۰
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۴
مدیرعامل گروه عظام در گفت‌وگو با مردم‌سالاری آنلاین مطرح کرد:

عظام با داخلی‌سازی، ارزبری تولید قطعات را به شدت کاهش داد

یکی از نخستین صنایعی که توسط دولت ترامپ تحریم شد، صنعت خودرو و قطعه‌سازی ایران بود و تحریم این صنعت چند ماه پیش از تحریم‌های نفتی یا بانکی آغاز شد. این امر نشان می‌دهد که دولت آمریکا، حساب ویژه‌ای روی ضربه زدن به صنعت خودروسازی ایران باز کرده بود. با این حال، گذشت بیش از شانزده ماه از تحریم بخش خودروی ایران نشان می‌دهد، صنعت قطعه‌سازی کشور در مجموع عملکرد موفقی داشته است. برای بررسی وضعیت داخلی‌سازی قطعات خودرو، خبرنگار مردم سالاری آنلاین با منصور میرزایی، مدیرعامل گروه قطعه‌سازی عظام گفت‌وگو کرده است.
عظام با داخلی‌سازی، ارزبری تولید قطعات را به شدت کاهش داد
مدیرعامل گروه عظام در گفت‌وگو با مردم‌سالاری آنلاین مطرح کرد:
عظام با داخلی‌سازی، ارزبری تولید قطعات را به شدت کاهش داد
 
یکی از نخستین صنایعی که توسط دولت ترامپ تحریم شد، صنعت خودرو و قطعه‌سازی ایران بود و تحریم این صنعت چند ماه پیش از تحریم‌های نفتی یا بانکی آغاز شد. این امر نشان می‌دهد که دولت آمریکا، حساب ویژه‌ای روی ضربه زدن به صنعت خودروسازی ایران باز کرده بود. با این حال، گذشت بیش از شانزده ماه از تحریم بخش خودروی ایران نشان می‌دهد، صنعت قطعه‌سازی کشور در مجموع عملکرد موفقی داشته است. برای بررسی وضعیت داخلی‌سازی قطعات خودرو، خبرنگار مردم سالاری آنلاین با منصور میرزایی، مدیرعامل گروه قطعه‌سازی عظام گفت‌وگو کرده است.
منصور میرزایی مدیرعامل هلدینگ قطعه‌سازی عظام در مورد تأثیر تحریم‌ها بر ساخت داخل قطعات خودرو به مردم سالاری آنلاین گفت: بزرگ‌ترین نعمتی که تحریم‌ها برای کشور داشت، این بود که شرکت‌های قطعه‌سازی حرکت خود را به سمت حداکثرسازی ساخت داخلی قطعات آغاز کردند و تلاش کردند تا عمق ساخت داخل را پوشش دهند. گروه عظام نیز در این راستا عملکرد موفقی داشت و در این جهت حرکت کرده است. ما در گروه عظام ساخت قطعات با تکنولوژی بالا و پیشرفته را آغاز کرده‌ایم.
مدیرعامل هلدینگ عظام در پاسخ به این سوال که آیا شرکت‌های قطعه‌سازی در حوزه تحقیق و توسعه نیز سرمایه‌گذاری کرده‌اند، عنوان کرد: پیش از تحریم‌ها، شرکت‌های قطعه‌سازی توسعه و تحقیقات و بخش R&D را چندان جدی نمی‌گرفتند؛ اما هم‌اکنون سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه افزایش یافته و شرکت‌ها به دنبال این‌ هستند تا راه‌حل‌هایی برای تولید داخلی محصولاتی که دانش یا تکنولوژی ساخت آن در کشور وجود ندارد، بیابند. سرمایه‌گذاری و توجه شرکت‌ها به توسعه و تحقیقات باعث شده تا شرکت‌ها، دستاوردهایی خوبی در زمینه تولید داخلی قطعات خودرو داشته باشند.
وی در مورد ظرفیت تولید قطعه در گروه عظام گفت: گروه عظام این ظرفیت را دارد که سالانه معادل 700 میلیون دلار، قطعات خودرو در کشور تولید کند. در حال حاضر با توجه به تحریم‌ها و این که تولید خودرو کاهش یافته است، تولید ما در حدود 300 میلیون دلار در سال است.
مدیرعامل گروه عظام در مورد ارزبری تولید قطعات خودرو در کشور گفت: داخلی‌سازی باعث کاهش ارزبری تولید در کشور شده است. به‌عنوان مثال، از 300 میلیون دلار تولیدات ما در گروه عظام، 50 میلیون دلار آن صرفاً مربوط به واردات از خارج است و 250 میلیون دلار آن در کشور تولید می‌شود.
منصور میرزایی در مورد ویژگی‌های چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو که در حال برگزاری است، عنوان کرد: وجه تمایز نمایشگاه امسال، نسبت به سال گذشته، سطح داخلی‌سازی قطعات خودرو است. از اوایل سال 97 تا شش ماه نخست سال جاری، حدود 100 میلیون دلار قطعاتی که از خارج خریداری می‌شدند، ساخت داخل شده‌اند. بین 80 تا 85 درصدِ کالاهای تولیدشده توسط گروه عظام ساخت داخل شده است و به‌عنوان مثال، امسال ما موفق به تولید فرمان برقی شده‌ایم.
مدیرعامل هلدینگ قطعه‌سازی عظام در مورد کیفیت قطعات تولیدی در این شرکت نیز گفت: ما دانش و انتقال تکنولوژی را از شرکت‌های بزرگ دنیا مانند بوش و ولئو داشته‌ایم و تأییدهای ساخت داخل را بر اساس استانداردهای این شرکت‌ها دریافت کرده‌ایم. می‌توانیم تضمین کنیم که کیفیات قطعات ما بسیار بالا و مشابه قطعات تولیدشده توسط شرکت‌های بزرگ خارجی است.
 
کد مطلب: 118031
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *