۰
دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۱
تاکید بر لزوم تلاش برای آزادی زنان ترکمان و ایزدی

درخواست آیت الله سیستانی از مقامات سازمان ملل

حضرت آیت الله العظمی سیستانی امروز(دو شنبه) در دفتر خود، کریستین ریچر رئیس کمیته تحقیقات سازمان ملل برای پیگیری جرایم داعش (یونیتاد) را به حضور پذیرفتند.
درخواست آیت الله سیستانی از مقامات سازمان ملل
به گزارش مردم سالاری آنلاین،حضرت آیت‌الله‌العظمی سیستانی در این دیدار  بر تلاش برای آزاد کردن زنان ترکمان و ایزدی که همچنان در اسارت تروریست‌های داعش در سوریه هستند و اهمیت اجرای عدالت در محاکمه تروریست‌ها تاکید کردند.
در متن بیانیه دفتر حضرت آیت الله سیستانی در این خصوص آمده است:
حضرت آیت الله العظمی سیستانی پیش از ظهر امروز(دوشنبه)، کریستین ریچر رئیس تیم تحقیقات سازمان ملل برای تقویت محاکمه جرایم داعش در عراق و دیگر کشورها(یونیتاد) را به حضور پذیرفتند.
حضرت آیت الله العظمی سیستانی در این دیدار به توضیحات مختصر این مقام سازمان ملل درباره اقدامات انجام شده در انجام ماموریت خود از زمان تاسیس آن براساس قطعنامه 2379 شورای امنیت بین المللی در سال 2017 میلادی، گوش دادند.
ایشان در این دیدار با یادآوری پیروزی بزرگ عراقی ها در مبارزه بزرگ خود برای رهایی کشورشان از بند گروه تروریستی داعش، از فداکاری های بزرگ فرزندان عراقی ها و رزمندگان دلاور آنها تحت عناوین گوناگون تمجید کردند.
ایشان همچنین برای شهدا طلب رحمت و برای مجروحان طلب سلامت و عافیت و تأکید کردند که بدون این پیروزی بزرگ امکان تعقیب تروریست‌ها و محاکمه آنها به خاطر جنایاتی که در حق ملت عراق مرتکب شدند به ویژه جنایات قتل، اسارت، تجاوز و تخریب آثار باستانی عراق میسر نبود.
مرجع عالیقدر شیعیان همچنین بر لزوم رعایت کامل عدالت در روند مربوط به این محاکمه ها تاکید کردند.
ایشان همچنین بر لزوم تلاش برای آزاد کردن زنان ترکمن و ایزدی که همچنان در اسارت تروریست های داعش در سوریه هستند و اتخاذ اقدامات موثری به منظور رعایت انصاف در قبال قربانیان بویژه آوارگان و پناهجویان تاکید کردند.
حضرت آیت الله العظمی سیستانی در پایان این دیدار برای کریستین ریچر و تیمش در انجام وظایف محوله آرزوی موفقیت کردند.
منبع:شفقنا
کد مطلب: 184421
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *