۰
يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۰

درخواست برگزاری اردوهای خارجی برای دانش‌آموزان

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان درمورد برنامه‌ریزی برای اردوی دانش آموزان به خارج از کشور گفت: چندماهی است پیشنهاداتی در این خصوص آماده کرده‌ایم و این درخواست برای دوستان مربوطه ارسال شده است و منتظر پاسخ آنها هستیم.
درخواست برگزاری اردوهای خارجی برای دانش‌آموزان
به گزارش مردم سالاری آنلاین، «حسین تاریخی» دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در مورد تبادلات بین‌المللی این اتحادیه بیان کرد: ما تجربه کار تشکیلاتی را با برخی کشورها از جمله ترکیه، افغانستان، پاکستان، فیلیپین، سوریه و لبنان شروع کرده‌ایم که عمدتا به صورت مجازی صورت می‌گیرد. همچنین تجربه مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان در دوران مدرسه و عضویت در تشکل را هم برای دانش آموزان ایرانی خارج از کشور و هم برای مدیران و معلمان مدارس ایرانی خارج از کشور به اشتراک گذاشته‌ایم.
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تصریح کرد: تبادل تجربیات و کارهای تشکیلاتی نتایج مثبتی هم داشته که آخرین تجربه همکاری با کشور ونزوئلا بود که دانش آموزان آن‌ها به ایران آمدند و تبادل تجربه خوبی با آنها صورت گرفت. در به اشتراک‌گذاری تجربیات‌مان با سایر کشورها نیز اقداماتی در حال انجام است. البته تداوم و تقویت آن مستلزم طی کردن هماهنگی با دستگاه‌های متولی است و آمادگی هم برای آن وجود دارد. 
تاریخی یادآور شد: در گذشته هفته‌های دوستی جوانان در کشور برگزار می‌شد که تجربه قابل قبولی بود و سفارتخانه‌ها و رایزن‌های فرهنگی و سازمان ملی جوانان در آن وقت، مسئولیت کار را برعهده داشتند و تسهیلگری می‌کردند و دانش آموزان، نوجوانان و جوانان در این هفته‌ها مشارکت جدی داشتند و ما امیدوار هستیم چنین ایده‌هایی مجدد تقویت شود. 
او با بیان اینکه امروز بیشتر در زمینه ورزشی تبادلاتی صورت می‌گیرد، افزود: فکر می‌کنم حیف است که ظرفیت جوانان و نوجوانان ما در فعالیت‌های غیرورزشی به اشتراک گذاشته نشود. 
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در مورد برنامه ریزی برای اردوی دانش آموزان به خارج از کشور نیز اظهار کرد: چندماهی‌ است پیشنهاداتی در این خصوص آماده کرده‌ایم و این درخواست برای دوستان مربوطه ارسال شده است و منتظر پاسخ آنها هستیم.
تاریخی در مورد دانش آموزان هدف برای این سفرهای خارجی توضیح داد: پیشنهاد ما فعالان حوزه کارهای تشکیلاتی و گروهی است. می‌خواهیم فعالان و دانش آموزان تشکیلاتی در کنار هم قرار بگیرند و تجربه اقداماتی اردویی-مهارتی را با هم به دست بیاورند. در این ایده تبادل فرهنگ و تجربه رخ می‌دهد و از سمت دیگر رقابت سالمی به وجود می‌آید که محوریت آن کار گروهی است و پیشنهاد اردوی خارجی ما روی همین هدف تمرکز ویژه‌ای کرده است.
کد مطلب: 191500
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *