۰
جمعه ۸ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۵

درخواست داود اوغلو از ایران

وزیر امور خارجه ترکیه با نادیده گرفتن پیامدهای خطرناک دخالتهای کشورش در امور سوریه و عراق، از ایران خواست به حل مشکلات مذهبی در خاورمیانه کمک کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از"تودی زمان" چاپ ترکیه ، " احمد داوود اغلو" وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به نقش برجسته ایران و ترکیه در منطقه خاورمیانه از ایران خواست تا به جلوگیری از تشدید درگیری های قومیتی و مذهبی در خاورمیانه کمک بیشتری کند.
وی این اظهارات را در جریان کنفرانسی در موسسه تفکرات استراتژیک آنکارا در روز پنجشنبه بیان داشت.
وی در ادامه اظهاراتش بدون اشاره به مشکلات امنیتی و اقتصادی که برای دولت ترکیه پس از دخالتهای دولتمردان ترکیه در مسائل سوریه به وجود آمده است، مدعی شد : بعد از انقلابهای منطقه، ترکیه ریسک کرد اما این ریسک ترکیه به موقع و صحیح بود.
داووداغلو در ادامه اظهاراتش با اشاره به دخالتهای ترکیه در سوریه مدعی شد هیچ کس نباید ترکیه را به خاطر مسائل سوریه مورد انتقاد قرار دهد، زیرا ما در نهایت خواهیم توانست این مشکل را حل کنیم.
وی در حالی درست بودن دخالتهای ترکیه در سوریه را مطرح کرد که کمکهای مالی و تسلیحاتی دولت ترکیه به گروه های مسلح مخالف سوری سبب کشته و زخمی شدن هزاران نفر از مردم بی دفاع این کشور و گسترش ناامنی و بی ثباتی شده است.
کد مطلب: 17953
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *