۰
سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۸

هزینه کروناییها را بیمه‌ها پرداخت می‌کند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: در حال حاضر 90 درصد هزینه بستری بیماران کرونایی توسط بیمه‌ها پرداخت می شود.
هزینه کروناییها را بیمه‌ها پرداخت می‌کند
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: در حال حاضر 90 درصد هزینه بستری بیماران کرونایی توسط بیمه‌ها پرداخت می شود.
دکتر بهمن روشنی در نشست خبری امروز (7 اردیبهشت) با اشاره به ارتقا تجهیزات استان در بحث درمان بیماران کرونایی گفت: خوشبختانه نسبت به پیک قبلی تجهیزات بهتری داریم که این امر در بحث درمان بیماران کرونایی بسیار به ما کمک می کند.
وی از پیش بینی 1800 تخت برای بستری بیماران کرونایی در موج جدید خبر داد و افزود: پیش بینی ما این است که در بدترین حالت تعداد بیماران بستری به حدود 1800 نفر برسد  و برای همین این تعداد تخت آماده شده که فاز به فاز و در صورت نیاز به مجموعه درمان بیماران کرونایی اضافه می شود.
وی افزود: در بحث راه اندازی بیمارستان صحرایی فعلا تصمیم گیری زود است، چرا که هم اکنون از 1800 تخت پیش بینی شده 800 مورد آن اشغال شده و فعلا زمان لازم است تا بخواهیم با توجه به روند بیماری در این باره تصمیم گیری کنیم.
7000 بیمار خاص و صعب العلاج داریم/ واکسیناسیون این گروه ها ظرف روزهای آینده شروع می شود
روشنی در ادامه در خصوص نحوه واکسیناسیون بیماران خاص و صعب العلاج گفت: در حال حاضر حدود 4500 بیمار خاص و صعب العلاج در سطح استان داریم که از این تعداد 3526 نفر در شهرستان کرمانشاه و مابقی در سایر شهرستان ها هستند.
وی افزود: علاوه بر اینها 2500 بیمار سرطانی هم در سطح استان شناسایی شده اند.
روشنی با اشاره به شروع واکسیناسیون این گروه ها در روزهای آینده گفت: کار واکسیناسیون این افراد ظرف یک هفته تا 10 روز انجام می شود وبرای انجام این پروسه نیز اولویت هایی تعریف شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به احتمال افزایش بروز عوارض واکسن کرونا در این گروه‌ها گفت: در بیماران خاص و صعب العلاج با توجه به وضعیت بیماری که دارند ممکن است احتمال بروز عوارض واکسن کرونا نسبت به سایر افراد بیشتر باشد، بنابراین درکنار حضور پزشک عمومی در محل تزریق، پزشک متخصص طب اورژانس هم ضروری است که در موارد ضروری اقدامات لازم را انجام دهد، همچنین تجهیزات و داروهای مورد نیاز هم در مراکز تزریق واکسن تعبیه شده است.
روشنی یادآورد شد: تمام بیماران مراجعه کننده به مراکز تزریق واکسن چه آنها که بخواهند واکسن دریافت کنند و چه آنها که منصرف شوند باید برگه رضایت نامه پر کنند که خودشان خواسته اند واکسن تزریق کنند و یا ترجیح داده اند واکسن نزنند.
وی در خصوص نحوه دسترسی به این بیماران هم گفت: عمده این افراد در معاونت درمان پرونده دارند، از طرفی انجمن های این بیماران هم دسترسی خوبی به آنها دارند.
وی افزود: علاوه بر اینها شماره 1400 هم اعلام شده که بیماران خاص و صعب العلاج می توانند از ساعت هشت صبح تا 15 ظهر با آن تماس گرفته و نحوه مراجعه و روز مراجعه خود جهت تزریق واکسن را هماهنگ کنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص عوارض تزریق واکسن، تب و لرز را جزو علائم طبیعی بعد از تزریق واکسن دانست و افزود: این دو عارضه نیستند و بعد از مدت کوتاهی از تزریق واکسن بروز پیدا کرده و به سرعت رفع می شوند.
وی افزود: عوارض جدی بحث کاهش سطح هوشیاری، ایجاد لخته خون و ... است که هنوز چنین عوارضی در واکسیناسیون کرونا مشاهده نشده است.
وی با اشاره به وجود انواع واکسن کرونا در استان، گفت: در میان انواع واکسن از جمله اسپوتنیک روسیه و بهارات هند و ... عوارض "آسترازنکا" شامل تب و لرز و کوفتگی بدن و ... به نسبت بیشتر بوده، اما عارضه جدی نداشته ایم و سعی می کنیم برای بیماران خاص و صعب العلاج از واکسن های ایمن تری استفاده کنیم.
90 درصد هزینه بستری بیماران کرونایی "رایگان" است
وی در ادامه در خصوص هزینه های چند ۱۰ میلیون تومانی برخی بیماران کرونایی گفت: در حال حاضر 90 درصد هزینه های بستری این بیماران رایگان بوده و توسط بیمه پرداخت می شود و هزینه بالای درمان برخی بیماران بستگی به نوع بیمارستان بستری آنها (خصوصی یا دولتی) و نیز بخش بستری (بخش عادی یا ICU)  دارد.
وی افزود: عمده هزینه های بالا مربوط به بیمارانی است که در بخش های ویژه بستری شده اند، هزینه هر شب بستری در این بخش 2.5 میلیون تومان است و به طور مثال اگر بیماری 20 شب در این بخش بستری شود مجموع هزینه بستری 50 میلیون تومان می‌شود که از این میزان بیمار 10 درصد آن معادل پنج میلیون تومان را پرداخت می کند.
وی تصریح کرد: در کنار این هزینه های درمان مربوط به داروهایی است که این افراد مصرف می کنند که اگر رمدسیویر باشد هزینه آن بالا می رود اما در مجموع برای عمده بیماران کرونایی بستری هزینه ها چندان بالا نیست.
روشنی در خصوص بیمارانی که بیمه ندارند هم گفت: این افراد همان روزی که در بیمارستان بستری می شوند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و 90 درصد هزینه های درمان آنها پرداخت می شود.
کد مطلب: 148773
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *