۰
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۵
اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

از استخدام‌های جدید تا کمپین برکناری شهردار

اعضای دولت سیزدهم طبق روال هر چهارشنبه با حضور در حیاط دولت به سوالات اصحاب رسانه پاسخ دادند.
از استخدام‌های جدید تا کمپین برکناری شهردار
گروه سیاسی- سید مجیدحسینی: اعضای دولت سیزدهم طبق روال هر چهارشنبه با حضور در حیاط دولت به سوالات اصحاب رسانه پاسخ دادند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،محمد مخبر مدیر قوه مجریه در جلسه هیات دولت، ضمن تاکید بر انجام با قوت و به دور از هر گونه تعلل و تاخیر امور مربوط به دولت، همکاری کامل اعضای کابینه با رئیس جمهور منتخب و دولت جدید را ضروری دانست و افزود: اعضای دولت مردمی همانطور که تا امروز نهایت همکاری را با دکتر پزشکیان و همکارانش داشته‌اند، تا لحظه تحویل امور به دولت جدید همچنان به این رویه عمل کنند.
از فردای روز انتخابات در نهاد ریاست جمهوری و معاونت اجرایی بودم
محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهوری شایعه عدم بازگشتش به محل مسوولیت خود در دولت، پس از برگزاری انتخابات را تکذیب کرد و گفت:از فردای روز انتخابات در نهاد ریاست جمهوری و معاونت اجرایی بودم و تا زمانی که مسئولیت بر عهده ما باشد، کار را ادامه می‌دهم. مطلبی که در فضای مجازی مطرح شده بود، صحت نداشت. دوستان ما هم اطلاعیه دادند که از فردای انتخابات در محل کار حاضر بودم.
واکنش زاکانی به کمپین جمع‌آوری امضاء برای برکناری شهردار تهران
علیرضا زاکانی شهردار تهران در پاسخ به پرسشی درباره جمع آوری تعدادی امضاء برای برکناری شهردار تهران، گفت: متنی که من دیدم سراسر تهمت بود و من تعجب کردم. از طرفی رویه نیز رویه نادرستی است و این مثل آن می‌ماند که کسی رای آورده باشد و عده‌ای بیایند و از طریق جمع آوری تعدادی امضاء بخواهند رای آن شخص را در انتخابات پس بگیرند.
وی ادامه داد: این اقدام از لحاظ حقوقی جایگاهی ندارد و به لحاظ افکار عمومی مضر است؛ چه بخواهد برای شهرداری باشد، چه دولت و چه هرکس دیگر. ما به ازای این اقدامات القای یک تکانه و بی‌ثباتی به جامعه است. این کار نادرست است.
از طریق روش‌های غیرقیمتی میزان مصرف بنزین را کنترل کردیم
جواد اوجی وزیر نفت گفت: به عنوان مدیری که ۳۵ سال تجربه کار در حوزه نفت و گاز دارم می‌گویم یکی از راهکارهای خوب برای جلوگیری از کسری بودجه و تقویت منابع درآمدی دولت با توجه به ذخائر هیدروکربنی کشور، تولید نفت و نه فقط برای صادرات بلکه برای فرآوری آن، باید افزایش یابد. این مسئله کمک خوبی برای منابع ارزی و درآمدی دولت است. پیشنهاداتم را ارایه کرده‌ام.
وی خاطرنشان کرد: با روش‌های غیرقیمتی منابع موجود را در حوزه بنزین مدیریت کردم با این حال در این فصل که ایام مسافرت‌های تابستانی مردم شروع شده میزان مصرف روزانه بنزین به ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون لیتر در روزهای مختلف افزایش یافته است و ما همچنان از طریق روشهای غیرقیمتی میزان مصرف بنزین را کنترل خواهیم کرد.
گزارش وزیر ارتباطات از میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات تاکید کرد که میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در ابتدای دولت سیزدهم ۲۰ درصد بوده و الان به ۶۰ درصد رسیده است.
وی ادامه داد: در این سه سال به اندازه یک دهه به پیشرفت شبکه ملی اطلاعات افزوده شده است.
یکی از ارکان پیشرفت این شبکه زیرساخت ارتباطاتی است که پروژه فیبرنوری و نسل پنجم در حال اجراست. در پایان برنامه هفتم توسعه دولت مکلف شده است که میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات را به صد درصد برساند.
مفاد نامه رئیس جمهور منتخب خرداد ماه توسط سرپرست ریاست جمهوری ابلاغ شده بود
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در خصوص نامه مسعود پزشکیان به مخبر درباره انتصابات در دوره انتقال دولت، نیز گفت: درخواست رئیس جمهور منتخب است. درست است که رئیس جمهور منتخب مستقر نشده و آقای مخبر سرپرست ریاست جمهوری هستند، ولی ایشان از مردم رای گرفته‌اند و درخواستی داشته اند که مفاد این درخواست در خردادماه توسط آقای مخبر ابلاغ شده بود که تغییرات غیرضروری اتفاق نیفتد ولی وقتی کسی استعفا داده است، طبیعی است که روال آن دستگاه را نمی‌توان متوقف کرد.
کانون‌های گرد و غبار در عراق و ایران شناسایی شده
علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد که کانون‌های گرد و غبار در عراق و ایران شناسایی شده و هیات‌های کارشناسی هم مبادله شده است.کانون گرد و غبار در سوریه دیرالزور است که منطقه جنگی است.
مراسم تحلیف زودتر از ۱۵ مرداد برگزار می‌شود
احمد وحیدی وزیر کشور بدون اشاره به زمان دقیق برگزاری مراسم تحلیف، این مراسم را زودتر از ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ اعلام کرد و گفت: طبق قانون اساسی مدت برگزاری تا انتخاب رئیس‌جمهور ۵۰ روز تعیین شده است و قانون درباره مازاد روزهایی که سرپرست ریاست جمهوری انجام وظیفه کند، چیزی تعیین نکرده است و البته منبع قانونی هم در این زمینه وجود ندارد. وی ادامه داد: مجلس و مسوولانِ برگزاری مراسم تحلیف با یکدیگر اینگونه توافق کرده‌اند که تا قبل از ۱۵ مرداد این مراسم برگزار شود. ظاهرا رئیس‌جمهور منتخب هم همین را گفته‌اند.
توضیح مرتضوی درباره اخبار مربوط به استخدام‌های جدید
سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واکنش به برخی اخبار درباره استخدام‌های انجام شده در دولت سیزدهم، گفت: دولت مستقر تا آخرین لحظه، هم به مجلس و مردم و هم به رئیس‌جمهوری منتخب پاسخگوست. نامه آقای مخبر در رابطه با دستگاه‌های اداری بود که لازم الاجراست، ما به آن عمل کردیم، اما استخدام‌هایی که انجام شد در شرکت‌هایی بود که تابع موسسات عمومی هستند و طبق قوانین خود عمل می‌کنند.
کد مطلب: 219384
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *