۰
پنجشنبه ۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۰
نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس:

غرب در برابر عربستان که افراد را با ارّه می‌کشد خفه خون گرفته است

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس می‌گوید: غربی‌ها درباره عربستان سعودی که با ارّه یک نفر را می‌کشند، سپس می‌سوزانند، صدتا جنایت انجام می‌دهند، افراد را گردن می‌زنند و جنایت‌های دیگری انجام می‌دهند سکوت محض می‌کنند، خفه خون می‌گیرند و هیچ اعتراضی هم نمی‌کنند.
غرب در برابر عربستان که افراد را با ارّه می‌کشد خفه خون گرفته است
به گزارش مردم سالاری آنلاین؛ اکبر احمد پور، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی درباره اینکه چه افرادی محارب محسوب می‌شوند، گفت: در این زمینه باید دیدگاه فقها را پیدا کرد. براساس آموزه‌های فقهی تقریباً همه فقها این مطلب را مطرح کردند که هر کسی در جامعه برای ترساندن مردم سلاح سرد یا گرم بکشد و نتیجه اقدام او ایجاد رعب و وحشت میان مردم باشد محارب تلقی می‌شود. بنابراین اگر کسی سلاح سرد و سلاح گرم در دست گرفت و به قصد ایجاد رعب و وحشت برابر مردم ایستاد و این رعب و وحشت ایجاد شد چه بخواهیم چه نخواهیم این فرد محارب محسوب می‌شود. 
او افزود: آنچه گفته شد نه تنها نظر اکثر علما است بلکه نظر اسلام هم همین است و غیر از این نیست. در هر صورت اگر فردی مصادیق مذکور را داشته باشد به عنوان محارب شناخته می‌شود. آنچه گفته شد نظر فقها درباره محارب است و هر کسی هم در این زمینه دیدگاه دیگری داشته باشد مطمئناً دیدگاه او شخصی است و ربطی به دیدگاه فقها ندارد. لذا آنچه که فقها در مورد محاربه بیان کردند و برگرفته از آیات، روایات و متن دین است همان مواردی بود که گفته شد.
احمدپور در واکنش به اینکه مجازات فردی که محارب شناخته شده فقط اعدام است و یا می‌شود در مجازات او تخفیف قائل شد، تصریح کرد: قرآن رسماً بیان می‌کند هر کسی که محارب تلقی شود حکمش اعدام است و در این زمینه جای اعمال نظر شخصی و فردی نیست. 
این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه در مجازات فرد محارب حتی شرایط زمان هم تأثیرگذار نخواهد بود؟ اظهار کرد: در ارتباط با شرایط زمانی و مکانی فقها باید اظهارنظر کنند اما واقعیت مطلب درباره محاربه همان مواردی بود که مطرح کردم، در این زمینه هیچ جایی هم برای اعمال نظر توسط فرد یا افراد خاص وجود ندارد.
احمدپور در پاسخ به اینکه با توجه به هجمه های بین‌المللی در شرایط فعلی اجرای احکام افرادی که محارب خوانده می‌شوند درست است؟ خاطرنشان کرد: بنده منکر این نیستم که قاعدتاً باید شرایط جهانی و بین‌المللی را در زمینه اجرای احکام در نظر گرفت اما واقعیت مطلب است که نباید خود را با شرایط جهانی گره بزنیم چراکه در دنیا با معیارهای دوگانه برخورد می‌شود. برای نمونه غربی‌ها درباره عربستان سعودی که با ارّه یک نفر را می‌کشند، سپس می‌سوزانند، صدتا جنایت انجام می‌دهند، افراد را گردن می‌زنند و جنایت‌های دیگری انجام می‌دهند سکوت محض می‌کنند، خفه خون می‌گیرند و هیچ اعتراضی هم نمی‌کنند.
او در پایان یادآور شد: اما اگر در ایران یک نفر براساس قوانین مسلم دستگیر شود و همه حقوق او اعم از وکیل مدافع، فرصت‌ها و ابزارها مو به مو رعایت شود در نهایت با اعتراض جهانی یا برخی کشورها مواجه می‌شود. در مجموع این معیارهای دوگانه مشکل‌ساز می‌شوند. در حقیقت ما با این معیارهای دوگانه در جهان روبرو هستیم، لذا سوال این است که باید معیارهای دوگانه را رعایت کرد؟ به نظر بنده خیر. ما که نباید تابع نظر غربی‌ها باشیم. بنابراین باید بر روی افکار و اندیشه‌های خود محکم و پایدار باشیم و در عین حال در مواردی که امکان دارد برای ما مشکل‌ساز شود نیم‌نگاهی به شرایط جهانی داشته باشیم.
کد مطلب: 184697
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *