۰
چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۵

راهنمای خرید میلگرد ساده و آجدار در آهن 118

میلگرد یکی از اصلی‌ترین مقاطع فولادی است. اهمیت میلگرد در سازه‌ها و صنایع فولادی بالاست و بدون این محصول در واقع نمی‌توان کار ساخت‌وساز را پیش برد.
راهنمای خرید میلگرد ساده و آجدار در آهن 118
میلگرد یکی از اصلی‌ترین مقاطع فولادی است. اهمیت میلگرد در سازه‌ها و صنایع فولادی بالاست و بدون این محصول در واقع نمی‌توان کار ساخت‌وساز را پیش برد. میلگرد مقاطع فولادی است که وظیفه آن تحمل بار کششی و مقاومت بتن است. بتن به تنهایی در برابر نیروی کششی مانند زلزله و باد شدید مقاومت ندارد. بنابراین به منظور ساخت سازه‌ای مقاوم و افزایش مقاومت بتن لازم است توسط میلگرد یا آرماتور، بتن مسلح شود. میلگرد در دو نوع ساده و آجدار تولید می‌شود. از میلگرد تنها در ساختمان‌سازی استفاده نمی‌شود. اما یکی از کاربردهای اصلی آن در این حوزه است. اما به طور کلی از این محصول در خصوص مقاوم سازی پل ها، ایستگاه اتوبوس، برج‌ها و... نیز استفاده می‌شود. راهنمای خرید میلگرد ساده و آجدار را در ادامه دریافت کنید.
راهنمای خرید میلگرد ساده
میلگرد ساده یا میلگرد A1 به نام میلگرد نرم نیز شناخته می‌شود. سطح میلگرد ساده به صورت مسطح بوده و هیچ نوع برآمدگی روی آن مشاهده نمی‌شود. این مسئله سبب می‌شود تا میلگرد ساده در برابر فرم‌پذیری قابلیت بالایی داشته باشد. همچنین این محصول از قابلیت جوشکاری بالایی برخوردار است.
از جمله مشخصات میلگرد ساده این است که دارای تنش تسلیم 240 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع است. مقدار مقاومت کششی آن نیز 360 کیلوگرم است. به منظور تولید میلگرد نیز از شمش‌های فولادی استفاده می‌شود که در دمای بالا حرارت دیده و در نهایت تبدیل به میلگرد ساده می‌شود.
میلگرد ساده معمولا در ساختمان‌سازی استفاده نمی‌شود. چرا که نسبت به میلگرد آجدار از مقاومت بالایی برخوردار نیست. بنابراین کاربرد میلگرد ساده معمولا مصارف صنعتی است. از میلگرد ساده به منظور آهنگری استفاده می‌شود. چرا که از قابلیت تغییر شکل و جوشکاری مطلوبی برخوردار است. کاربردهای دیگر میلگرد ساده شامل ساخت پیچ و مهره، میخ و انواع اتصالات دیگر همچون ساخت مفتول است.
راهنمای خرید میلگرد آجدار
پس از راهنمای خرید میلگرد ساده، شما را با مشخصات میلگرد آجدار آشنا می‌کنیم. میلگرد آجدار در گریدهای A3، A2  و A4  تولید می‌شود. این میلگرد از نظر ظاهری با میلگرد ساده متفاوت است. سطح میلگرد آجدار شامل برآمدگی هایی به نام آج است. این برآمدگی‌ها به صورت طولی یا عرضی است. بنابراین سبب می‌شود تا میلگرد آجدار مقاومت بسیار بالاتری داشته باشد. در زمان خرید میلگرد آجدار باید به این مسئله توجه کنید. آج روی سطح این میلگرد سبب می‌شود میلگرد بهتر در بتن قرار گیرد. در نتیجه به راحتی از بتن جدا نمی‌شود و همین مسئله در افزایش مقاومت بتن تاثیر بسزایی دارد.
این میلگرد در قطر 6، 8ريال 10  تا 50 میلی‌متر تولید می‌شود. میلگردهایی با سایز 8 تا 12 میلی‌متر به منظور ساخت خاموت استفاده می‌شود. از میلگردهای آجئدار با سایز 10 تا 50 میلی‌متر به منظور ساخت تیر، ستون، دال و.... استفاده می‌شود. این میلگرد از نظر شکل ظاهری به سه دسته تقسیم می‌شود که شامل میلگرد مرکب، دوکی و یکنواخت است.
روش تولید این میلگرد نورد گرم است. به منظور تولید شمش‌های فولادی در حرارت بالا 1100 درجه قرار می‌گیرند تا حالت مذاب پیدا کنند. سپس در طی مراحلی با اعمال فشار و کشش به قطر استاندارد رسیده و در نهایت در مرحله آج‌دهی این میلگرد تولید می‌شود.
هر کدام از گریدهای میلگرد آجدار در خصوص موارد خاص بکار برده می‌شود. اما به طور کلی اصلی‌ترین کاربرد این محصول ساختمان‌سازی است. اما برخی از آن‌ها قابلیت شکل‌پذیری مطلوبی دارند. بنابراین در مواردی از قبیل ساخت تیر و ستون نیز استفاده می‌شوند.
میلگرد ساده و آجدار از جهات مختلف با یکدیگر متفاوت هستند. اصلی‌ترین تفاوت آن‌ها بر اساس شکل ظاهری، جنس و متریال و کاربرد است. شکل ظاهری آن‌ها مشخص است. میلگرد ساده سطحی صاف و یکدست دارد. در صورتی که میلگرد آجدار دارای برآمدگی هایی به نام آج است. از جهت آلیاژ بکار رفته و متریالی که برای ساخت آن‌ها بکار برده می‌شود نیز با یکدیگر متفاوت هستند.
به منظور خرید انواع تیرآهن، ورق، پروفیل، نبشی، ناودانی و سپری و انواع میلگرد با آهن 118 در ارتباط باشید. جهت تماس با این مجموعه و خرید تضمینی با شماره 02154483 در ارتباط باشید و یا به آدرس https://ahan118.com/ مراجعه کنید.
کد مطلب: 185341
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *