۰
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۷

زمان بازدهي فازهاي گازي پارس جنوبي فرا رسيده است

مديرعامل شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي از بارگيري تجهيزات فراساحل فازهاي در حال توسعه ميدان گازي پارس جنوبي در هر ۱۵ تا ۲۰ روز يك بار خبر داد و گفت: زمان بازدهي فازهاي جديد پارس جنوبي فرا رسيده است
 طاهري در حاشيه بازديد وزير نفت از يادر خرمشهر با اشاره به اينكه در حال حاضر ۱۰ سكوي مورد نياز پارس جنوبي در خرمشهر در حال ساخت است، گفت: بخش عمده دكل‌هاي مورد نياز سكوهاي پارس جنوبي به آب‌هاي خليج فارس حمل شده است و بخش ديگر آن نيز آماده حمل به اين مقصد است.

او با اظهار اين كه در ساخت سكوهاي دريايي و جكت‌هاي فازهاي پارس جنوبي ركوردهاي خوبي ثبت شده است، گفت: در واقع هر سه پايه و جكتي به فاصله پنج تا شش ماه در يارد خرمشهر ساخته مي‌شود.

وي با اشاره به اين كه حدود چهار هزار نفر در يارد خرمشهر مشغول به كارند، گفت: در طول يك سال گذشته رونق چشمگيري در پيشرفت توسعه پارس جنوبي شاهد بوديم به طوري كه هم اكنون زمان بازدهي فازهاي در حال توسعه اين ميدان بزرگ گازي فرا رسيده است.

**‌ توليد ۱۴ ميليون متر مكعب گاز از فاز ۱۷ پارس جنوبي

مجري فاز ۱۷ و ۱۸ ميدان گازي پارس جنوبي گفت: با نصب سكوي فاز ۱۷ ميدان گاز پارس جنوبي تا دي ماه ۱۴ ميليون متر مكعب به توليد گاز كشور افزوده مي‌شود.

به گزارش خبرنگار ايسنا، بويري با اشاره به اين كه سكوي A فاز ۱۷ پارس جنوبي با پيشرفت ۹۵ درصد تا ۱۴ روز ديگر در آب‌هاي خليج فارس خواهد بود، گفت: ظرف سه ماه بعد عمليات پيش راه‌ا‌ندازي و راه‌ا‌ندازي آن انجام مي‌شود.

به گفته وي با آماده شدن هفت حلقه چاه توليدي ۱۴ ميليون متر مكعب گاز از فاز ۱۷ توليد و به خشكي منتقل شود.

مجري فاز ۱۷ و ۱۸ با اشاره به اينكه ساخت سكوي A فاز ۱۷ ، ۴۸ ماه به طول انجاميد و حدود سه ميليون و ۳۱۰ هزار نفر ساعت نيروي انساني در ساخت آن به كار گرفته شد، گفت: ميانگين نيروي انساني به كار رفته در روز براي ساخت سكوي مورد نظر ۲۳۰ ساعت بود.

بويري اين سازه دريايي را دو هزار و ۳۲۰ تن اعلام كرد و گفت: در مجموع براي ساخت اين سكو ۲۰۰ ميليون دلار هزينه ارزي صورت گرفته است.
کد مطلب: 6696
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *