۰
پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰

هوای بارانی برخی استان‌های کشور؛ امروز

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن تشریح شرایط جوی کشور طی روزهای آینده، از رگبار و رعدوبرق و در نواحی مستعد ریزش تگرگ و وزش باد شدید در برخی استان‌ها، طی امروز خبر داد.
هوای بارانی برخی استان‌های کشور؛ امروز

به گزارش مردم سالاری آنلاین، صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شرایط جوی کشور، اظهار کرد: امروز پنجشنبه (۴ آبان) در بخش‌هایی از استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، جنوب بوشهر، جنوب فارس، جزایر تنگه هرمز، همچنین ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و جنوب اصفهان رگبار و رعدوبرق، در نواحی مستعد ریزش تگرگ، وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جمعه (۵ آبان) این شرایط در مناطقی از سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و بخش‌هایی از هرمزگان ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه شنبه (۶ آبان) در بخش‌هایی از جنوب شرق کشور ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود، گفت: یکشنبه (۷ آبان) در غالب مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود و دوشنبه (۸ آبان) در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، در نوار شمالی کشور از امروز تا یکشنبه روند تدریجی افزایش دما و دوشنبه در این نواحی کاهش محسوس دما انتظار می‌رود و همچنین امروز و فردا خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۵ آبان) صاف تا قسمتی ابری و غبار صبحگاهی در بعدازظهر وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد و روز شنبه (۶ آبان) صاف تا قسمتی ابری و غبار صبحگاهی در بعدازظهر وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۴ و ۵ آبان) بندرعباس با دمای ۳۲ و ۳۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۴ و ۱ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

کد مطلب: 205292
برچسب ها: هواشناسی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *