۰
سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۸
رییس سازمان غذا و دارو؛

با اجرای طرح پزشک خانواده، دارو رایگان می‌شود

رییس سازمان غذا و دارو در خصوص روند ارائه خدمات دارویی با اجرایی شدن طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع گفت: پس از استقرار نظام ارجاع، داروخانه‌های مربوطه نباید بابت ارائه دارو پولی از بیمار دریافت کنند و هزینه دارو توسط سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت می‌شود.
با اجرای طرح پزشک خانواده، دارو رایگان می‌شود

به نقل از ایسنا، دکتر احمد شیبانی، با بیان این که فرانشیز دارو در سطح یک ارائه خدمات رایگان است، اظهار کرد: جایگاه داروسازان و نحوه ارائه خدمات دارویی در پزشک خانواده تعریف شده است، در این فرآیند پزشک خانواده در صورت نیاز اقدام به تجویز دارو کرده و بیمار با در دست داشتن نسخه به داروخانه مراجعه می‌کند و داروساز پس از تحویل دارو مجاز به دریافت وجهی از جانب بیمار نیست.

وی اضافه کرد: طی هماهنگی‌های صورت پذیرفته با مجموعه وزارت بهداشت، جایگاه و نحوه ارائه خدمات دارویی به خوبی دیده شده و آن را به اجرا درخواهیم آورد.

به گزارش ایسنا، مطابق دستورالعمل نسخه ۰۲ نظام ارجاع و پزشک خانواده در مناطق شهری، بخشی از هزینه خدمات درمانی ارائه شده توسط خود بیمار به ارائه‌ کننده خدمت پرداخت می‌شود. در برنامه پزشک خانواده فرانشیز دارو و ویزیت پزشک خانواده و تیم سلامت سطح یک رایگان خواهد بود و برای جلوگیری از تجویز غیرمتعارف دارو و پاراکلینیک عملکرد پزشک در این زمینه در پایش او به طور محسوس لحاظ می‌شود.
کد مطلب: 634
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *