'لادن جعفری تهرانی' در گفت و گو با ایرنا افزود: مسابقات المپیك لندن فرصت مناسبی برای معرفی جاذبههای سیاحتی ایران به گردشگران و ورزشكاران است.
وی با بیان اینكه كاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران سفیران فرهنگی كشورمان در این رویداد ورزشی به شمار میروند، گفت: در این جهت اقلام تبلیغاتی از جاذبههای گردشگری ایران آماده شده است تا در صورت درخواست مسوولان ورزش كشور به كاروان اعزامی ایران تحویل داده شود.
جعفری تهرانی به تشكیل كمیته ملی گردشگری ورزشی اشاره كرد و افزود: وزارت ورزش و جوانان، كمیته ملی المپیك، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جامعه تورگردانان، انجمن صنفی سفر و گردشگری، كانون هماهنگی دفاتر خدمات مسافرتی از جمله اعضای این كمیته هستند.
مدیركل دفتر توسعه گردشگری، بازاریابی و گردشگری، ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت مختصصان حوزه گردشگری ورزشی و حضور این دسته از گردشگران در مسابقات ورزشی در داخل و خارج از كشور را از جمله اهداف ایجاد كمیته راهبردی گردشگری ورزشی عنوان كرد.
وی به هدف گذاری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در جذب ۵/۷ میلیون گردشگر در سال ۹۱ اشاره كرد و توضیح داد: بنا داریم بخشی از این گردشگران را از طریق گردشگری ورزشی جذب كنیم كه حضور تماشاگران خارجی در مسابقات جهانی ورزشی كه در ایران برگزار میشود، یكی از راهكارهای موجود است.
تهرانی ادامه داد: یكی از وظایف این كمیته، برنامه ریزی برای حضور گردشگران در بازیهای بومی و مسابقات مختلفی است كه در استانها در سطح محلی، كشوری و یا حتی بین المللی برگزار میشود.
وی یادآورشد كه در این جهت دفاتر خدمات مساقرتی و جامعه تورگردانان برای حضور گردشگران ورزشی در این بازیهای ورزشی برنامه ریزی میكنند.