۰
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۲۲
رشد مصرف برق ادامه دارد

قطعی‌‌های برنامه‌ریزی نشده اما ادامه‌دار برق

دو هفته‌ای است که اکثر نقاط کشور شاهد گرمای بی‌سابقه‌ای هستند که همین موضوع دست‌اندرکاران تامین برق را به چالش جدی کشیده است. رکوردشکنی‌‌ها در مصرف برق در حالی در کشور ادامه دار است که مسئولین تامین انرژی برق ضمن اعلام هشدارهایی برای کاهش مصرف برق از سویی دیگر حفظ ظاهر کرده و ادعای نرمال بودن وضعیت تامین برق مصرف‌‌کنندگان را دارند و هیچ قطعی برنامه‌ریزی شده‌ای برای برق ندارند. اما این همه ماجرا نیست و بنابر گزارش‌های رسیده از گوشه گوشه کشور همه روزه بطور مرتب قطعی‌‌های چند ساعته در شهرهای مختلف داریم.
قطعی‌‌های برنامه‌ریزی نشده اما ادامه‌دار برق
گروه اقتصادی – شهرام صدوقی: دو هفته‌ای است که اکثر نقاط کشور شاهد گرمای بی‌سابقه‌ای هستند که همین موضوع دست‌اندرکاران تامین برق را به چالش جدی کشیده است. رکوردشکنی‌‌ها در مصرف برق در حالی در کشور ادامه دار است که مسئولین تامین انرژی برق ضمن اعلام هشدارهایی برای کاهش مصرف برق از سویی دیگر حفظ ظاهر کرده و ادعای نرمال بودن وضعیت تامین برق مصرف‌‌کنندگان را دارند و هیچ قطعی برنامه‌ریزی شده‌ای برای برق ندارند. اما این همه ماجرا نیست و بنابر گزارش‌های رسیده از گوشه گوشه کشور همه روزه بطور مرتب قطعی‌‌های چند ساعته در شهرهای مختلف داریم.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ، به درازا کشیده شدن روزهای گرما در کشور به رشد مصرف برق و ادامه رکوردشکنی‌‌ها در مصرف این انرژی پر زحمت و حیاتی می انجامد. سخنگوی صنعت برق در گزارشی از میزان مصرف برق در کشور از رکوردشکنی و افزایش 7 هزار واحدی برق در روز جمعه خبر داد. مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به رشد نامتعارف ٨.٧ درصدی مصرف برق در کشور گفت: پایداری گرما میزان مصرف برق در کشور را به شدت افزایش داده که از علل آن به افزایش استفاده از کولرهای گازی در مناطق معتدل نیز می‌توان اشاره کرد.مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه مصرف برق در روز جمعه به ٧٢ هزار و ٧٣٤ مگاوات رسید، گفت: این میزان مصرف برای یک روز تعطیل بسیار بالاست و افزایش ٧٠٠٠ مگاواتی را نشان می‌دهد که معادل مصرف برق استان‌های اصفهان و خراسانی رضوی است.
سخنگوی صنعت برق در پایان بر لزوم ادامه همکاری مشترکان با صنعت برق به ویژه در هفته جاری و ادامه تابستان تاکید کرد و از هم‌وطنان خواست با رعایت برخی نکات از جمله تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی ٢٤ درجه، استفاده از دور کند کولرهای آبی و عدم استفاده از لوازم پرمصرف برقی در ساعات اوج مصرف یعنی ١٣ تا ١٨ و ١٩ تا ٢٢ تامین برق پایدار را برای همه مشترکان تسهیل کنند.
همچنین روزگذشته مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ ضمن اخطار به مشترکان پرمصرف گفت: ۲۰۵ سازمان پرمصرف کشوری و استانی در روز شنبه؛ ۲۰ مردادماه در شهر تهران به دلیل بی‌توجهی به مصوبه ابلاغی هیات وزیران در خصوص کاهش مصرف برق بخش اداری با محدودیت برق روبرو شدند.
کامبیز ناظریان با قدردانی از همکاری غالب ادارات تهران در اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برق ادامه داد: تصمیم‌های اعمال شده در خصوص اجرای دقیق مصوبه هیات وزیران و تغییر ساعات اداری و همچنین همراهی بخش اداری تهران در اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف و استفاده از مولدهای خود تأمین در ساعات اوج مصرف برق، کاهش ۳۰۰ مگاواتی مصرف برق پایتخت در ساعات میانی روز را به دنبال داشت.
وی این رقم را معادل مصرف برق ۳۰۰ هزار خانوار تهرانی دانست و افزود: معدود اداراتی که اقدام به همکاری نداشته‌اند شناسایی، برق آنان قطع شده و اسامی آنان نیز به مراجع ذی‌ربط اعلام می‌شود؛ لذا باتوجه‌به شرایط دمایی انتظار می‌رود این دسته از ادارات نیز بااحساس تعهد ملی به صنعت برق در گذر از شرایط دشوار جاری کمک کنند.
ناظریان با اخطار مجدد به ادارات پرمصرف، از اعمال محدودیت در ۲۰۵ سازمان پرمصرف کشوری و استانی در روز شنبه؛ ۲۰ مردادماه در شهر تهران به دلیل بی‌توجهی به مصوبه ابلاغی هیات وزیران در خصوص کاهش مصرف برق بخش اداری خبر داد.وی با بیان این که روزهای فعلی به دلیل گرمای هوا، ایام دشواری در حوزه تأمین برق است و انتظار می‌رود در یک یا دو روز آینده نیز دمای هوا در شرایط بحرانی باشد از هم‌وطنان تهرانی درخواست کرد حداکثر صرفه‌جویی ممکن را در مصرف برق به عمل‌آورند.
کد مطلب: 221110
برچسب ها: مصرف برق قطعی برق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *