به گزارش
مردم سالاری آنلاین،عضو کمیسیون حملونقل شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اسقاط خودروهای فرسوده در پایتخت چه وضعیتی دارد؟ اظهار کرد: متاسفانه این کار در تهران با فراز و نشسبهای زیادی روبهرو بوده است، چرخه اسقاط خودروهای فرسوده دچار اشکال است.
به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیاصغر قائمی ادامه داد: تحویل گرفتن خودروهای فرسوده از صاحب و اسقاط آن تنها بهصورت شکلی انجام میشود. یعنی عملا خودرویی اسقاط نمیشود، اما گواهی اسقاط صادر میشود.
قائمی تاکید کرد: در چرخه اسقاط خودروهای فرسوده باید بازنگری شود، زمانی باید به صاحب خودرو فرسوده گواهی اسقاط تحویل داد که حتما اسقاط انجام شده باشد نه اینکه برای صدور گواهی هزینهای پرداخت شود.
وی بیان کرد: این اقدامات موجب فساد میشود و ستاد بازسازی خودروهای فرسوده گزارشی ارائه نکرده است.
پیشتر سردار حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور فراجا گفته بود که در کشور ۴۷درصد خودروها معادل ۱۷میلیون وسیله نقلیه فرسوده هستند که از این میزان ۷میلیون دستگاه در کلانشهرها در حال ترددند! فلسفه اسقاط این است خودروی فرسوده از سیکل خارج شود و خودروی جدید و استاندارد هم از لحاظ فنی و هم لحاظ آلایندگی وارد شود. با این لایحه جدید دولت و پولی شدن اسقاط باید فاتحه کیفیت، استاندارد و محیطزیست را خواند و اسقاط را عملا تعطیل شده تصور کرد.