۰
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۷

خلع سلاح ‌هسته‌ای یا ضرورت نگهداری بمب هسته‌ای‌

سیف‌الرضا شهابی
خلع سلاح ‌هسته‌ای یا ضرورت نگهداری بمب هسته‌ای‌
براساس شواهد موجود‌، آنچه بر فکر و ذهن دولتمردان کشورهای مختلف‌ در سراسر جهان حاکم است و در عملکردشان مشهود است؛ افزایش قدرت نظامی و به روز کردن آن با توان کشتار جمعی وسیع تر‌ است به این معنا و مفهوم که‌،‌ بسیاری از‌ کشورها در پی آنند با برتری‌ قدرت نظامی،‌ سایر کشورها را وادار کنند تا از آن‌ها‌ تبعیت و اطاعت کنند .
بطوریکه منطق حاکم بر حکومت‌ها بر مبنای شعر زیر قرار گرفته‌:
برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی
که در نظام طبیعت ضعیف پا مال است
 در وضعیت فعلی‌، یکی از ابزارهای نظامی که به خاطر بازدارندگی مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان ‌می‌باشد و تعدادی از کشورها از آن برخوردارند‌ بمب اتمی است‌ به طوریکه اگر کشوری فاقد آن باشد‌ در موضع ضعف قرار دارد و در هر زمان‌،‌ احتمال‌ دارد مورد تهدید یکی از کشورهای صاحب بمب اتمی قرار گیرد‌ و از جهتی دیگر‌، دارا بودن بمب اتمی مانع از بسیاری از تهدیدات است.
از زمانی که هند و پاکستان صاحب سلاح اتمی شدند جنگ‌های گسترده‌ بین این دو کشور که در دهه‌های شصت و هفتاد میلادی اتفاق ‌می‌افتاد رخ نمی‌دهد و صلح مسلح بین‌شان حاکم است همچنین دو ابر قدرت آمریکا و روسیه اگر یکی از دو کشور مزبور سلاح اتمی در زرادخانه‌اش نداشت جنگی فراگیر تا حد نابودی دیگری روی ‌می‌داد.
با توجه به مطالب فوق‌، صلح واقعی و پایدار در دنیای امروز‌ در حالتی برقرار خواهد شد که دو حالت زیر ایجاد شود :
۱- هیچ کشوری سلاح اتمی نداشته باشد‌ زرادخانه‌های کشورهای اتمی خالی از سلاح مزبور شوند.
۲- همه کشورها به‌ سلاح اتمی دست پیدا کنند .
در غیر این صورت باید همچون گذشته شاهد جنگ‌های نا برابر و تهدیدات یک کشور اتمی به کشور دیگر که فاقد آن است باشیم .
در حال حاضر‌‌، رژیم صهیونیستی تنها رژیم خاورمیانه است که دارای بمب اتمی است قطعا با قدرت نمایی و تهدید به استفاده از آن مانع از آن ‌می‌شود تا صلحی عادلانه در این منطقه استراتژیک و پر تنش بر قرار شود براین اساس بر‌ کشورهای خاورمیانه فرض است برای حفظ موازنه قدرت به هر طریق ممکن خود را به بمب اتمی مجهز کنند .
هر گاه‌ کشوری از کشورهای خاورمیانه‌ در مقابل رژیم صهیونیستی مجهز به‌ قدرت اتمی شود گامی بزرگ برای جلوگیری از وقوع جنگ و قدمی استوار برای استقرار صلح عادلانه و پایدار‌ و ثبات منطقه بر داشته‌ است .
 
کد مطلب: 215103
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *