امیرحسن کاکایی افزود: این روزها شاید یک عده پولدار با واردات خودرو، خودروی جدیدتری تحویل بگیرند اما در ازای آن قیمت مایحتاج روزمره یک ملت از مرغ و گوشت گرفته تا تخم مرغ و... بالاتر میرود و باید دید اصلا این واردات ارزش این همه گرانی را دارد؟
کاکایی در پاسخ به این پرسش که چگونه همه افراد قادر خواهند بود بدون داشتن کارت بازرگانی خودروی دست دوم وارد کنند زمانی که از پروسه آن آگاهی ندارند، گفت: اصلا این کار شدنی نیست، به عنوان نمونه سال گذشته خرید و فروش کارت ملی برای ثبتنام خودروهای قرعهکشی تا ۱۰۰ میلیون تومان هم نرخگذاری شده بود یا چند سال قبل به نام یک پیرزن روستایی ۷۰۰ پورشه وارد شده بود و به نظر میرسد اینگونه تصمیمات هر چند به نام مردم است اما درنهایت به کام یک عده ثروتمند تمام میشود.
این کارشناس صنعت خودرو خاطرنشان کرد: اینگونه حرفها افکار عمومی را به راحتی منحرف میکند تا اصل ماجرا مخفی بماند، سوال این است که مگر قرار نبود سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید شود؟ یا اینکه مگر اعلام نشد قیمت خودرو ۱۵درصد پایین میآید و کیفیت خودرو هم به طرز معنیداری بالا میرود و گارانتی خودروها هم از دو به سه سال میرسد؟ کدام یک از این وعدهها عملی شدند؟ او ادامه داد: اینکه گفته میشود تولید خودرو تا ۲۵درصد بالا رفته سوال این است که آیا با این میزان تولید در بازار آرامشی میبینیم؟ و آیا اینکه تولید خودروسازها همراه با زیانشان رشد کرده افتخار است؟