۰
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۰

استقبال سازمان ملل از خروج گروهك منافقين از اشرف

هيات همياري سازمان ملل متحد در عراق (يونامي) از انتقال ۶۸۰ تن از اعضاي گروهك تروريستي منافقين از اردوگاه اشرف به ليبرتي استقبال كرد و آن را گامي مهم خواند.
 مارتين كوپلر، نماينده ويژه سازمان ملل در عراق در بيانيه‌اي اعلام كرد: ۶۸۰ تن از اعضاي سازمان مجاهدين خلق ايران و ساكنان اردوگاه اشرف به اردوگاه ليبرتي در بغداد منتقل شدند. اين گروه به شكل موقت در اين اردوگاه اقامت خواهند داشت تا اقدامات لازم براي بستن آن انجام شود.

وي در ادامه با استقبال از اين كه اين تعداد از ساكنان اشرف به اردوگاه ليبرتي منتقل شدند، اين امر را با توجه به نزديك شدن به پايان روند انتقال، گامي مهم توصيف كرد و افزود: ناظران سازمان ملل به نظارت‌شان بر روند انتقال ساير افراد باقي‌مانده ادامه خواهند داد.

به گزارش پايگاه اشرف نيوز، كوپلر هم‌چنين از جامعه جهاني خواست تا بر مساله اسكان آنها و تسريع در پذيرش اين افراد در كشور ثالث متمركز شوند.

در همين حال جميل الشمري، رييس پليس ديالي عراق نيز در گفت‌وگو با خبرگزاري اصوات العراق با تاكيد بر اينكه بعد از انتقال هفتمين گروه از ساكنان اشرف به ليبرتي، روند تخليه پادگان اشرف كامل شده است، افزود كه تعداد اعضاي اين گروه بيش از سه هزار نفر بوده است و با همكاري با سازمان‌هاي بين‌المللي به خارج از عراق منتقل خواهند شد.

هفتمین و آخرین گروه از ساکن پادگان اشرف بامداد یکشنبه با ۴۳ اتوبوس این محل را ترک کردند.

در دسامبر ۲۰۱۱ سازمان ملل و دولت عراق با امضاي تفاهم‌نامه‌ای موافقت کردند این گروه تروریستی از پادگان اشرف خارج شوند و به کمپ ترانزیتی لیبرتی در نزدیکی فرودگاه بغداد منتقل شده تا از آنجا مکانی دیگر برای زندگی رقت‌بار خود در اروپا پیدا کنند.

مقام‌های عراقی فروش وسایل داخل این پادگان توسط منافقین را غیر قانونی اعلام کرده و این وسایل را متعلق به مردم عراق می‌دانند.

هم اکنون پس از تخلیه پادگان اشرف، این پادگان در اختیار دولت عراق قرار گرفته است.

بگفته تعدادی از خانواده‌های فریب‌خورده و اسیر در دست منافقین، این خانواده‌ها سال‌ها است از دیدن فرزند و همسران خود محروم هستند و گردانندگان پادگان اشرف اجازه کوچکترین دیدار را به آنها نمي‌دهند.
کد مطلب: 7208
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *