۰
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۵

حداد عادل: دنبال اصلح رأی‌آور باشیم

عضو ائتلاف پیشرفت گفت: آرمان‌گرایی باید کنار واقع‌بینی باشد و هرکدام به‌تنهایی معنی نمی‌دهد و البته در عالم سیاست ترکیب این دو معنی می‌دهد. ما با دوستانی مانند جلیلی و زاکانی هیچ اختلافی نداریم
به‌گزارش تسنیم، غلام‌علی حداد عادل عضو ائتلاف سه‌گانه پیشرفت صبح امروز در همایش "هفتمین رئیس جمهور در مسیر پیشرفت، مقاومت و عدالت" که به‌همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در دانشگاه تربیت مدرس در حال برگزاری است، اظهار داشت: غرب در تلاش است که با تحریم‌ها به ایجاد اختلاف بین مردم و ایجاد شکاف بین آنها با نظام دامن زند و نام‌گذاری امسال توسط رهبری در راستای این دو مسئله است.
حداد عادل تأکید کرد: دامن زدن به اختلافات میان رهبری و رئیس جمهور مهمترین خطی است که از طرف دشمنان دنبال می‌شود.
وی افزود: در این شرایط رسانه‌های غربی مانند بی‌بی‌سی تلاش می‌کنند به اختلاف قوا دامن زنند و انتقال قدرت در ایران به‌روش دلخواه آنها انجام شود.
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئله هسته‌ای ایران تصریح کرد: معتقدیم مسائل هسته‌ای ایران تا انتخابات به نتیجه نمی‌رسد، زیرا غرب منتظر است با روی کار آمدن اصلاحات در کشور در پرونده هسته‌ای ایران اختلال ایجاد کند.
وی گفت: غرب تلاش می‌کند نارضایتی مردم به اختلاف بین مسئولان و اصول‌گرایان منجر شود.
حداد عادل در ادامه سخنان خود با اشاره به شرایط انتخابات کشور تأکید کرد: در حال حاضر سه ضلع اصول‌گرایان، فتنه و اصلاح‌طلبان در انتخابات حضور دارند.
وی افزود: با توجه به مجموعه این شرایط تحلیل ما این بود که ورود اصول‌گرایان با تعدد کاندیداها به‌مصلحت نظام نیست و ما به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که به‌شکل ائتلاف وارد صحنه انتخابات شویم.
حداد عادل در ادامه به سؤالات دانشجویان پاسخ داد.
وی در پاسخ به سؤالی درباره نقاط قوت و نقاط ضعف دولت نهم و دهم اظهار داشت: دست ما در بیان این مسئله کمی بسته است، زیرا نمی‌توان نقاط ضعف دولتی را که همچنان بر سر کار است به‌صورت شفاف عنوان کرد و نباید حرفی زد که به تضعیف دولتی که کشور را اداره می‌کند، منتهی شود.
این عضو ائتلاف پیشرفت تصریح کرد: پرکاری، پرتلاشی و سفرهای استانی و حضور وزرای درست و سالم از نقاط قوت این دولت است و بنده جزو کسانی بودم که آشکارا از دولت آقای احمدی‌نژاد حمایت کردم.
وی با بیان اینکه این دولت زیر فشار شدید اقتصادی چرخ اداره کشور را می‌گرداند، خاطرنشان کرد: مسئولان دولت حتی در جلسات خصوصی مسئولان مشکلات را کامل بیان نمی‌کنند و با وجود تحریم بانک مرکزی و تحریم نفتی، کشور را اداره می‌کنند.
حدادعادل به نقاط ضعف دولت احمدی‌نژاد نیز اشاره و اظهار داشت: نقاط ضعف دولت در دو دسته قابل بررسی است که یک دسته اموری است که به رابطه این دولت با رهبری برمی‌گردد و دیگری ضعف‌های مدیریتی است و بنده انتقاداتی به شیوه رفتار دولت دارم.
وی تصریح کرد: رفتار دولت به‌گونه‌ای نبوده است که اعتماد جامعه به عقلانی بودن تصمیمات آن منجر شود که یکی از آنها تغییر وزرا در سالها و ماه‌های منتهی به عمر دولت است.
وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره نظر رهبری در مورد تکنوکراسی و اینکه این گروه آزمایش خود را در اداره کشور پس داده‌اند، اظهار داشت: منظور رهبری از تکنوکراسی مذموم این است که ما صرفاً‌ از تحول ظاهری و پیشرفت‌های اقتصاد سرمایه‌داری استفاده کنیم و در این مسیر از ملاحظات معنوی و انسانی خودداری کنیم.
وی با بیان اینکه: "اگر واژه عدالت را از پیشرفت بگیریم و تنها به پیشرفت تکیه کنیم به تکنوکراسی نزدیک شده‌ایم"، افزود: این همان نگاهی است که خیلی از کشورهای خارجی با آن دست و پا می‌زنند و البته خود را کشوری توسعه یافته و پیشرفته بدون در نظرگرفتن ضوابط انسانی و عقلانی می‌دانند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در ایران هم جریان‌های سیاسی داریم که معتقدند به‌هرشکل شده باید به رشد اقتصادی رسید، ولو اینکه در این مسیر افرادی حذف شوند و اصولی را زیرپا گذاریم.
وی افزود: چیزی که از این نگاه بیرون می‌آید سکولاریسم است.
حداد عادل در ادامه با اشاره به اینکه: "به‌نظرم منظور شما از طرح این سؤال نگاه آقای قالیباف به این مقوله است"، گفت: بنده چنین تصویر و نگاهی از آقای قالیباف ندارم و مراد وی از تکنوکراسی استفاده از تکنیک در توسعه کشور بوده است. چون همچنان‌که می‌بینیم وی از این نگاه در اداره شهر تهران استفاده کرده است.
وی تأکید کرد: منظور ایشان با تکنوکراسی‌ای که در نگاه برخی از کارگزاران است، متفاوت است؛ والّا دلیلی برای ائتلاف ما با ایشان وجود نداشت.
حداد عادل ادامه داد: ولایتی اهل این حرف‌ها نیست، قالیباف را هم تکنوکرات به این مفهوم نمی‌شناسم.
عضو ائتلاف پیشرفت اظهار کرد: واکنش من و قالیباف درباره فتنه متفاوت بود، اما متناقض نبود. انتظارم از قالیباف این بود که سرعت و صراحت بیشتری می‌داشت.
وی گفت: ما با دوستانی مانند جلیلی و زاکانی هیچ اختلافی نداریم و بنده همان‌طور که با آقای قالیباف و ولایتی دوست هستم، با آقای زاکانی دوست‌تر هستم. زیرا هرروز در مجلس همدیگر را می‌بینیم و حتی یک کلمه سرد بین ما ردوبدل نشده است و ارتباط قلبی من با آقای جلیلی و لنکرانی نیز به همین شکل است و آنها را انقلابی‌تر از خود می‌دانم.
این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: انتخابات مجموعه‌ای از حرف و رأی مردم است. این انتخابات ترکیبی از افرادی است که وارد صحنه می‌شوند و در این مسیر اگر ما وارد ائتلاف شدیم، با توجه به این واقعیت است که یک طرف رأی مردم قرار دارد و طرف دیگر صلاحیت است.
وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در جمع مسئولان نظام گفت: حضرت آقا در این دیدار عنوان کردند آرمان‌گرایی کنار واقع‌بینی باید باشد و هرکدام به‌تنهایی معنی نمی‌دهد و البته در عالم سیاست ترکیب این دو معنی می‌دهد. الآن یک عده می‌گویند اصلح را معرفی می‌کنیم و ان‌شاءالله رأی می‌آورد، اما معلوم نیست این‌گونه باشد و باید در پی یافتن فردی باشیم که بدانیم آن فرد رأی می‌آورد.
حداد عادل ادامه داد: زمانی که بنده و آقای ولایتی و قالیباف کنار هم قرار گرفتیم، آن زمان صحبت از حضور آقای جلیلی نبود. اما صحبت از حضور آقای لنکرانی و زاکانی بود و این‌گونه نیست که عدد ۳ در ائتلاف ما نمی‌تواند ۴ شود.
وی گفت: ما معتقدیم حتی اگر آقای ابوترابی که قدم در این میدان گذاشته است، رأی قابل اعتنایی داشته باشند، می‌توانند وارد این ائتلاف شوند. اما اگر ما شرط رأی را در ائتلاف برداریم این عدد به ۲۰ نفر هم می‌رسد.
حداد عادل افزود: قصد ما این است که بین اصول‌گرایان وحدت ایجاد کنیم و می‌دانستیم اگر این را به احزاب واگذار کنیم، به وحدت نمی‌رسیم همان‌طور که در انتخابات مجلس دیدیم.
عادل افزود: انتخابات ریاست جمهوری براساس اراده افراد شکل نمی‌گیرد. ما شرطی را در ائتلاف گذاشتیم و همه حتی آقای زاکانی و لنکرانی نیز می‌توانند به آن بپیوندند.
کد مطلب: 27851
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *