; ?>; ?> هشدار مالکی در مورد فتنه بزرگ - مردم سالاری آنلاين
۰
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۲

هشدار مالکی در مورد فتنه بزرگ

نخست وزیر عراق با هشدار نسبت به احتمال بروز فتنه‌ای ویرانگر در این کشور، خواهان برگزاری مذاکرات ملی جهت حل و فصل مشکلات موجود شد.
 به نقل از روزنامه الجزایری النهار الجدید، نوری المالکی، نخست وزیر عراق در مراسم جشن سالانه حزب الدعوه، که به مناسبت سالروز میلاد پیامبراکرم (ص) برگزار می‌شود، نسبت به احتمال بروز فتنه‌ای ویرانگر و خانمان سوز در عراق هشدار داد.
وی احزاب و گروه های سیاسی عراق را به حضور بر سر میز مذاکره ملی جهت حل و فصل مشکلات موجود در این کشور فراخوانده و اعلام کرد که با هرگونه اقدامی که به فروپاشی وحدت ملی عراق و از هم گسیختگی روابط میان آحاد ملت منجر شود مخالف است.
نخست وزیر عراق همچنین خاطر نشان کرد: اسلام دین ما و عراق هویت ما است که ما را در کنار یکدیگر جمع می‌کند لذا حفاظت و پاسداری از آن وظیفه همه ماست.
وی در ادامه تاکید کرد: اندیشه شوم طائفه‌گری، خطرناک‌ترین تهدید برای وحدت ملی عراق است. اما متاسفانه در حال حاضر و به رغم آن که گمان می کنیم از این فتنه عبور کرده‌ایم، همچنان شاهد وجود این تهدیدها در کشور هستیم.
وی درپایان تاکید کرد: چه کسی در نهایت از بروز این فتنه که بار دیگر تحت عناوین و شعارهای جدید ظهور کرده، سود خواهد برد؟ فتنه‌ای که در حال حاضر و پس از آن که یک بار بر آن غلبه کردیم بار دیگر ظهور کرده و یکی از بزرگ‌ترین خطرات برای عراق به شمار می رود.
کد مطلب: 21212
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *