۰
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۶

رويانيان:با حذف ۱۰ ميليارد دلار واردات سالانه بنزين به خودكفايي رسيدیم

نمايندگان محترم بدانند از زماني كه بنده رياست ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت را بر عهده گرفتم تاكنون حتي يك ريال از منابع دولتي چه در قالب قانون بودجه سالانه و چه در ساير موارد به اين ستاد اختصاص نيافته است،زيرا كليه بودجه مرتبط با حوزه حمل و نقل و سوخت از ابتداي قانون توسعه حمل و نقل صرفاً به وزراتخانه ها و دستگاه هاي اجرايي داده شده و ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت وظيفه هماهنگي بين دستگاه ها را داشته است.
سردار رويانيان پس از حضور در كميسيون اقتصادي مجلس و ارائه گزارش از عملكرد ستاد در گفت و گو با پايگاه اطلاع رساني ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت اظهار داشت: من عليرغم اينكه ستاد سوخت دستگاه مستقلي نيست و بنابراين تحقيق و تفحص از آن محمل قانوني ندارد از تحقيق و تفحص از عملكرد ستاد استقبال مي كنم؛زيرا يقين دارم مجلس خانه ماست و نمايندگاني كه در مجلس هستند با وجدان بيدار و روحيه عدالت محور خود عملكرد دولت در حوزه حمل و نقل و سوخت را مورد تقدير قرار خواهند داد.

سردار رويانيان در ادامه با اشاره به حضور خود و ارائه گزارش به نمايندگان مردم خاطر نشان كرد:گزارش مستند و شفافي را ار عملكرد ستاد به نمايندگان ارائه دادم و قاطعانه از اين گزارش دفاع مي كنم.

وي گفت:نمايندگان محترم بدانند از زماني كه بنده رياست ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت را بر عهده گرفتم تاكنون حتي يك ريال از منابع دولتي چه در قالب قانون بودجه سالانه و چه در ساير موارد به اين ستاد اختصاص نيافته است،زيرا كليه بودجه مرتبط با حوزه حمل و نقل و سوخت از ابتداي قانون توسعه حمل و نقل صرفاً به وزراتخانه ها و دستگاه هاي اجرايي داده شده و ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت وظيفه هماهنگي بين دستگاه ها را داشته است.

سردار رويانيان با اشاره به اقدامات بزرگي كه در دولت نهم و دهم در عرصه حمل و نقل و سوخت به وجود آمده است افزود:دستاوردهاي دولت نهم و دهم در حوزه حمل و نقل و سوخت در كشور بي نظير بوده و مطمئناً در تاريخ ايران نيز به يادگار خواهد ماند.

وي ادامه داد:هرچندبه طور كامل نتوانسته ايم همه كمبودها و نيازهاي حوزه حمل و نقل را تامين كنيم؛ولي اقدامات انجام گرفته در دولت نهم و دهم قطعاً چندين برابر سال هاي قبل است؛ زيرا با تحول صورت گرفته در حوزه حمل و نقل شاهد اقدامات زيادي در اين عرصه بوده ايم.

وي اضافه كرد:درحوزه سوخت نيز با حذف ۱۰ ميليارد دلار واردات سالانه بنزين امروز به خودكفايي رسيده ايم،عمل به فرمايشات مقام معظم رهبري در زمينه لزوم استفاده از توليدات داخلي و همچنين خودكفايي بنزين و بي اثر شدن تحريم دشمنان بزرگترين پاداش در مديريت سوخت كشور بوده است.

رييس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت در پايان بار ديگر با تاكيد بر پاسخگو بودن خود به نمايندگان مجلس در زمينه تحقيق و تفحص گفت:آماده پاسخگويي به نمايندگان محترم مجلس هستم و به زودي نيز گزارش عملكرد ۳ ساله در حوزه حمل و نقل و سوخت را منتشر خواهيم كرد و اميدوارم منصفانه و به دور از هرگونه غرض سياسي موضوعات مورد رسيدگي قرار گيرد.
کد مطلب: 6248
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *