۰
پنجشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۴۰

محمود عباس خواستار عاری شدن خاورمیانه از سلاح‌های کشتار جمعی شد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که منطقه خاورمیانه باید عاری از سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی شود.
 «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تشکر از میزبانی خوب تهران زلزله آذربایجان و کشته‌شدن تعدادی از هموطنانمان را به ملت ایران تسلیت گفت.

وی با اشاره به شرایط حساس منطقه‌ای تاکید کرد:‌ مجموعه عدم تعهد از زمان تاسیس به دنبال حمایت از حق تعیین سرنوشت ملت‌ها شکل گرفته است.

محمود عباس با تشکر از پدران بنیانگذار جنبش عدم تعهد تصریح کرد: نم از اولین اجلاس خود همیشه به مسئله فلسطین اهتمام داشته است.

وی گفت: ‌ما خواستار تشکیل کشوری در محدوده ۱۹۴۸ به پایتختی قدس (شرقی) و خواستار ادامه حمایت جنبش عدم تعهد هستیم.

عباس با اشاره به اینکه کشورش در سال گذشته به شورای امنیت درخواست عضویت در سازمان ملل را کرده و هنوز پاسخی به آن داده نشده است از اعضای جنبش عدم تعهد خواست تا از این هدف فلسطین دفاع کنند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که اسرائیل به دنبال تلاش برای موقت بودن دولت فلسطین است و افزود: ‌سیاست‌های این رژیم در راستای دائمی شدن آتش‌بس است و به همین دلیل این مسئله همچنان لاینحل مانده و تا زمانی که تجاوزهای ارتش اسرائیل ادامه داشته باشد و مرزها نادیده گرفته شود، مذاکره وجود نخواهد داشت.

وی تاکید کرد که تشکیلات خودگردان فلسطینی در حال بنیاد نهادن برای نهادهای دموکراتیک است و این تشکیلات برای طرح آشتی ملی فلسطین تلاش خواهد کرد.

محمود عباس در ادامه سخنرانی خود از تشکیل کمیته فلسطین در مجموعه عدم تعهد تشکر کرد و از اعضای آن خواست تا در رام‌الله تشکیل جلسه دهند.

محمود عباس خواستار توقف خونریزی در سوریه شد و تاکید کرد: از کشور یکپارچه و متحد بر اساس خواست مردم در سوریه حمایت خواهد کرد.

وی تاکید کرد که بدون پایتختی قدس شرقی و بازگشت پناهندگان فلسطینی به سرزمین‌هایشان صلح در خاورمیانه در کار نخواهد بود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بخش پایانی صحبت‌هایش با اشاره به سفرش به هیروشیما اظهار داشت: تمام بحران‌های خاورمیانه باید به صورت مسالمت‌آمیز حل و فصل شود و منطقه از سلاح‌های کشتار جمعی و هسته‌ای عاری گردد.
کد مطلب: 4899
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *