۰
يکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۵
در کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان مطرح شد:

وزارت بازرگانی باید احیا شود

سی و هشتمین جلسه کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان به ریاست محمد صادق مشایخ و با شرکت دکتر جعفر توفیقی با موضوع راهکار ایجاد بازار ملی جهت سیستماتیک نمودن بازرگانی داخلی کشور و هم اندیشی پیرامون چگونگی طراحی شبکه بانک اطلاعات بازرگانی ملی در راستای توسعه اقتصادی و تجاری کشور برگزار شد.
وزارت بازرگانی باید احیا شود
سی و هشتمین جلسه کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان به ریاست محمد صادق مشایخ و با شرکت دکتر جعفر توفیقی با موضوع راهکار ایجاد بازار ملی جهت سیستماتیک نمودن بازرگانی داخلی کشور و هم اندیشی پیرامون چگونگی طراحی شبکه بانک اطلاعات بازرگانی ملی در راستای توسعه اقتصادی و تجاری کشور برگزار شد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، دکتر جعفر توفیفی گفت : کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان از ظرفیت بالای تخصص ، دانش و کارآمدی برخوردار است ، که با مدیریت شایسته، مصمم و پایدار آقای محمد صادق مشایخ، توانسته به نتایج ارزشمند و مثمر ثمری دست یابد.
مدیر عامل بنیاد امید ایرانیان افزود : لازم است دستگاههای ذیربط از خروجیهای کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان در جهت ارتقا و بهبود سطح کیفی عملکرد خود بهره برداری نمایند تا شاهد بهبود وضعیت شبکه تجاری و بازرگانی کشور باشیم.
محمد صادق مشایخ، رئیس کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان، ضمن تشکر ویژه از حمایتها و تلاشهای ارزشمند دکتر جعفر توفیقی در پیشبرد اهداف عالیه بنیاد امید ایرانیان و همچنین ارتقا و توسعه جامعه دانشگاهی و فرهیخته کشور گفت : لازم است از اقدامات ارزشمند سیستمهای بازرگانی کشورهای پیشرفته در ساختار بازرگانی و اقتصادی کشور الگوبرداری نماییم.در حال حاضر یکی از مهمترین نیازهای شبکه تجاری کشور، توسعه تجارت الکترونیکی است.
وی افزود: با حذف وزارت بازرگانی در دولت نهم، صدمه بزرگی بر پیکره شبکه اقتصادی و تجاری کشور وارد شد. لذا اگر می خواهیم ساختار بازرگانی کشور را اصلاح نموده و ارتقا دهیم ، باید وزارت بازرگانی را احیا نماییم.
رئیس کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان اضافه کرد: نیاز سنجی منطقه ای و استانی بایستی بطور آنلاین صورت گرفته و به شبکه بازار ملی وصل بشود تا بتوان بازار هدف ملی را سازمان یافته و ساختارمند نماییم و مدیریت آن را سیستماتیک نموده و بر اساس بنیانهای علمی پیش ببریم. در این سیستم می توان عرضه و تقاضا را بطور هوشمند مدیریت و بهینه سازی نمود. ضمن اینکه جهت دست یافتن به توسعه ملی باید از ظرفیتهای داخلی، به ویژه استعدادهای درخشان جوان و دانشگاهی استفاده کرد.
رمضانعلی صادق زاده گفت: باید مشکل مدیریتی برطرف شود تا از نهادهای دانش بنیان و بخش خصوصی بتوان استفاده نمود. ضمن اینکه باید از نهادهای دانش بنیان و بخش خصوصی در جهت پیشبرد اهداف کلان اقتصادی و توسعه حمایت کرد. همچنین در راستای کاهش فساد افسار گسیخته باید تلاش عملیاتی کرده و مدیران فاسد را باید سریعا برکنار کرد.
قائم مقام معاونت آموزش و پژوهش وزارت صمت افزود: قانون سیاستهای اصل 44 در مجلس هفتم تصویب شد. اما در واگذاریها به بخش خصوصی بخوبی عمل نشد ، چرا که واگذاریها بجای بخش خصوصی به خصولتی صورت گرفت و این یعنی واگذاری از دولت قابل نظارت مجلس شورای اسلامی به دولت غیر قابل نظارت مجلس .
عابد مشایخ گفت: جهت متمرکز سازی کلیه تراکنشهای مالی و تجاری کشور و نیز هوشمندسازی شبکه اقتصادی و تجاری کشور ، ایجاد بازار ملی الزامیست.
دبیرکمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان افزود : جهت هوشمندسازی و به روز رسانی عرضه و تقاضای واقعی ، نیاز به بازار ملی داریم ، ضمن اینکه با ایجاد بازار ملی ضمن افزایش شفافیت عملیاتهای اقتصادی در کشور ، کاهش قاچاق کالا و تخلفات اقتصادی نیز حادث خواهد گردید.
سهیل ایوزخانی نیز ضمن ارائه برنامه جامع موسسه گیتا در حوزه کسب و کارهای هوشمند و نوین، بر نقش کلیدی مدیریت اطلاعات در پیشبرد برنامه اقتصادی و بازرگانی کشور تاکید کرد.
مدیر فن آوری اطلاعات و تکنولوژی موسسه گیتا اضافه کرد: جهت ایجاد زیر ساختهای بازار ملی و هوشمند سازی شبکه عرضه و تقاضای ملی ، برنامه تحلیلی و جامع مجموعه گیتا از کارایی و امکانات فراوانی در این راستا بر خوردار است. این برنامه نرم افزار کسبی نو است که قابلیتهای فراوانی در ایجاد و توسعه بازار ملی دارد.
همچنین مینا مهرنوش گفت: نظریات رشد و توسعه بر اساس بررسی ناحیه ها و مناطق تعریف می شوند. در حال حاضر تجارت جهانی به سمت اقتصاد دیجیتال سوق پیدا کرده است. یکی از مهمترین تبادلات تجاری در جهان ، تبادل دیتاست.
مدیر هولدینگ کسبی نو افزود : در جهان امروزی ، نظام تجاری و مبحث تهاتر در حوزه تجارت الکترونیک متمرکز شده است. دو مساله ای که به ویژه در کشور ما همچنان نقاط ضعف تجارت الکترونیک محسوب می شوند ، یکی مساله پرداخت الکترونیکی است و دیگری دلیوری ، که در این راستا نرم افزار کسبی نو بستر مناسبی را در این راستا فراهم کرده است تا نقاط ضعف مذکور نیز در این حوزه مرتفع شود.
زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران نیز گفت : کشور ما همچنان معضل تولید دارد . باید تلاش کرد با استفاده از مدلهای نوین و فن آوریهای به روز ، به ارتقا و توسعه تولید داخلی بپردازیم.
همچنین میر علی اشرف عبدالله پوری حسینی گفت : در سال 1380 سازمان خصوصی سازی تاسیس شد. وظیفه این سازمان ، کوچک کردن دولت در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی است.
رئیس سازمان خصوصی سازی کشور افزود : تا زمانی که دولت در عرصه اقتصادی یکه تازی می کند و به بخش خصوصی اجازه ورود نمی دهد ، وضعیت اقتصادی کشور بهبود پیدا نمی کند.
وی افزود : باید اقتصاد آزاد باشد و در اختیار مردم قرار گیرد تا شاهد شکوفایی اقتصاد بشویم. در این راستا باید از نهادهای دانش بنیان و بخش خصوصی واقعی حمایت نماییم.
 
شایان ذکر است  این نشست با حضور اعضای کمیسیون بدین شرح برگزار شد:
زهرا نژاد بهرام – عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران
علی اشرف عبدالله پوری حسینی – رئیس سازمان خصوصی سازی کشور
نرسی قربان – رئیس کمیسیون محیط زیست و انرژی کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل
سید محمد هاشمی اصفهانی – مشاور اسبق وزیر نفت
سید جلال ساداتیان – سفیر اسبق ایران در انگلستان
رمضانعلی صادق زاده – قائم مقام معاونت آموزش و پژوهش وزارت صنعت ، معدن و تجارت
سهیل ایوزخانی – معاون تکنولوژی موسسه گیتا
ایرج حسابی – رئیس بنیاد علمی و فرهنگی پروفسور حسابی
مینا مهرنوش – استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران
قاسم خرمی – مدیرکل روابط عمومی وزارت صنایع و معادن در دولت اصلاحات
ثریا دانا – کارشناس وزارت راه ، مسکن و شهرسازی
فرزین زندی – از مدیران موسسه گیتا
محمد حسین مرادی زاده – عضو بنیاد امید ایرانیان
عابد مشایخ – دبیرکمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان
 
کد مطلب: 101833
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *