۰
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۲

اختلاف بین اعضای مجلس خبرگان بر سر دولت خاتمی به روایت آیت الله هاشمی

آیت الله هاشمی رفسنجانی در بیست و پنجم بهمن سال ۷۹ روایتی از جلسه خبرگان رهبری نوشته‌ است.
اختلاف بین اعضای مجلس خبرگان بر سر دولت خاتمی به روایت آیت الله هاشمی
به گزارش مردم سالاری آنلاین،متن کامل خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی از 25 بهمن سال 1379 را می‌خوانید.

صبح و عصر [مجلس] خبرگان [رهبری] جلسه داشت. عمده وقت، صرف نطق‌های قبل از دستور و اصلاح آیین‌نامه شد. به اظهارات آقای مجید انصاری [نماینده استان تهران در مجلس خبرگان]، در خصوص کمک در بودجه دولت به حوزه [علمیه] قم، انتقاد زیادی شد و بحث بر سر صحت یا عدم صحت کمک دولت به حوزه در گرفت.

موافق کمک هستم و در مصاحبه‌ای با مجله حوزه هم گفته‌ام. آقای مجید انصاری، به گزارش هیئت تحقیق درباره رهبری، انتقاد کرد. گفت، رهبر را تا حد رئیس یک گروه فرهنگی، تنزل داده‌اند و از نحوه استدلال به اعلمیت و مدیریت ایشان، ایراد گرفت.

تعدادی از نمایندگان به نطق آقای سیدعلی محمد دستغیب [نماینده استان فارس]، اعتراض کردند. آقای دستغیب، به آقای [ابوالقاسم] خزعلی [نماینده استان خراسان]، اعتراض کرده بود که چرا صحبت از پیام امام زمان(عج) می‌کنند و آقای خزعلی گفت، روزنامه‌ها حرف‌های او را تحریف کرده‌اند و آقای [سید علی اکبر] قریشی، نماینده ارومیه، آقای دستغیب را متهم کرد که می‌خواهد امام زمان را حذف کند.شب، خبرگان میهمان من بودند. آقای [عباس] کعبی [نماینده استان خوزستان]، در سخنانی اوضاع کشور را بحرانی معرفی کرد و مدیریت دولت را ضعیف خواند. آقای مجید انصاری از دولت و مجلس دفاع کرد و سپس آقایان [محمد] یزدی [نماینده استان تهران] و [احمد] خاتمی [نماینده استان کرمان] و [میراکبر غفاری] قره‌باغ [نماینده استان آذربایجانغربی] و [محمد علی] موحدی کرمانی [نماینده استان کرمان] و [علی‌اصغر] معصومی [نماینده استان خراسان]، حرف‌های آقای انصاری را رد کردند. آقای [علی] مشکینی [رئیس مجلس خبرگان]، ضمن دعا، از وضع فرهنگی کشور انتقاد کرد. سپس من صحبت کردم و از وسعت حرکت‌های ضد دین و ضد انقلاب و نامساعد بودن فضای کشور برای سرمایه‌گذاری و فرار سرمایه‌ها و مغزها، اظهار نگرانی کردم و راه حل را در اتفاق و همدلی نیروهای انقلاب دانستم. آقای [محسن] اراکی [نماینده استان خوزستان]، از من خواست که حزب جمهوری اسلامی را احیا کنم.

مجادله روسیه و اتحادیه اروپا با آمریکا، بر سر طرح و پاسخ ضدموشک و طرح جنگ ستارگان، ادامه دارد و می‌گویند، این اقدام آمریکا قراردادهای سالت ۱ و ۲ را بی‌اثر خواهد کرد.

کد مطلب: 211652
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *