قائممقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش با بیان اینکه روز گذشته (دوشنبه) صد هزارمین محصول گروه خودروسازی سایپا در سال ۱۳۹۹ تولید شد، از تحویل خودروی شاهین در نیمه دوم سال به مشتریان خبر داد.
به گزارش ایسنا، مجید باقری در نشست خبری این گروه خودروسازی که صبح امروز (سهشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: گروه خودروسازی سایپا در حالی موفق به تولید ۱۰۰ هزار خودرو در سه ماه گذشته شده است که معادل ۱۰ برابر خودروهایی است که در برنامه فروش فوقالعاده بوده است. این موفقیت پیامآور این است که مردم نگران تحویل خودروهای خود نباشند، چراکه تولید در سایپا روال خوبی گرفته و به صورت ۲۴ ساعته و مستمر صورت میگیرد. علاوه بر محدودیتهای ناشی از تحریمهای ظالمانه و شدید بینالمللی، شیوع ویروس کرونا نیز اجرای پروتکلهای بهداشتی و برخی محدودیتهای کاری را الزام آور کرده بود؛ اما به پشتوانه تداوم تولید در گروه خودروسازی سایپا، تحویل خودرو به مشتریان در بهار سال ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۵۵ درصد افزایش داشته است.
قائم مقام مدیرعامل سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش، با بیان اینکه سایپا تغییر و تحول در سبد محصولات خود را در قالب یک جراحی بزرگ در سال سخت تحریم و کرونا، در دستور کار قرار داده است، افزود: آخرین مدل سواری از خانواده پراید تا پایان تیرماه از خطوط تولید سایپا خارج خواهد شد. مراسم خداحافظی با پراید را در ماه جاری برگزار خواهیم کرد و آخرین پرایدها با قیمت همان ۳۸ میلیون تومان عرضه و برای همیشه پرونده آن بسته خواهد شد.
وی با اعلام اینکه محصولات تیبا، ساینا و کوییک بیشترین سهم از تولیدات سایپا در سال جاری را به خود اختصاص خواهند داد؛ گفت: در کنار اینها، شاهین به عنوان یک محصول جدید از نیمه دوم سال تحویل مشتریان و وارد بازار خواهد شد. پراید جایگزینی نخواهد. داشت اما مدیریت سایپا بهگونهای خواهد بود که با افزایش ظرفیت تولید سایر محصولات، پاسخگو نیاز مردم باشیم. استقبال ۶۰ هزار نفری برای خودرو شاهاین نشان میدهد که مردم به برند سایپا اعتماد داشته و به استفاده از محصولات جدید این گروه خودروسازی تمایل دارند.
قائم مقام سایپا با اشاره به اینکه در سال گذشته بدعهدی شرکای تجاری چالش جدی در نظام فروش سایپا ایجاد کرد، تصریح کرد: شرکای تجاری ما یکباره علیرغم تعهدها و قرادادهایی که داشتند، خلف وعده کرده و ادامه همکاری سرباز زند که ۴۹ هزار تعهد معوق برای ما ایجاد کرد و مجبور شدیم بهجای آنها سه خودروی جایگزین در حال تولید جایگزین کنیم؛ بنابراین بیش از ۱۴۰ هزار خودرو تعهد برای سایپا ایجاد کرد. اکنون این موضوع نیز ساماندهی شده و تعهدات آنها تعیین تکلیف شده است و بسیاری از مشتریان یا خودروی خود را تحویل گرفتهاند یا در مرحله دریافت هستند.
باقری تاکید کرد: سایپا تمام چالشها را پشت سر گذاشت. با احتساب خودروهای ناقص، جمع تعهدات معوق کمتر از ۵۰ هزار دستگاه است که تا پایان شهریور ماه سال جاری از ۲۰ محصول سایپا تنها ۲ محصول به صورت معوق خواهند ماند و امید است که یکماه بعد، این دو محصول هم تحویل خواهند شد.
علیرغم استقبال مشتریان طرح پیشفروش؛ ۸۰ درصد واریز وجه کردند
قائم مقام مدیرعامل سایپا، در ادامه پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.
وی در پاسخ به ایسنا، در رابطه با درصد عدم تکمیلوجه مشتریان قطعی منتخب در طرح پیشفروش یکساله و به دنبال آن جایگزین شدن منتخبان از لیست ذخیره و همچنین مهلت واریز مشتریان جایگزین شده از لیست رزرویها، گفت: همانطور که اعلام شد، یک میلیون نفر ثبتنام کردند که از این تعداد ۱۰ هزار نفر قطعی منتخب قرعهکشی بودند و ۱۰ درصد هم ظرفیت رزور در نظر گرفته شد. اما نکته جالب اینجاست که علیرغم این حجم استقبال و ثبتنام، ۸۰ درصد اقدام به تکمیلوجه کردند.
او ادامه داد: ضمن اینکه مهلت اولیه واریز یکبار دیگر باتوجه به تعطیلات رسمی هفته گذشته و مشکلات بانکی تمدید شد اما آن ۲۰ درصد یا وجه لازم را نداشتند یا به هر دلیل دیگر نتواستند مبلغ علیالحساب را واریز کنند؛ لذا مشتریان ذخیره جایگزین شدند و به آنها برای واریز وجه اطلاعرسانی شده است. این مشتریان از صبح دیروز(دوشنبه) به مدت ۷۲ ساعت فرصت واریز مبلغ علیالحساب دارند.