۰
سه شنبه ۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۰
فرحناز منافی‌ظاهر:

بسیاری مردم مخاطب شبکه‌های ماهواره ای هستند

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: متاسفانه بسیاری از مردم مخاطب سریال‌های شبکه‌های ماهواره ای هستند و اتفاقا عادت شده یعنی صدا و سیما می‌گوید خب مردم نشسته‌اند سریال‌های این شبکه ها را نگاه می‌کنند، پس ما برای چه سریال بسازیم؟!
بسیاری مردم مخاطب شبکه‌های ماهواره ای هستند
به گزارش مردم سالاری آنلاین، فرحناز منافی‌ظاهر، بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به کم رونق شدن صدا و سیما و عدم سریال‌های پرمخاطب گفت: سریال‌ها فیلمنامه‌های خوبی ندارند که مخاطب را جذب کنند. خیلی ضعیف هستند و بازیگران شاخصی ندارند. وقتی به من یک سریالی را پیشنهاد می‌دهند تا بازی کنم چون قیمتی که پیشنهاد می‌کنند خیلی پایین است قبول نمی‌کنم چرا که ما به ریال حقوق می‌گیریم اما خرج‌مان با دلار است و درآمد و مخارج زندگی‌مان با هم هماهنگی ندارد و هم‌تراز نیستند، نه فقط من، بلکه هر کسی باشد قبول نمی‌کند و می‌گویند کار نکنیم بهتر است.
او ادامه داد: دلیل دیگر دوری مردم از سریال‌های تلویزیون، وجود ماهواره‌هاست بنابراین باید سریال‌هایی ساخته شود که جذاب باشد و کشش داشته باشند تا مردم پای تلویزیون بنشینند و تماشا کنند. باید براساس فیلمنامه‌های خوب سریال بسازند و از بازیگران خوب استفاده کنند نه اینکه الان از هر کسی از راه رسیده و بازیگر شده دعوت بکار می‌کنند.
منافی ظاهر در ادامه درباره مشکلات کار جدید خود عنوان کرد: من یک فیلم کوتاه ساختم اما متآسفانه همسر سرمایه‌گذار گفت شوهر من پول داده بنابراین من هم باید در این فیلم بازی کنم. دستیارم هم گفت زندگی‌شان به هم می‌خورد حالا اجازه بده بیاید بازی کند! گفتم بگذارم بیاید بازی کند؟! فیلمنامه و کار من خراب می‌شود من بازیگر لب‌ و صورت پروتز و تزریقی نمی‌خواهم. خلاصه بگویم فیلمنامه من را خراب کرد و مجبور شدم در خانه سینما از ایشان شکایت کنم. دوره زمانه‌ای شده که آدم نمی‌تواند به کسی اعتماد کند.
بازیگر سریال «امام علی» افزود: این روزها کارگردان‌های خوب دیگر کار نمی‌کنند، اصلا جلو نمی‌آیند. وقتی تماس می‌گیرم و می‌پرسم شما برای عید همیشه کار داشتید چرا الان کار نمی‌کنید؟ می‌گویند تلویزیون بودجه ندارد و پول خوب نمی‌دهد، بنابراین ما هم کار نمی‌کنیم.
او در پاسخ به این سوال که مخاطب شبکه نمایش خانگی هستید یا خیر؟ تصریح کرد: بعضی از قسمت‌های یک سریال از تولیدات شبکه نمایش خانگی به نام «مانکن» که خانم مریلا زارعی در آن بازی کرده است، نگاه می‌کنم البته بیشتر بیننده تلویزیون هستم. متاسفانه بسیاری از مردم مخاطب سریال‌های شبکه‌های ماهواره ای هستند و اتفاقا عادت شده یعنی صدا و سیما می‌گوید خب مردم نشسته‌اند سریال‌های این شبکه را نگاه می‌کنند، پس ما برای چه سریال بسازیم؟! ولی اشتباه کرده‌اند. به نظرم در این خصوص عقب‌نشینی کرده‌اند.
منافی ظاهر ادامه داد: صدا و سیما به کیفیت کار اهمیت نمی‌دهند. می‌گویند این فیلمنامه تصویب شده، اجازه بدهید هر کسی می‌خواهد بیاید بازی کند، چهره‌های جدید بیاوریم ولی این کارشان اشتباه است. امیدوارم اوضاع و احوال درست شود و باز سریال‌های خوب ساخته شود. اتفاقا الان شبکه آی فیلم که سریال‌های قدیمی را می‌گذارد، بیشتر بیننده دارد پس این نشان می‌دهد کیفیت بسیار مهم است. إن‌شاءالله همه چیز درست شود و این بیکاری‌ها در میان بازیگران، دستیاران و کارگردانان نابود شود.
این بازیگر درباره فضای سنگین ایجاد شده در ماه‌های اخیر گفت: به عقیده من صلاح خویش خسروان دانند. من کاری به سیاست ندارم. هنرمند می‌تواند دخالت نکند اما مشکلات مردم را مطرح کند و از مردم بخواهد که باهم جمع شویم و بامذاکره، مشکلات را حل کنیم. تجمع، برهم زدن، آتش زدن و خراب و ویران کردن آسان است، ساختن مشکل است.  امیدوارم هر چه صلاح مملکت و خوب و درست است، برای مردم اتفاق بیفتد.
کد مطلب: 192556
برچسب ها: ماهواره بازیگر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *