پنج دستگاه کوییکآر و کوییکآرپلاس در پیست آزمایش این شرکت واقع در محیط کارخانهای حاضر شدند و خبرنگاران پس از راندن و آزمایش فنی، این محصولات را به چالش کشیدند.
به گزارش
مردم سالاری آنلاین،شرکت پارسخودرو، 23 مردادماه به مناسبت روز خبرنگار، نشستی دوستانه میان مدیرعامل، مدیر ارتباطات و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه را تدارک دیده بود و پس از آن فرصتی را فراهم کرد تا خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو، جدیدترین محصولات این شرکت را مورد تست و بررسی قرار دهند. در این نشست مصطفی مدبر، مدیرعامل شرکت پارسخودرو، ضمن تکریم و قدردانی از زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه، به برخی اهداف و برنامههای آتی این شرکت اشاره کرد.
پس از این نشست شرایطی فراهم شد تا جدیدترین محصولات این شرکت یعنی خودروهای کوییکآر و کوییک آر پلاس در محیطی استاندارد، مورد تست و بررسی قرار بگیرند. از اینرو پنج دستگاه کوییکآر و کوییک آر پلاس در پیست آزمایش این شرکت واقع در محیط کارخانهای حاضر شدند و خبرنگاران پس از راندن و آزمایش فنی، این محصولات را به چالش کشیدند.
آشنایی با محصولات جدید پارسخودرو
گروه خودروسازی سایپا در سال 1395 بهمنظور توسعه سبد محصولات و همچنین سهمخواهی بیشتر از بازار خودروهای اقتصادی، محصولی جدید با نام کوییک را به بازار معرفی کرد که به نوعی نسخه هاچبک ساینا شناخته میشود. این محصول ابتدا با سه تیپ متنوع به بازار عرضه شد. سال گذشته نیز تولید و عرضه این محصول به شرکت پارسخودرو واگذار و همین امر موجب ایجاد برخی تغییرات و تیپبندی جدید شد. از اینرو کوییکآر با دو رنگ به بازار معرفی شد و بهدلیل ترکیب رنگبندی بدنه و تریم داخلی مورد استقبال قرار گرفت.
اما چندی پیش شاهد معرفی نسخه آرپلاس این محصول بودیم، زیرا به امکانات رفاهی متعددی تجهیز شده است که میتواند فضای رقابتی بیشتری با سایر محصولات موجود در بازار ایجاد کند.
کوییکآرپلاس درواقع نسخه ارتقایافته از لحاظ امکانات و آپشنهای رفاهی است که بهمنظور افزایش رضایتمندی مشتریان و رفاه و آسایش بیشتر پا به عرصه تولید گذاشته است. از اینرو باید گفت این محصول مانند سایر محصولات خانواده کوییک از جمله کوییکآر، از همان پیشرانه 1.5لیتری تنفس طبیعی M15 بهره میگیرد که با حجم دقیق 1503سیسی قادر به تولید به نیرویی معادل 87اسببخار در 5400 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 126نیوتونمتر در 3600 دور در دقیقه است. این پیشرانه بهیک جعبهدنده 5سرعته دستی متصل بوده و نیروی تولیدشده موتور را به چرخهای جلو انتقال میدهد. سطح استاندارد آلایندگی این محصول یورو 5 است که یکی از ویژگیهای بارز آن بهشمار میرود. همچنین سیکل ترکیبی مصرف سوخت آن طبق اعلام کمپانی 7.14 لیتر در هر 100کیلومتر است.
امکانات رفاهی و آپشنها
کوییکآر که در واقع همان نسخه معمولی و استاندارد کوییک است، با تریم داخلی و بدنه دورنگ به بازار عرضه میشود. بر این اساس از امکانات رفاهی و آپشنهای این نسخه میتوان به مواردی ازقبیل سوئیچ تاشو، ریموت کنترل، نمایشگر دمای محیط خارج از خودرو، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه مطبوع دستی با تنظیمات برقی، آینههای جانبی با قابلیت تنظیم برقی، چراغهای مهشکن جلو و عقب، چراغهای جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم صوتی با قابلیت پخش رادیو و CD مجهز به ۴بلندگوی جداگانه، سنسور کمکی دندهعقب و سیستم هشدار نبستن کمربند ایمنی اشاره کرد.
همانطور که پیشتر گفته شد، این خودرو دارای امکانات رفاهی بیشتری نسبت به نسخه استاندارد کوییکآر است. ازجمله آپشنها و امکانات رفاهی این نسخه میتوان به دو عدد کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم ترمز ABS، EBD، BAS، سیستم تهویه مطبوع نیمهاتوماتیک، سیستم الکتریکی تنظیم هوای ورودی، صندلیهای چرمی (با دوخت قرمز برای خودروهای سقف قرمز)، مولتیمدیا مجهز به دوربین دید عقب، بلوتوث، رهیاب ماهوارهای، رینگ آلومینومی دورنگ، کفپاپی و کفی صندوق چرمی 3بعدی، کمربندهای ایمنی با تسمه قرمز برای خودروهای سقف قرمز، برچسبهای پارکابی، شیشههای دودی درهای جانبی عقب و درِ پنجم، فرمان D Type چرمی مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی (با رنگ قرمز برای خودروهای سقف قرمز)، تنظیم برقی آینههای جانبی، تنظیم برقی ارتفاع نور چراغهای جلو، قفل مرکزی همراهبا کنترل از راه دور، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، سنسور پارکعقب، هشداردهنده بسته نبودن کمربند ایمنی، دستگیرههای آسان بازشو، باز کردن در صندوق عقب با ریموت کنترل، مهشکنهای جلو و عقب، جاسوئیچی چرمی (بادوخت قرمز برای خودروهای سقفقرمز) و برچسبهای RS جانبی (با رنگ قرمز برای خودروهای سقف قرمز) اشاره کرد.
تستدرایو کوییکآر و آر پلاس
همانطور که گفته شد این مراسم در کارخانه پارسخودرو برگزار شد که در آن بخشی به تست و بررسی شتاب و عملکرد سیستم ترمز اختصاص یافته است. همچنین در بخشهای دیگر این پیست عملکرد سیستم تعلیق و فنربندی، هندلینگ و پایداری خودرو موردبررسی قرار میگیرد.
هر دو نسخه کوییکآر و کوییکآرپلاس بهلحاظ قوای محرکه و مشخصات فنی دقیقا مشابه یکدیگر هستند و عملکرد یکسانی دارند. از این رو میتوان گفت این محصول شتاب اولیه مناسبی داشته و از هماهنگی خوبی میان پیشرانه و جعبهدنده برخوردار است. هرچند خودروهای آزمایششده در این مراسم بهدلیل صفر بودن، نیازمند آببندی استاندارد و همچنین رگلاژ برخی سیستمها ازجمله پدال کلاچ و اهرم ترمز دستی بودند.
با این وجود میتوان گفت کوییکآر و آر پلاس خودروهایی هستند که میتوانند ازپس نیاز طیف وسیعی از اقشار جامعه برآیند. زیرا بهدلیل امکانات رفاهی مناسب و همچنین طراحی نسبتا بهروز، گزینهای مناسب برای مصارف روزانه و کاربریهای خانوادگی بهشمار میروند.
سیستم تعلیق این خودروها پس از طی کردن مسیرهای ناهموار در پیست موردنظر، عملکرد قابلقبولی از خود بهجا گذاشتند. زیرا باتوجه به نوع ناهمواریهای مسیر، سروصدای اضافه از قسمت جلوبندی و زیربندی خودرو به گوش نمیرسید. همچنین تکانهای ایجادشده بهواسطه پستیوبلندیهای مسیر چندان محسوس نبود. در کل میتوان گفت این دو محصول به لحاظ کیفی و عملکرد وضعیت بهتری نسبتبه گذشته دارند و این خودروها میتوانند در آینده سهم عمدهای از بازار را به خود اختصاص دهند.
منبع اخبار خودرو