۱
۳
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۷
آخرین گمانه زنی ها در مورد کاندیداتوری هاشمی و مشایی در انتخابات

آیا هاشمی و مشایی ثبت نام می کنند؟

آیا هاشمی و مشایی ثبت نام می کنند؟
در حالیکه تنها ۵ ساعت تا پایان مهلت قانونی ثبت نام از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باقی مانده، هنوز خبری از ثبت نام اکبر هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم مشایی نیست.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، رییس ستاد انتخابات کشور، اعلام کرده در مورد حضور هاشمی و مشایی برای ثبت‌نام در ستاد انتخابات هیچگونه هماهنگی صورت نگرفته است.
از زمانی که عدم حضور خاتمی در انتخابات قطعی شد، تلاشها برای راضی کردن هاشمی رفسنجانی برای حضور در انتخابات افزایش یافت. اما همچنان هاشمی برای حضور در انتخابات تردید دارد. طی روزها و شبهای گذشته بخشهای مختلف خبری صدا و سیما بارها اعلام کرده اند که رهبری نفیا یا اثباتا در مورد هیچیک از کاندیداها نظر نمی دهند تا این شایعه را که هاشمی منتظر اعلام نظر رهبری است باطل کنند. از آخرین جلسه هاشمی با برخی حامیانش که صبح امروز برگزار شده هم خبری درز نکرده و بر اساس گزارش خبرنگار ما در ستاد انتخابات وزارت کشور، آنجا هم خبری مبنی بر حضور قریب الوقوع هاشمی نیست. هرچند که همچنان احتمال حضور هاشمی در عرصه وجود دارد، اما احتمال ثبت نام نکردن هاشمی بیشتر است
از سوی دیگر علیرغم ثبت نام علی اکبر جوانفکر در وزارت کشور، بعید به نظر می رسد او گزینه نهایی دولت در انتخابات باشد. رحیم مشایی بهترین گزینه دولت برای انتخابات پیش رو است و به همین دلیل، امروز (شنبه) یک مصاحبه بسیار طولانی از مشایی، تیتر یک روزنامه ایران، ارگان رسمی دولت را به خود اختصاص داده است. هرچند در این مصاحبه، مشایی در مورد کاندیداتوری یا عدم کاندیداتوری خود صحبت نکرده اما چاپ این مصاحبه در آخرین روز ثبت نام کاندیداها نشان می دهد که دولت همچنان به طور جدی از مشایی حمایت می کند. هر چند که به دلیل احتمال رد صلاحیت وی، شاید در ساعات آینده، گزینه ای غیر از مشایی در ستاد انتخابات وزارت کشور حاضر شود.
یک منبع اگاه در این زمینه به خبرنگار "فریادگر" گفت : اگر مشایی در انتخابات ثبت نام کند، دولت گزینه دیگری را برای ثبت نام نمی فرستد چراکه اگر این اتفاق رخ دهد، به این معناست که دولت از قبل، رد صلاحیت مشایی را پذیرفته است. اما در عین حال این احتمال وجود دارد که دولت گزینه دیگری را برای ثبت نام در انتخابات به ستاد انتخابات وزارت کشور بفرستد و مشایی هم او را همراهی کند. گفته می شود حاجی بابایی شانس بیشتری دارد.
کد مطلب: 29738
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


ناهید - خ
به نظر من که آقای هاشمی نمی آید ، او منتظر است که به نوعی از رهبری تایید بگیرد و رهبری هم به نظر من این کار را نمی کند ..