته، دست‌کم ۱۱ غیرنظامی را کشت و ۴۳ نفر را زخمی کرد.

پنج نفر دیگر نیز در شهر «سلیدوف» در شرق این کشور که در حال حاضر یکی از نقاط اصلی درگیری محسوب می‌شود، جان باختند.

به گفته ارتش اوکراین، نیروهای این کشوراوکراین و روسیه در روز گذشته ۴۵ بار در این منطقه درگیر شدند.

گزارش‌ها همچنین از تشدید درگیری‌ها در شهر استراتژیک «چاسیو یار» در استان دونتسک و جان باختن دست‌کم سه نفر در آنجا حکایت دارد که مدت یکماه است تحت حملات شدید روسیه به ویرانه تبدیل شده است.

این حملات منجر به عقب‌نشینی نیروهای اوکراین از برخی مناطق شده، مسیرهای تامین مهمات اوکراین را به خطر انداخته، خطر سقوط شهرهای مجاور را افزایش داده و روسیه را به هدف اعلام شده خود برای تصرف کل منطقه دونتسک نزدیک‌تر کرده است.

به گفته ستاد کل اوکراین، نیروهای روسیه در روز جمعه و شب گذشته در مجموع ۶ حمله راکتی و ۵۵ حمله هوایی را در سراسر اوکراین انجام دادند و از بیش از ۷۰ «بمب گلاید» استفاده کردند که از سلاح‌های بازسازی‌شده دوران شوروی پیشین است و در هفته‌های اخیر ویرانی‌های گسترده‌ای در  کشور به بار آورده است.

کد مطلب: 219144
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *