وقتی از متقاضیان شغل میخواهم که بزرگترین مشکلات در روند کاریابی را نام ببرند ، بهطور مرتب یک پاسخ دریافت میکنم: کارفرمایان هرگز به درخواست شغلی پاسخ نمیدهند. وقتی به رزومههایی که با آنها درخواست میدهند نگاه میکنم ، میبینم بیشتر از اینکه به آنها کمک کند تا شغل جدیدی پیدا کنند ، به آنها آسیب می زند. این پنج ویژگی را هنگام نوشتن رزومه خود در نظر بگیرید:
۱. داشتن ظاهر حرفهای
ظاهر بسیار مهم است و نه فقط در طول مصاحبه. اگر رزومه شما نامنظم به نظر برسد ، نمیتوانید تأثیر اولیه مثبتی را ایجاد کنید و استخدامکننده را ترغیب کنید که بخواهد محتوای رزومه شما را مطالعه کند.
- آیا رزومه شما حرفهای به نظر میرسد؟ الگوهای رایگان ساخت رزومه در وبسایت های متفاوتی موجود است. در گوگل جستجو کنید و یکی از گزینهها را انتخاب کنید و رزومهتان را ویرایش کنید تا بتوانید تجربه کاری خود را بهخوبی نشان دهید.
حاشیه باید حداقل ۱/۲سانتیمتر یا حداکثر یک سانتیمتر باشد.
اگر رزومه بیش از یک صفحه داشته باشد ، استخدام شدن شما ضمانت میشود؟ یک قانون: هر یک صفحه رزومه برابر است با ۱۰سال تجربه.
آیا برای تأکید بر اطلاعات مهم ، از حروف بزرگ و ایتالیک استفاده میشود؟
ساخت رزومه با
رزومه ساز کاربوم
۲. منظم بودن
رزومه شما باید تمیز و ساده باشد. باید بتوان پیشرفت کار را به سادگی و آسانی مشاهده کرد.
- آیا اطلاعات کافی در هر بخش وجود دارد؟
آیا بین هر بخش یک فاصله وجود دارد؟
آیا محتوای هر بخش از هم جدا است؟
انواع
نمونه رزومه حرفهای در کاربوم
۳. داشتن محتوای جذاب
شرکتها افرادی را استخدام میکنند که میتوانند یاعث پیشرفت سازمان آنها شوند. موفقیتهای خود را لیست کنید، نه وظایفتان. رزومه شما باید نشان دهد که چگونه سبب موفقیت کارفرمایان گذشته خود شدهاید.
- آیا اطلاعاتی که نوشتهاید به حوزه شغلی دلخواه شما مربوط است؟ در غیر این صورت ، اطلاعات اضافی را حذف کنید، به ویژه اگر رزومه شما بیشتر از یک صفحه است.
از عبارات کوتاه برای بیان اطلاعات استفاده کردهاید یا جملات بلند؟
آیا محتوا رزومه شما بر مسئولیتها و دستاوردهایتان متمرکز است؟
آیا عنوان شغلی قابلفهمی را نوشتهاید ؟
اگر عنوان شغلی مشخص نیست ، سه تا پنج مسئولیت ، وظایف ، پروژههای خاص یا موفقیتهایی که داشتهاید را توصیف کنید.
از اعداد ، دادهها ، مبالغ دلاری یا درصدی برای تعیین میزان موفقیت و نتایج بهدستآمده استفاده کنید.
آیا مهارتها و کلمات کلیدی دارای تطابق بالایی با اغلب مهارتهای مورد نظر کارفرمایان است؟
۴. عاری از اشتباه بودن
از یکی از دوستان خود بخواهید تا نگاهی به رزومه شما بیاندازد و اشتباهات سادهای که شاید رخ بدهد را اصلاح کند.
آیا رزومه شما عاری از هرگونه خطا در دستور زبان ، املا و واژگان است؟
آیا بهدرستی از علائم نگارشی استفاده شده است؟
آیا از حروف صحیح استفاده شده است؟
۵. در دسترس بودن
فراموش نکنید که:
- نام خود را در رزومه بنویسید.
آدرس ، ایمیل و شماره تلفن فعلی خود را بنویسید.
اگر بتوانید با اطمینان به این سؤالات پاسخ دهید و یک دوست بی طرف نیز تأیید کند ، بهاحتمالزیاد رزومه شما آماده است! اکنون کارفرمایان بالقوه میتوانند شما را کشف کنند.