۱
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۸

بیلیارد یک بازی آسان است؟

بیلیارد یک بازی آسان است؟ دارد. قرار دادن توپ آسان است، اما تسلط بر کنترل توپ سفید، پیروزی در مسابقات مداوم، رقابت تحت فشار بسیار پیچیده است... در مورد بیلیارد وجود دارد که بیش از هر ورزش دیگری برجسته است، چالش این ورزش است. این مقاله را بخوانید و آن را کشف کنید
بیلیارد یک بازی آسان است؟
قبل از هرچیزی برای کسانی که ترس از اشتباه دارند اگر ابعاد میز بیلیارد را دارند که در منزل یا ویلای خود قرار دهند بهتر است یک میز بیلیارد تهیه کنند تا به یک تسلط برسند و سپس در جمع بازی کنند.

وقتی برای اولین بار بیلیارد بازی را یاد می گیرید، معمولاً سه چیز را یاد می گیرید:
 
اول، اینکه چگونه خود را قرار دهید. یعنی همان پاها، گرفتن عقب، پل دست جلو، چشم ها، نشان می دهد و همه این مسائل فنی که در ابتدا واقعاً متوجه نمی شوند.
 
دوم، نحوه قرار دادن توپ. توپ های مستقیم و ضربات آسان، سپس توپ ها کمی پیچیده تر، سپس یاد بگیرید که قوی تر بکشید، بکشید، و غیره.
 
و سوم اینکه با افکت ها بازی کنید، برای بازی برنامه ریزی کنید، بعداً به کدام توپ شلیک کنید، چگونه یک دفاع خوب بسازید و مسائل استراتژیک تر را انجام دهید.
 
این سه نکته بسیار مهم هستند، خوب است آنها را یاد بگیرید. اما برای من سختی بزرگ بیلیارد، چیزی که تفاوت را ایجاد کند، چیز دیگری است. نه بیشتر و نه کمتر از زمان.
 
زمان؟ شما تعجب کردید...
 
زمان، بله، زیرا بر خلاف بسیاری از ورزش های دیگر، ورزش ما به ما اجازه می دهد تا هر حرکتی را با آرامش مطالعه، تجزیه و تحلیل، فکر و تصمیم گیری کنیم. فوتبال پویا است، به طور کلی بازی نمی شود (به جز زمانی که خطا، پنالتی و غیره وجود دارد). از طرف دیگر بیلیارد ثابت است. قبل از هر ضربه ای که داریم تصمیم بگیریم چه کار کنیم، چگونه بازی کنیم.
 
بزرگترین مشکل بیلیارد این است که بدانیم چگونه آن 30، 40 یا 120 ثانیه را که یک شات را از دیگری جدا می کند، به خوبی مدیریت کنیم. چرا؟ زیرا زمان ایده آلی است که ذهن ما بزرگ شود و ما را با افکار منفی بمباران کند، با داستان هایی که به ذهن خطور نمی کند.
 
 
 
همین اتفاق برای بازیکنان گلف می افتد: توپ در حالی که منتظر ماست ثابت می ماند.
 
مدیریت خوب لحظه ای از شوت (با روتین خوب، وضعیت روانی صحیح و تصمیمات خوب) حیاتی است، اما واضح است که عوامل مهم دیگری وجود دارد که مانع بیلیارد می شود. شرایط دیگر بازی است.
 
خیلی پیچیده است که در دو باشگاه مختلف، میزه ها دقیقاً یکسان کار می کنند و می کنند. علاوه بر این، بیشتر متوجه می شویم که در یک باشگاه، هر جدول به روشی متفاوت بازی می کند. نوع میز، قالیچه ها، اندازه آغوش ها، وزن، کیفیت توپ ها و شرایط طولانی دیگری که ما به عنوان بیلیارد باید با آن سازگاری را حفظ کنیم.
 
خلاصه، مدیریت خوب زمان عکاسی و تطبیق سریع با شرایط هر میز، دو کلید بیلیارد هستند. شما چی فکر میکنید؟
 
6 عادت بد هنگام بازی بیلیارد
 
اکثر بازیکنان بیلیارد عادات خوبی مانند قرار دادن گچ قبل از هر ضربه و عادات بدی مانند تمرین ضربات پیچیده در هنگام گرم کردن دارند. وقتی این اشتباهات مدام مرتکب می شوند، برای بسیاری از بازیکنان بیلیارد تبدیل به یک روتین می شوند، یک روال بد. آیا می خواهید بررسی کنید که آیا یکی از رایج ترین عادت های بد هنگام بازی بیلیارد را دارید؟ سپس فقط به پست زیر نگاه کنید:
 
1. سنباده زدن شفت
این یک اشتباه رایج بین بازیکنان بیلیارد است. برخی از افراد بر این باورند که استفاده از یک سمباده بسیار نازک برای تمیز کردن شفت گزینه خوبی است، اما این کار واقعا خطرناک است و اگر با دقت زیاد انجام نشود، می تواند برای همیشه به شفت آسیب برساند. پس از آسیب دیدگی، هیچ راهی برای تعمیر آن وجود ندارد. به ما اعتماد کنید، بسیار بهتر است از یک پارچه کمی مرطوب برای تمیز کردن شفت استفاده کنید یا فقط یکی از بسیاری از محصولاتی را که به طور خاص برای تمیز کردن شفت ساخته شده اند، تهیه کنید.
 
2. Crybaby بودن
ناراحت شدن به این دلیل که یک ضربه را از دست دادید، زیرا توپ سفید را وارد کردید، زیرا مسابقه را باختید و "رقیب فقط خوش شانس بود". گریه کردن و شکایت کردن از همه چیز یکی از بدترین کارهایی است که هنگام بازی بیلیارد انجام می شود. سعی کنید دلیل از دست دادن آن ضربه را تجزیه و تحلیل کنید، فقط خودتان را سرزنش کنید و از همه اشتباهات درس بگیرید.
 
 
3. ضربه زدن به توپ بدون برنامه بازی
بسیاری از بازیکنان بیلیارد دوست دارند بازی خود را عجله کنند، آنها یک توپ آسان را می بینند و بدون اینکه فکر کنند چه حرکتی باید انجام دهند به آن ضربه می زنند. بسیاری از اوقات، قرار دادن یک توپ آسان شما را به موقعیتی می رساند که بقیه بازی را واقعاً سخت می کند. برای هر ضربه ای برنامه ریزی کنید و استراتژیک باشید، به این فکر کنید که آن را برای حریف سخت و برای شما آسان کنید. گاهی اوقات بهتر است توپ ها را در جایی که نیاز دارید قرار دهید و بعداً برنده شدن در مسابقه را آسان تر کنید.
 
4. گرم کردن تمرین ضربات دشوار
این قانون بیلیارد 101 است، گرم کردن را آسان کنید. بسیاری از بازیکنان نمی توانند سخت ترین ضربات، چرخش ها و با بیشترین انرژی را امتحان نکنند. همه ما می دانیم که دستیابی به اینها اصلاً آسان نیست، بنابراین به احتمال زیاد آنها را از دست خواهید داد و اعتماد به نفس خود را پایین می آورد و از نظر ذهنی برای بازی آینده کمک نمی کند. شوت های آسان را تمرین کنید، این یک گرم کردن است، نه آخرین سرعت :)
 
5. خیلی زود فکر کنید که بازی را برده اید
اعتماد به نفس خوب است، اما اعتماد به نفس بیش از حد می تواند کشنده باشد. حتی زمانی که بازی برای شما کاملاً برنده به نظر می رسد، آرام نگیرید، هرگز نمی دانید که آیا رقیب شما می تواند بازی را برگرداند و از نگرش آرام شما به نفع خود استفاده کند یا خیر. من بازی هایی را دیده ام که کاملاً تمام شده اند و به طور غیرمنتظره ای تغییر کرده اند.
 
6. تمرین نکردن ضربات بریک
ما عاشق تمرین چرخش، شوت های بلند، ضربات سخت هستیم... اما در مورد ضربات بریک چطور؟ این یکی از مهم ترین ضرباتی است که در یک مسابقه می زنیم و هنوز آنطور که باید به آن توجه نمی کنیم. در طول یک مسابقه ممکن است چندین بار نیاز به شکستن داشته باشیم و این ضربه تعیین می کند که آیا بازی با برتری برای رقیب شروع می شود یا برای ما. فراموش نکنید که این موارد را در برنامه تمرینی خود بگنجانید.
اگر تمایل به خرید یک میز بیلیارد متناسب با بودجه و سلیقه خود هستید با حامدی بیلیارد بهترین تولیدکننده میز بیلیارد در ایران در تماس باشید.
 
کد مطلب: 215514
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *