; ?>; ?> پيش نمايش قدرت موشکی حزب الله - مردم سالاری آنلاين
۰
يکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۱
حيفا مورد حمله موشکی قرار گرفت

پيش نمايش قدرت موشکی حزب الله

صبر حزب الله مقابل جنگ طلبي‌هاي اسرائيل تمام شده است. ديروز نوع متفاوتي از قدرت موشکي و توانايي‌هاي حزب الله به نمايش در آمد. حزب الله لبنان صبح دیروز (يکشنبه) اعلام کرد که با موشک‌هاي «فادي1» و «فادي2»، تاسيسات نظامي شرکت توليد جنگ افزار «رافائل» رژيم صهيونيستي را هدف قرار داده است.
پيش نمايش قدرت موشکی حزب الله
 گروه ديپلماسي - هديه گلمحمدي: صبر حزب الله مقابل جنگ طلبي‌هاي اسرائيل تمام شده است. ديروز نوع متفاوتي از قدرت موشکي و توانايي‌هاي حزب الله به نمايش در آمد. حزب الله لبنان صبح دیروز (يکشنبه) اعلام کرد که با موشک‌هاي «فادي1» و «فادي2»، تاسيسات نظامي شرکت توليد جنگ افزار «رافائل» رژيم صهيونيستي را هدف قرار داده است.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،«عبدالباري عطوان» تحليلگر جهان عرب با اشاره به جنايت سايبري اسرائيل و ترور فرماندهان بارز حزب الله به دست صهيونيست‌ها، از قريب الوقوع بودن جنگ گسترده خبر داد و افزود: صبر راهبردي مقاومت تمام شده و زمان آزادسازي الجليل فرا رسيده است.
روزنامه «معاريو» در گزارشي درباره وحشت صهيونيست‌ها از حملات حزب الله لبنان به شمال سرزمين‌هاي اشغالي، نوشت: حتي در جنگ 33 روزه در سال 2006 نيز، ما اين حجم از آتش ناشي از حملات موشکي را در شهر «کريات بياليک» در حومه حيفا نديده بوديم.
اين رسانه صهيونيستي به نقل از شاهدان عيني در حيفا افزود: ما منتظر حمله حزب‌الله بوديم اما فکر نمي‌کرديم اين حمله تا اين حد شديد باشد.معاريو، توانايي «گنبد آهنين» به عنوان سپر دفاع موشکي رژيم اشغالگر را نيز سئوال برد و افزود: تصور ما اين بود که گنبد آهنين ما را در مقابل موشک‌هاي حزب الله حفظ مي‌کند، اما چنين نبود.
حزب الله لبنان بامداد ديروز حملات موشکي بي سابقه اي را به شمال فلسطين اشغالي آغاز کرده است.از صبح ديروز هم حداقل 40 عمليات شليک موشک عليه شهرک «کريوت» انجام شد. مقاومت اسلامي لبنان ديروز براي دومين بار پايگاه و فرودگاه «رامات ديويد» را هدف حملات موشکي قرار داد. حزب‌الله در عمليات مهم ديگر خود مجتمع‌هاي شرکت صنايع نظامي «رافائل» را هدف قرار داد.
از زمان آغاز جنگ غزه مرزهاي لبنان و اراضي اشغالي نيز شاهد تبادل آتش ميان حزب‌الله لبنان و ارتش رژيم صهيونيستي است. حزب‌الله لبنان بر توقف جنگ غزه به‌عنوان شرط خود براي توقف حملاتش عليه رژيم صهيونيستي تاکيد کرده است.
منابع خبري مي‌گويند که برخي منازل صهيونيست‌ها در منطقه «کريات بياليک» و مناطق نزديک به آن، به طور کامل در آتش سوختند. رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي نيز گزارش دادند که حدود 135 موشک از خاک لبنان شليک شده است و تيم‌هاي آتش نشاني مشغول اطفاي حريق در مناطق مختلف شمال فلسطين اشغالي هستند.
در همين حال،«حسين الموسوي» سخنگوي رسانه‌اي اين گروه اعلام کرد: جنبش نُجَباء ضربات دردناکي را در عمق سرزمين‌هاي اشغالي به رژيم صهيونيستي وارد کرد. صهيونيست‌ها از شناسايي نحوه‌ي دسترسي نيروهاي مقاومت به مقرهايي که هدف قرار گرفت، ناتوان ماندند.
مقاومت اسلامي عراق در عمليات ديروز و ديشب خود پايگاه نظامي اغوار شمالي در مرز اردن و کرانه باختري را هدف حمله پهپادي قرار داد.نُجَباء همچنين براي حمله به شهر بندري حيفا از موشک کروز الارقب استفاده ‌کرد.
آخرين خبرها از تلفات اسرائيل
رسانه‌هاي عبري گزارش دادند به دنبال شليک موشک‌هاي حزب‌الله لبنان به شهر حيفا در شمال فلسطين اشغالي دست‌کم 13 تن زخمي شدند که حال يکي از آن‌ها وخيم است.
اين رسانه‌ها به کشته شدن يک شهرک‌نشين در يک «سانحه‌ جاده‌اي» حين فرار از دست موشک‌هاي حزب‌الله لبنان در يکي از شهرک‌هاي شمال اذعان کردند.
بيمارستان رامبام در حيفاي اشغالي از انتقال پنج زخمي خبر داد و مرکز پزشکي «عيمک» در شهر عفوله هشت فرد زخمي را پذيرش کرد.
برخي رسانه‌ها از سوخته شدن کامل برخي منازل در شهرک کريات بياليک و منطقه اطراف آن خبر مي‌دهند.
کانال 12 تلويزيون رژيم صهيونيستي گزارش داد حملات موشکي حزب‌الله منجر به خسارت‌هاي شديدي به ساختمان‌ها و خودروها شده است.
همچنين اين رسانه‌ها از کاهش شاخص بورس تل‌آويو به دليل شدت گرفتن درگيري‌ها در شمال فلسطين اشغالي خبر دادند.
تقلاي اسرائيل
با تشديد درگيري ميان رژيم صهيونيستي و حزب‌الله لبنان و ادامه حملات تل‌آويو به فرماندهان و زيرساخت‌هاي حزب‌الله، تل‌آويو تقلا مي‌کند تا به اين گروه اولتيماتوم دهد که يا براي «عقب‌نشيني» از مرزهاي شمالي فلسطين اشغالي توافق کند يا وارد جنگ شود.
حمله هفته گذشته رژيم صهيونيستي به لبنان از طريق منفجر کردن پيجرها و بيسيم‌ها در اين کشور که چندين شهيد و هزاران زخمي بر جاي گذاشت، تبادل آتش ميان حزب‌الله و ارتش صهيونيستي را شدت بخشيده است. تل‌آويو نگران عمليات‌هاي تلافي‌جويانه جدي مقاومت لبنان است.
به نوشته روزنامه وال استريت ژورنال، در اين ميان، ايالات متحده براي به اصطلاح يک «راه‌حل ديپلماتيک» فشار مي‌آورد که بر اساس آن، حزب‌الله موافقت کند نيروهاي خود را به‌طور «داوطلبانه» به چندين مايل دورتر از مرز شمالي سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين حرکت دهد و به سمت خطي که پس از جنگ سال 2006 بر سر آن توافق شده بود، برود.
مقامات صهيونيستي مي‌گويند که اين رايزني‌ها به بن‌بست رسيده و زمان براي يافتن راه‌حلي غير از جنگ براي توقف حملات فرا مرزي حزب‌الله در حال سپري شدن است و درگيري بين حزب‌الله و تل‌آويو در روز شنبه نيز در نزديکي مرز ادامه يافت.
با ادامه تبادل آتش در اين منطقه، رژيم صهيونيستي براي متوقف کردن حملات حزب‌الله و فراهم کردن امکان بازگشت بيش از 50 هزار صهيونيست که شمال را تخليه کرده‌اند، تحت فشار فزاينده‌اي قرار گرفته است، وضعيتي که اين رژيم آن را از دست دادن «حاکميت» مي‌داند. از اين‌رو، کابينه در اوايل هفته گذشته، آن را به اهداف رسمي خود در جنگ اضافه کرد.
نير برکات، وزير اقتصاد رژيم صهيونيستي در مصاحبه‌اي گفت: ما نمي‌توانيم شمال را آن‌طور که هست رها کنيم. من فکر نمي‌کنم که حزب‌الله داوطلبانه عقب‌نشيني کند. بنابراين بخش ديگري از جنگ پيش روي ماست.
وال استريت ژورنال ادامه داد: اما مقامات اسرائيلي در مورد اعلام جنگ علني عليه حزب‌الله محتاط بوده‌اند. تاکنون، اسرائيل و حزب‌الله بر اساس قوانين غيررسمي جنگيده‌اند که مشخص مي‌کند اين 2 کجا مي‌توانند حمله کنند، از چه نوع سلاح‌هايي مي‌توانند، استفاده کنند و آيا غيرنظاميان هدف قرار مي‌گيرند يا نظاميان. اما حمله اسرائيل به ضاحيه جنوبي بيروت فراتر از اين به اصطلاح قوانين بازي بوده است.
به‌دنبال آنکه تل‌آويو، بازگشت صهيونيست‌ها به مناطق شمالي را جزو اهداف اعلام کرد، يک سري حملات تروريستي بزدلانه از سوي رژيم صهيونيستي از طريق منجر کردن پيجرهاي آلوده به مواد منفجره و بعد انفجار بيسيم‌ها در سراسر لبنان رخ داد که جان ده‌ها تن از جمله چند کودک را گرفت و رژيم صهيونيستي بعد از آن حملات گسترده‌اي به جنوب لبنان کرد و جان ده‌ها تن ديگر را گرفت.مقامات آمريکايي مي‌گويند دولت بايدن به شدت نگران خطر جنگ همه‌جانبه بين رژيم صهيونيستي و لبنان است اما اميدوار است از فشار نظامي فزاينده تل‌آويو بر حزب‌الله براي دستيابي به يک توافق ديپلماتيک براي بازگرداندن غيرنظاميان به خانه‌هايشان در هر 2 طرف مرز لبنان و اراضي اشغالي استفاده کند.
آکسيوس هم در گزارشي نوشت رژيم صهيونيستي و ايالات متحده هر 2 به دنبال راه‌هايي براي جدا کردن حزب‌الله از حماس هستند و با وجود ماه‌ها تقلاي دولت «جو بايدن» رئيس‌جمهور آمريکا، حزب‌الله دست از حمايت از مقاومت فلسطين نکشيده و با هيچ توافقي که جداي از آتش‌بس غزه باشد، موافقت نکرده است و نمي‌پذيرد که نبرد کنوني با رژيم صهيونيستي را قبل از برقراري آتش‌بس در غزه متوقف کند.
کد مطلب: 223483
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *