۰
شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۶

استیم چیست و نکات مهم درمورد بازی های استیم

بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند شما را وارد دنیایی پر از هیجان، ماجراجویی و ارتباطات گسترده با افراد مختلف در سرتاسر دنیا کنند. البته این دنیای هیجان انگیز و جذاب نیازمند یک پلتفرمی است تا برای افراد امکان خرید و دانلود، گفتگو و بررسی بازی‌های مختلف را فراهم کند و تمامی گیمر ها را در سراسر دنیا دور هم جمع کند.
استیم چیست و نکات مهم درمورد بازی های استیم

پلتفرم استیم دقیقا برای همین هدف طراحی و ساخته شده است. این پلتفرم با امکانات و ویژگی‌های مختلفی که در اختیار کاربران و گیمر ها قرار می‌دهد، به عنوان یک جامعه فعال از گیمر ها در کل دنیا شناخته می‌شود.

به طور کلی Steam را می‌توان مانند یک دنیای ویژه برای هر گیمری توصیف کرد. این پلتفرم به شما اجازه می‌دهد تا بازی‌های مورد نظر خود را در هر سبک و موضوعی به راحتی پیدا کنید و آن را تجربه کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم تا به معرفی و بررسی پلتفرم استیم و ویژگی‌هایی که این پلتفرم می‌تواند در اختیار شما قرار دهد بپردازیم پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

استیم چیست؟

Steam یک پلتفرم آنلاین بازی محبوب و پرطرفدار است که توسط شرکت Valve Corporation طراحی و توسعه داده شده است. این پلتفرم با دارا بودن بیش از 120 میلیون کاربر و گیمر فعال در کل دنیا، توانسته است عنوان جامع‌ترین پلتفرم برای دانلود و خرید بازی را به خود اختصاص دهد.

استیم به گیمر ها امکانات و مزایای متنوع و فراوانی را ارائه می‌دهد. از جمله این مزایا و امکانات می‌توان به وجود محتوا و بسته‌های الحاقی، فیلم‌ها و موسیقی‌های مرتبط به بازی‌ها اشاره کرد. همچنین پلتفرم استیم برای اینکه کار شما را راحت‌تر کند، یک کتابخانه از بازی‌های مورد علاقه شما ایجاد می‌کند تا در دفعات بعدی بتوانید راحت‌تر بازی مورد نظر خود را پیدا کرده و آن را تجربه کنید.

یکی از مهمترین ویژگی‌های پلتفرم steam، امکان برقراری ارتباط گیمر ها در این دنیای گیم است! هر گیمری می‌تواند در استیم با دوستان خود به صورت آنلاین گفتگو کند و حتی به صورت چند نفره بازی‌های مختلف را تجربه کند. همچنین می‌توانید در گروه‌های چند طرفداران عناوین و بازی‌های مختلف عضو شوید.

استیم امکان اشتراک بازی با دیگران را نیز برای هر گیمری فراهم کرده است. در این صورت افراد می‌توانند بازی‌های خود را با اعضای خانواده یا حتی دوستان خود به اشتراک گذاشته و تجربه بهتری از بازی مورد نظر خود داشته باشند. افراد می‌توانند در پلتفرم استیم اکانت قانونی gta v، اساسینز کرید، کالاف دیوتی وارزون و... را به راحتی تهیه کرده و این بازی‌های جذاب را تجربه کنند یا آنها را به دوستان خود هدیه دهند.

تاریخچه استیم

در سال 2003 بود که پلتفرمی به نام استیم پا به عرصه گیم و بازی گذاشت به طور رسمی به کل دنیا به عنوان یک پلتفرم بازی معرفی شد. البته در مقاله‌ای از Kotaku آمده است که پلتفرم استیم از سال 2002 به دلیل اینکه شرکت Valve برای اجرای بازی‌های خود به یک پلتفرم نیاز داشت، طراحی و توسعه داده شد.

استیم در ابتدا توانست به خوبی عمل کند ولی مدتی نگذشت که مشکلات متعددی گریبان گیر این پلتفرم بازی شد. با انتشار بازی Valve’s Half-Life 2 شرکت تمامی بازیکنان را مجبور کرد که برای ورود به بازی در پلتفرم استیم احراز هویت و ثبت نام کنند. با این کار ترافیک سایت به شدت افزایش یافت و در نتیجه سایت از کار افتاد. این اتفاق با واکنش بسیاری از گیمر ها و بازیکنان در سرتاسر دنیا همراه بود.

البته در ادامه شرکت Valve توانست مشکل پیش آمده را به سرعت برطرف کند اما این مشکل ضرر و زیان زیادی را به شرکت وارد کرده بود. وقتی که بازی Call of Duty: Modern Warfare روی پلتفرم استیم منتشر شد، باری دیگری سایت شاهد یک ترافیک عظیم بود ولی این دفعه توانست به خوبی این ترافیک را مدیریت و کنترل کند.

پلتفرم استیم با عملکرد خوبی که داشت توانست تا سال 2005 توجه بسیاری از گیمر ها را در سراسر دنیا به خود جلب کند. البته تا قبل از این سال این تنها شرکت Valve بود که بازی‌های خود را در استیم قرار می‌داد ولی از آن پس این شرکت به شرکت‌های بزرگ و معروف دنیا مانند Capcom و Activision اجازه داد تا بازی‌های خود را در پلتفرم استیم قرار دهند. به همین دلیل در ادامه همکاری استیم با شرکت‌های فعال در حوزه بازی‌های رایانه‌ای، اکانت بازی‌های مختلفی مثل اکانت قانونی رد دد 2، بازی جی تی ای وی، اساسینز کرید و... را در این پلتفرم قرار داده شدند.

آشنایی با ویژگی‌های پلتفرم استیم

پلتفرم استیم دارای بسیاری از ویژگی‌های جذاب و منحصر به فرد است که در مجموع باعث شده‌اند این پلتفرم به یکی از بهترین پلتفرم‌های بازی در دنیا تبدیل شود. در ادامه برخی از مهمترین ویژگی‌های استیم را به شما معرفی می‌کنیم:


ایجاد یک کتابخانه شخصی

پلتفرم استیم یک کتابخانه شخصی از بازی‌هایی که خریداری یا دانلود شده برای هر کاربر ایجاد می‌کند. این کتابخانه به افراد اجازه می‌دهد تا در دفعات بعدی بتوانند راحت‌تر و سریع‌تر به بازی مورد نظر خود دسترسی داشته باشند و آن را تجربه کنند.

گفت و گو به صورت آنلاین

در پلتفرم استیم شما می‌توانید به صورت آنلاین در اجتماع‌های مختلف حضور داشته باشید و با افرادی مختلف در سرتاسر دنیا تجربه‌های خود را از بازی‌های مختلف به اشتراک بگذارید. همچنین افراد می‌توانند بازی‌های مختلف را به عنوان هدیه برای دوستان خود ارسال کنند.

ویژگی‌های امنیتی منحصر به فرد

همچنین پلتفرم استیم برای امنیت کاربران خود اهمیت زیادی قائل است و ویژگی‌های امنیتی قدرتمندی برای برای حفاظت از حساب‌های کاربری قرار داده است. از جمله این ویژگی‌های امنیتی می‌توان به ورود و فعالی کرده با تأیید دو مرحله‌ای، گزارش تقلب یا تخلف کاربران مختلف و ایجاد یک بلاک لیست و فیلترینگ در پلتفرم اشاره کرد.

یک فروشگاه بزرگ

شما می‌توانید در استیم بازی‌های مختلف در سبک‌ها و موضوعات گوناگون را به راحتی پیدا کرده و در صورت علاقه هر کدام از بازی‌ها را تجربه کنید. البته همان طور که می‌دانید این پلتفرم فقط برای بازی‌های رایانه‌ای است و در پلتفرم استیم با تهیه هر بازی مانند بازی fc24 شما فقط می‌توانید این بازی را روی کامپیوتر شخصی خود تجربه کنید و اگر قصد خرید اکانت فیفا ۲۴ برای ps5 یا ps4 را دارید می‌توانید از فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبری مثل ورم گیم اقدام کنید.

سخن پایانی

پلتفرم استیم، با داشتن بهترین و جدیدترین بازی‌ها در سبک‌ها و موضوعات مختلف، می‌تواند تجربه‌ای جدید و فوق العاده برای شما فراهم کند. از این رو اگر به دنبال تجربه جدیدترین و جذاب‌ترین عناوین بازی هستید، استیم (steam) می‌تواند برای شما بهترین گزینه باشد.
سوالات متداول

بهترین ریجن استیم برای ایران کدام است؟

بهترین ریجن پلتفرم استیم برای ایران، ترکیه و آرژانتین است.

چطور استیم را دانلود کنیم؟

برای دریافت برنامه استیم باید از وب سایت رسمی استیم اقدام کرده و روی گزینه install steam کلیک کنید.

استیم والت چیست؟

استیم والت یک نوع سیستم پرداخت و اعتبار آنلاین محسوب می‌شود که به شما اجازه خرید اعتباری از فروشگاه استیم را می‌دهد.

کد مطلب: 214275
برچسب ها: steam
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *