۰
چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۳

دیپلماسی و مقاومت دولبه یک قیچی

یک تحلیلگر مسائل منطقه گفت: باید در نظم و نهادهای منطقه‌ای مرتبط با خودمان عضو باشیم و نقش فعال داشته باشیم. دیپلماسی و مقاومت دولبه یک قیچی هستند.
یک تحلیلگر مسائل منطقه گفت: باید در نظم و نهادهای منطقه‌ای مرتبط با خودمان عضو باشیم و نقش فعال داشته باشیم. دیپلماسی و مقاومت دولبه یک قیچی هستند.
به گزارش ایسنا میر محمدی، در همایش پیامدهای منطقه‌ای و بین المللی ترور سردار سلیمانی اظهار کرد: ما همواره بر عدم حضور آمریکا تاکید داشتیم؛ امروز با این اتفاقات و اشتباه محاسباتی که در ترور شهید سلیمانی انجام داد این تاکید سرعت بیشتری گرفته است.
وی ادامه داد: گرچه اهمیت استراتژیک خاورمیانه در سیاست خارجه آمریکا کاهش پیدا می کند اما به معنی این نیست که به راحتی از منطقه دل بکنند. باید این موضوع به عنوان یک مطالبه توسط خود منطقه به عنوان منطقه پسا آمریکا دنبال شود.
این تحلیلگر مسائل منطقه‌ای گفت: اهداف ما انزوای اسرائیل و از بین رفتن این غده سرطانی ، اتحاد کشورهای منطقه، تقویت رابطه جمهوری اسلامی با کشورها، تبدیل شدن نقش مقاومت به نقش و نظم اصلی در منطقه است.
وی گفت: در راستای این اهداف ابتکار عمل‌هایی را برای ایجاد منطقه پسا آمریکایی نیاز داریم.
میرمحمدی در همین راستا ادامه داد: باید به شوراهای منطقه ای بپیوندیم. باید به شورای همکاری خلیج فارس بپیوندیم که از ایران هراسی کشورهای عرب کم شود. با توجه به صحبت هایی که حضرت آقا داشتند ما به عنوان همسایه و برادران این کشورها باید کاری کنیم که با ما نزدیکی و برادری داشته باشند.
وی افزود: جمهوری اسلامی در شورای کشورهای ترک زبان غایب است، اگر به این شورا بپیوندیم اولا دومین کشور پرجمعیت این شورا می شویم و ثانیا با استفاده از امکانات این شورا محور مقاومت را پیش ببریم.
این کارشناس مسائل سیاسی گفت: تلاش نظام‌مند برای تشکیل شورای فارسی زبان پیشنهاد دیگری است. تلاش ایران برای عضویت در اتحادیه عرب یک تلاش دیگری است که می‌توان انجام داد. این تلاش استطکاک ایجاد شده در میان ایران و جهان عرب را کاهش می دهد.
وی در پایان تصریح کرد: باید در این نظم و نهاد های منطقه ای مرتبط با خودمان عضو باشیم و نقش فعال داشته باشیم. دیپلماسی و مقاومت دولبه یک قیچی هستند. بدون آن یکی این قیچی کار نمی‌کند. باید با استفاده از هر دوی آن دو، نفوذ خود را به عنوان عامل صلح و ثبات در منطقه ایجاد کنیم.
کد مطلب: 122037
برچسب ها: دیپلماسی مقاومت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *