وی افزود: تقاضا در شب عید امسال نسبت به سال گذشته به طور متوسط ۲۵ درصد کمتر شده با این حال امیدواریم روزهای آخر سال تحرک موردانتظار در بازار ایجاد شود، تجربه نشان داده که در روزهای پایانی سال خرید بیشتر میشود.شجری ادامه داد: در ایران تولید کفش از تقاضا بیشتر است و اگر دو برابر جمعیت کنونی تهران متقاضی خرید کفش از این شهر باشد بازار با کمبود عرضه روبهرو نمیشود، به همین دلیل بازار کشش افزایش بیرویه قیمت را ندارد و گرانی بیرویه برای هر فروشندهای میتواند به معنای از دست دادن مشتری باشد.
رئیس اتحادیه کفاشان تهران اظهار کرد: هزینه تولید در سال جاری نسبت به سال گذشته بیشتر بوده و این سبب افزایش ۳۰ درصدی قیمت انواع کفش در بازار شده است با این حال درآمد مردم به این اندازه بیشتر نشده و این امر توان خرید مردم را پایین آورده است.
وی تصریح کرد: البته قیمتها باید بیشتر از ۳۰ درصد افزایش پیدا میکرد اما فروشندگان میدانستند که بازار تحمل افزایش بیش از ۳۰ درصد را ندارد و افزایش قیمت بیش از این میزان به دفع مشتری از بازار میانجامید.