کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس سازمان غذا و دارو؛

با اجرای طرح پزشک خانواده، دارو رایگان می‌شود

3 مرداد 1391 ساعت 10:38

رییس سازمان غذا و دارو در خصوص روند ارائه خدمات دارویی با اجرایی شدن طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع گفت: پس از استقرار نظام ارجاع، داروخانه‌های مربوطه نباید بابت ارائه دارو پولی از بیمار دریافت کنند و هزینه دارو توسط سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت می‌شود.



به نقل از ایسنا، دکتر احمد شیبانی، با بیان این که فرانشیز دارو در سطح یک ارائه خدمات رایگان است، اظهار کرد: جایگاه داروسازان و نحوه ارائه خدمات دارویی در پزشک خانواده تعریف شده است، در این فرآیند پزشک خانواده در صورت نیاز اقدام به تجویز دارو کرده و بیمار با در دست داشتن نسخه به داروخانه مراجعه می‌کند و داروساز پس از تحویل دارو مجاز به دریافت وجهی از جانب بیمار نیست.

وی اضافه کرد: طی هماهنگی‌های صورت پذیرفته با مجموعه وزارت بهداشت، جایگاه و نحوه ارائه خدمات دارویی به خوبی دیده شده و آن را به اجرا درخواهیم آورد.

به گزارش ایسنا، مطابق دستورالعمل نسخه ۰۲ نظام ارجاع و پزشک خانواده در مناطق شهری، بخشی از هزینه خدمات درمانی ارائه شده توسط خود بیمار به ارائه‌ کننده خدمت پرداخت می‌شود. در برنامه پزشک خانواده فرانشیز دارو و ویزیت پزشک خانواده و تیم سلامت سطح یک رایگان خواهد بود و برای جلوگیری از تجویز غیرمتعارف دارو و پاراکلینیک عملکرد پزشک در این زمینه در پایش او به طور محسوس لحاظ می‌شود.


کد مطلب: 634

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/634/اجرای-طرح-پزشک-خانواده-دارو-رایگان-می-شود

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir