به گزارش
سایپانیوز، محمدعلي تيموري در جمع مديران گروه خودروسازي سايپا، با بيان اينكه اولين برنامه اي كه ضرورت دارد به صورت جدي در سال جديد به آن بپردازيم تحويل به موقع خودروها به متقاضيان است، ادامه داد: هدف گذاري شده كه در سال جاري 800هزار دستگاه خودرو توليد و تحويل مشتريان شود؛ البته عدد ياد شده زياد نيست چرا كه در 6 ماهه دوم سال گذشته توانستيم روزانه بين 2 هزار و 100 تا 2هزار و 200 دستگاه خودرو توليد داشته باشيم.
مديرعامل گروه خودروسازي سايپا با تاكيد بر اينكه 14 فروردين ماه سال جاري هزار و 400 دستگاه خودرو توليد شد و اين امر گواه آن است كه با ادامه اين مسير اهداف توليد محقق مي شود، اظهارداشت: در راستاي تحقق 8 فرمان ابلاغ شده رئيس جمهور و همچنين تنظيم بازار خودرو، متعهد شده ايم كه در نيمه اول سال جاري روزانه 2 هزار و 200 دستگاه خودرو و در نيمه دوم سال جاري روزانه حداقل 2هزار و 500 دستگاه خودرو توليد كنيم.
او با تاكيد بر اينكه حدود 100 هزار دستگاه خودرو از توليد عقب هستيم و اين امر از طريق مونتاژ جبران خواهد شد، خاطرنشان كرد: اميدواريم كه از خردادماه با همكاري شركت ها موضوع skd خودروهاي چانگان و زوتي را انجام دهيم، به طور قطع تحقق عدد ياد شده دور از انتظار نيست.
تيموري با اشاره به اينكه افزايش توليد خودرو با تمام توان در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري و شعار سال"مهار تورم و رشد توليد" است، تصريح كرد: با افزايش توليد خودرو، با شرايط بهتري مي توان تنظيم گيري بازار خودرو را انجام داد و از سوي مردم با آرامش مي توانند محصولات سايپا را خريداري كنند.
او گفت: از سال گذشته در جهت مهار تورم و جلوگيري از رشد قيمت، اقدامات متعددي صورت گرفت كه از جمله آن كاهش قيمت خريدهاي خارجي است، سال 1401 در خريدهاي خارجي به خصوص در بخش قطعات چه در بعد گيربكس وارداتي و چه در حوزه قطعات الكترونيكي دستاوردهاي بسيار خوبي حاصل شده است؛ رويه جديد سبب شد كه شاهد 3 هزار ميليارد تومان كاهش قيمت خريدهاي خارجي باشيم. از ديگر اقدامات صورت مي توان به فعال سازي ساختار بازرگاني شركت هاي مگاموتور و سازه گستر اشاره كرد، حال اين مجموعه ها بايد همت كنند تا كاهش قيمت ها و افزايش بهره روي با جديت بيشتري پيگيري شود.
مديرعامل گروه خودروسازي سايپا افزود: گروه خودروسازي سايپا با هدف تحقق مهار تورم و رشد توليد در صنعت خودرو، برنامه راهبردي تدوين كرده و از تمام شركت هاي گروه خواسته شده كه برنامه را كنترل و پايش كنند تا گلوگاه هاي احتمالي به سرعت رفع شود.
او گفت: در سال 1400 در بخش لوازم يدكي 2هزار و 200 ميليارد تومان فروش داشتيم كه 2هزار ميليارد تومان آن گارانتي قطعات بوده است(90.9 درصد لوازم يدكي مشمول گارانتي بوده است)، اين هنر نيست بلكه هزينه است؛ از اينرو از سال گذشته به صورت جدي براي ارتقاء كيفيت محصولات گروه برنامه ريزي كرديم تا مديريت هزينه صورت گيرد، از همين رو سال گذشته 6 هزار ميليارد تومان فروش لوازم يدكي داشتيم و سهم گارانتي از اين عدد كمتر از هزار و 500 ميليارد تومان (25 درصد از فروش لوازم يدكي مشمول گارانتي شده است) بوده است؛ اين اتفاق براي ما به منزله مهار تورم است، لذا با ارتقا كيفيت محصولات مي توان خدمات بهتري به مشتريان داد و از هزينه هاي سربار كاست.
تيموري به ساير شاخص هاي اثرگذار در مهار تورم در گروه خودروسازي سايپا اشاره كرد و افزود: از سال گذشته موضوعات مربوط به اثربخشي نيروي انساني و اثربخشي ماشين آلات مورد پيگيري جدي قرار گرفت.