۰
پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۵

دلایل هنگ کردن تصویر تلویزیون+راهکار

امروزه تلویزیون های کلاسیک نسبت به تلویزیون های مدرن و هوشمند کمتر مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا مدل های مدرن دارای ویژگی های خاصی است. با این وجود این دستگاه ها از خرابی و آسیب مصون نبوده و ممکن است دچار مشکلاتی شوند.
دلایل هنگ کردن تصویر تلویزیون+راهکار
امروزه تلویزیون های کلاسیک نسبت به تلویزیون های مدرن و هوشمند کمتر مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا مدل های مدرن دارای ویژگی های خاصی است. با این وجود این دستگاه ها از خرابی و آسیب مصون نبوده و ممکن است دچار مشکلاتی شوند. هنگ کردن تصویر تلویزیون یکی از مشکلات رایج در این دستگاه ها است که کاربران زیادی از آن شکایت دارند.
علل احتمالی مشکل هنگ کردن تصویر تلویزیون چیست؟
هنگ کردن تصویر بر روی صفحه نمایش تلویزیون ممکن است در تمام تلویزیون ها با برند و مدل های مختلف ایجاد شود در این صورت ممکن است نقص های زیر مشاهده شود:
1.تصویر روی تلویزیون هنگ می کند ، اما صدا وجود دارد.
2.تصویر ممکن است به قطعات جداگانه تقسیم شود و صدا ممکن است مخدوش شود.
3.دستگاه به فشار دادن دکمه های کنترل روی کنترل از راه دور یا روی کیس تلویزیون پاسخ نمی دهد.
4.هنگامی که چنین خرابی های سخت افزاری با پنل تلویزیون اتفاق می افتد، دانستن دلایل اصلی و روش های عیب یابی مفید خواهد بود. اغلب، خرابی در عملکرد پانل های تلویزیون به دلیل موارد زیر رخ می دهد:
- تنظیم نامناسب آنتن
- بهم ریختن تنظیمات تلویزیون
- نسخه سیستم عامل قدیمی بوده یا نرم افزار سیستم خراب است.
لازم به ذکر است که تلویزیون به دلیل مشکلات تجهیزات دریافت کننده می تواند کند شود. خرابی های ذکر شده در بالا نیز به دلایل زیر رخ می دهد:
- سیگنال پخش ضعیف یک کانال خاص
- خرابی در پخش چندگانه
- شرایط بد آب و هوایی که مانع از دریافت عادی می شود.
اگر تلویزیون به دلایل خارجی  مانند مشکلات فنی در ایستگاه فرستنده یا آب و هوای بد  هنگ کند ، کاربر نمی تواند بر وضعیت تأثیر بگذارد و  تقویت کننده سیگنال، تنظیم آنتن ممکن است اثر مورد نظر را نداشته باشد. توصیه می شود کمی صبر کنید. با تکمیل تعمیرات یا بهبود آب و هوا، احتمالاً مشکل برطرف می شود. اما بدون حذف علل سخت افزاری روی تجهیزات دریافت کننده کاربر، مشکل به خودی خود حل نخواهد شد. بدین منظور موارد زیر را انجام دهید:
تلویزیون را مجددا راه اندازی کنید.
هنگامی که تصویر روی صفحه نمایش تلویزیون هنگ می کند و گیرنده به کنترل از راه دور پاسخ نمی دهد، باید سعی کنید دستگاه را مجددا راه اندازی کنید. اگر نشانگر روی قاب گیرنده تلویزیون چشمک می زند یا به طور مداوم روشن می شود، ممکن است این دستکاری مشکل خرابی برنامه در حال اجرا را حل کند.
برای راه اندازی مجدد اجباری تجهیزات دریافت کننده موارد زیر را انجام دهید:
باید دوشاخه را برای مدت کوتاهی (حدود 5 دقیقه) از پریز برق جدا کنید و دوباره آن را به پریز متصل کنید . اگر پس از راه‌اندازی مجدد، هنگ کردن تصاویر متوقف نشد، باید روش‌ها و راه حل های دیگر را امتحان کنید.
بروزرسانی سیستم عامل تلویزیون
اگر تلویزیون هنگ کند و راه اندازی مجدد کار نکند، ممکن است نرم افزار سیستم آسیب دیده یا قدیمی شده باشد. در این مورد، به روز رسانی سیستم عامل به حل مشکل کمک می کند. به‌ روزرسانی نرم‌افزار معمولاً از طریق تنظیمات دستگاه انجام می‌شود ، اما این مستلزم اتصال گیرنده به اینترنت است.  اگر دستگاه به شبکه دسترسی ندارد، باید از رایانه برای کپی کردن نصب به روز رسانی از وب سایت رسمی سازنده در درایو فلش USB استفاده کنید. پس از اتصال درایو به پنل تلویزیون، باید نرم افزار را از درایو فلش USB به روز رسانی کنید.
بررسی قدرت آنتن و سیگنال
اگر هنگام استفاده از عملکردهای هوشمند یا اتصال پخش کننده دی وی دی، پخش ویدیو در یک صفحه نمایش بزرگ درست است و هنگام تماشای برنامه های تلویزیونی یا پس از تبلیغات خرابی وجود دارد، سیگنال ضعیف آنتن مقصر مشکل است.
برای حل مشکل، باید کابل آنتن را از نظر یکپارچگی بررسی کنید ، زیرا سیگنال در مناطق آسیب دیده به دلیل تلفات ضعیف می شود. در صورت لزوم، کابل را تعویض کنید. همچنین باید جهت آنتن را به سمت ایستگاه پخش بررسی کنید.
چرا تلویزیون هنگام کار در شبکه هنگ می کند؟
اگر تلویزیون هنگام تماشای فیلم در سینمای آنلاین، ویدیوها در یوتیوب، بارگیری صفحات با مرورگر یا اجرای برنامه های نصب شده هنگ می کند ،  دلایل آن عبارتند از: 
-سرعت کم تبادل داده از طریق شبکه
-اتصال نادرست به اینترنت یا خرابی روتر
-حافظه بارگیری شده با تعداد زیادی ویجت
-پر شدن حافظه پنهان مرورگر شبکه
حل مشکل خرابی نرم افزار با اقداماتی نظیر حذف برنامه های نادر استفاده شده یا غیر ضروری، پاک کردن حافظه پنهان با استفاده از ابزارهای معمولی مرورگر امکان پذیر است. همچنین می توان با بروز رسانی برنامه های مشکل دار، بازنشانی به تنظیمات کارخانه و سپس پیکربندی سیستم کمک کند. هنگ کردن ناشی از سرعت ناکافی را می توان با کاهش کیفیت تصویر ویدیو در تنظیمات از بین برد.
اگر با اقدامات فوق مشکل برطرف نشد ، باید دستگاه را برای عیب یابی و تعیر به تعمیرگاه مجاز بسپارید. 
در کرج تابان سرویس مرکز تخصصی تعمیر تلویزیون است. برای تعمیر انواع تلویزیون های ایرانی و خارجی ، تعمیر تلویزیون مارشال در کرج ، تعمیر تلویزیون شهاب در کرج ، تعمیر تلویزیون ایکس ویژن در کرج و... می توانید با تابان سرویس تماس بگیرید .
۰۹۱۲۱۶۷۵۱۲۰
www.tabanservice.com
کد مطلب: 186655
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *