۰
سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۰

سرگیجه دوباره هیچکاک در کن

«سرگیجه» محصول سال ۱۹۵۸ اگرچه در گیشه چندان موفقیتی به‌ دست نیاورد، اما بسیاری آن را یکی از شاهکارهای «هیچکاک» می‌دانند که در جشنواره‌ فیلم سن‌سباستین اسپانیا جایزه‌ی صدف نقره‌ای را به‌ دست آورد.
نسخه بازسازی‌شده فیلم «سرگیجه»، از شاهکارهای سینمایی «آلفرد هیچکاک» در جشنواره کن به روی پرده می‌رود.

 برگزارکنندگان شصت‌وششمین جشنواره کن اعلام کردند، نسخه بازسازی‌شده فیلم «سرگیجه» ساخته هیچکاک در بخش «فیلم‌های کلاسیک» به روی پرده خواهد رفت.

به گزارش اسکرین دیلی، «کیم نواک» ستاره اصلی این فیلم در جشنواره کن حضور خواهد داشت. «کیم نواک» ۸۰ ساله در فیلم «سرگیجه» به عنوان قهرمان زن داستان در کنار «جیمز استورات» - نقش اصلی مرد فیلم - مقابل دوربین رفت.

این بازیگر ۷۹ ساله که با بیماری سرطان دست‌وپنجه نرم می‌کند، در فیلم برنده‌ی اسکار «سرگیجه» نقش یک خواننده را ایفا کرد. این بازیگر سرشناس که در سال ۱۹۹۷ خرس طلای افتخاری جشنواره‌ی برلین را به پاس یک عمر دستاورد سینمایی دریافت کرد، دوبار موفق به دریافت جایزه‌ی گلدن گلوب برای بهترین بازیگر زن شده است. ستاره‌ی شهرت این بازیگر معروف در سال ۱۹۶۹ در تالار مشاهیر هالیوود نقش بست.

«سرگیجه» محصول سال ۱۹۵۸ اگرچه در گیشه چندان موفقیتی به‌ دست نیاورد، اما بسیاری آن را یکی از شاهکارهای «هیچکاک» می‌دانند که در جشنواره‌ فیلم سن‌سباستین اسپانیا جایزه‌ی صدف نقره‌ای را به‌ دست آورد. این فیلم نامزد دو جایزه‌ی اسکار بود و به عقیده‌ی برخی منتقدین سینما، بهترین ساخته‌ی سینمایی این کارگردان نامدار است.
کد مطلب: 28232
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *