۰
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۰

حمله شدید جمهوری‌خواهان به کاخ سفید

یک مقام ارشد دولت تأکید کرد که ایران مستقیماً پولی دریافت نخواهد کرد و این معامله شامل هیچ‌گونه پولی از جانب آمریکا نخواهد بود.
حمله شدید جمهوری‌خواهان به کاخ سفید
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از اقتصاد نیوز،دولت بایدن با صدور معافیت برای بانک‌های بین‌المللی برای انتقال ۶ میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران از کره جنوبی به قطر بدون ترس از تحریم‌های آمریکا، راه را برای آزادی پنج زندانی دوتابعیتی بازداشت‌شده در ایران هموار کرد. علاوه بر این، به عنوان بخشی از این معامله، دولت بایدن با آزادی پنج شهروند ایرانی که در ایالات متحده در بازداشت به سر می‌برند، موافقت کرده است.

بر اساس گزارش اکوایران، این ماجرا واکنش شدیدی را در میان منتقدین جمهوری‌خواه کاخ سفید برانگیخته است.

 

به نوشته هیل، سناتور جمهوری‌خواهان، تام کاتن، تصمیم دولت بایدن مبنی بر آزادسازی ۶ میلیارد دلار از وجوه مسدودشده ایران در ازای آزادی پنج زندانی آمریکایی را «شرم‌آور» خواند.کاتن و دیگر سناتورهای جمهوری‌خواه در واکنش به این خبر گفتند: «ابتدا  جو بایدن  از ۱۱ سپتامبر به عنوان بهانه‌ای برای فرار از افغانستان استفاده کرد. حالا با پرداخت پول به تهران برای آزادی زندانی‌ها، به این روز بی‌حرمتی کرده است. شرم‌آور است».

 سناتور میت رامنی هم مدعی شد: «اگر به ازای هر فرد ربوده‌شده یک میلیارد دلار بپردازیم، شاهد بازداشت‌های بیشتری خواهیم بود. به همین دلیل نباید با ایران مذاکره کرد. اساساً ایده پرداخت پول برای آزادی، یک ایده وحشتناک است». او یادآور شد: «در سال‌های ریاست‌جمهوری ریگان، ما برای آزادی زندانی‌ها به زور متوسل شدیم. اما حالا باید برای آزادی هر یک، ۱ میلیارد دلار بپردازیم»

کد مطلب: 202696
برچسب ها: بایدن کاخ سفید
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *