۰
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۸
در پی سیاست های خصمانه امریکا:

سیاست‌های هسته‌ای کره‌شمالی مورد بازنگری قرار می‌گیرد

وزارت خارجه کره شمالی از تغییر سیاست‌های هسته‌ای این کشور به دلیل رویکرد خصمانه آمریکا خبر داد.
سیاست‌های هسته‌ای کره‌شمالی مورد بازنگری قرار می‌گیرد
به گزارش فارس به نقل از شین‌هوا، خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد دولت پیونگ یانگ سیاست‌های هسته‌ای خود را به دلیل رویکرد خصمانه آمریکا علیه این کشور مورد بانگزی قرار می‌دهد.

وزارت خارجه کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای همچنین اقدامات اخیر سئول و واشنگتن در زمینه ارسال جاسوس و خرابکار به این کشور برای نابودی مجسمه های یادبود رهبران این کشور را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است؛ حمله و توهین به کرامت رهبر کره شمالی باعث رنجش احساسات مردم شده است و این چنین اقدامات از نظر ما یک اقدام جنگی است.

در ادامه این بیانیه آمده است؛ جون یونگ چول، یکی از افراد خائن به کره شمالی که به تازگی دستگیر شده اعتراف کرده، آمریکا در این توطئه دست داشته است و کره جنوبی نیز با استفاده از افرادی مثل او دست به این اقدام زده است.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی اظهار داشت: سیاست خصمانه مداوم آمریکا باعث افزایش خصومت و تقابل و تنش در شبه جزیره کره شده است و چشم انداز خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره را در هاله‌‌ای از ابهام قرار داده است و کره شمالی را مجبور می‌کند موضع خود را در قبال برنامه هسته‌ای‌اش به طور کامل مورد تجدیدنظر قرار دهد.

وزارت خارجه کره شمالی همچنین اعلام کرد که آمریکا به تعهدات مشترک خود که در بیانیه ۱۹ سپتامبر ۲۰۰۵ آمده است عمل نکرده است و از تعهدات خود در زمینه همزیستی مسالمت آمیز و احترام به حاکمیت کره شمالی عدول کرده است.

کد مطلب: 423
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *