۰
شنبه ۹ تير ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۰

امشب درباره تبلیغات تلویزیونی دور دوم تصمیم‌گیری می‌کنیم

دبیر ستاد انتخابات صدا و سیما گفت: جلسه کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری امشب تشکیل و درباره برگزاری مناظره‌های رو در رو و شیوه تبلیغات تلویزیونی مرحله دوم انتخابات تصمیم‌گیری و جمع‌بندی خواهد شد.
امشب درباره تبلیغات تلویزیونی دور دوم تصمیم‌گیری می‌کنیم
به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ دبیر ستاد انتخابات صدا و سیما گفت: جلسه کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری امشب تشکیل و درباره برگزاری مناظره‌های رو در رو و شیوه تبلیغات تلویزیونی مرحله دوم انتخابات تصمیم‌گیری و جمع‌بندی خواهد شد.

محمدصالح مفتاح درباره آخرین تصمیمات درخصوص تبلیغات تلویزیونی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: منتظر تایید نتایج آرا توسط شورای محترم نگهبان هستیم و تبلیغات تلویزیونی دو نامزد مرحله دوم پس از آن آغاز می‌شود.

وی با یادآوری این نکته که کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری برابر ماده ۶۲ قانون انتخابات ریاست جمهوری، به منظور تضمین برخورداری یکسان نامزدهای ریاست جمهوری از امکانات عمومی، تشکیل می‌شود، ادامه داد: اعضای این کمیسیون شامل دادستان کل، وزیر کشور، دبیر هیات اجرایی مرکزی انتخابات، یکی از اعضای شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما و رئیس رسانه می‌شود که این اعضا ممکن است نمایندگانی را به جای خود معرفی کنند.

مفتاح تاکید کرد: با هدف فراهم‌آوردن شرایط عادلانه برای دو نامزد حتما قرعه‌کشی هم خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوالی درباره نحوه برگزاری مناظره‌ها گفت: برگزاری مناظره باید به تایید کمیسیون بررسی تبلیغات برسد و صداوسیما در این رابطه به تنهایی تصمیم گیرنده نیست.

مفتاح درباره کسانی که در جریان مناظره‌های قبلی درخواست زمان برای پاسخ‌گویی داشتند، گفت: مطابق نظر کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری موارد مطرح شده نقد بود و در دایره نشر اکاذیب، تهمت و افترا و ... قرار نمی‌گرفت. بنابراین تنها کسی که شکایتش پذیرفته شد آقای عباس آخوندی بود.

به گزارش ایرنا، توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند، انتخابات به دور دوم رفت.

بر اساس ماده ۶۷ قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت انتخاباتی در مرحله دوم از زمان اعلام رسمی نتایج قطعی آراء مرحله اول شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی مرحله دوم ادامه خواهد یافت.

این مساله در قانون اساسی پیش بینی شده و در اصل ۱۱۷ قانون اساسی آمده است که: «رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود، ولی هر گاه در دور نخست هیچ‌یک از نامزدها چنین اکثریتی به دست نیاورد، روز جمعه هفته بعد برای بار دوم رای گرفته می‌شود.» طبق این اصل رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود.

مرحله دوم انتخابات روز جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود.
کد مطلب: 218686
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *